küsimus mersu mootori kohta.

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
rynts
IC Honoured Member
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 02, 2006 5:55 pm
Asukoht: mudas.

küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas rynts »

tere küsiks kas mersu 3,0 diisel mootorit on nelja silindrilist ka tänud vastanutele. :shock:
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

MB 3,0 vanem mudel on 5-e silindriline ja uuem on rida 6. Nelja silindriline on 2,5 l mootor.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Neljased on vana tüübi mootoritest OM 615 ehk 2,0, OM616 ehk 2,4 ja veel vanem 2,2 liitrine on neljasilindrilised. Uuema tüübi mootoritest on neljane ainult OM601 ehk 200D - "säästukas".

Soe soovitus - otsi korralik 2,4 ja tehniliselt see mootor kestab isalt pojapojale.
Kui vahepeal vett ei rüüpa või vedeliketa ei sõida.

Muide, mersu mootorid on üldiselt rasked ja vanad diislid on rasked - UAZ originaalist vast paar korda raskemad. Praegu pole kaalusid võtta, aga OM616 sai nelja mehega tõstetud ja see OLI raske.
svenson
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Apr 08, 2003 1:10 pm
Asukoht: viljandi-tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas svenson »

kui keegi ütleb palju kaalub uazi mootor koos kastiga siis võin kodus ka omal diisli ära kaaluda, aga pealepannes ja mootorit sikutades ta väga raksem uazzi omast ei tundunud. 2,0 liitrine mootor siis.
Kasutaja avatar
Aare
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: E Juul 11, 2005 2:01 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aare »

UAZ-i komplektne, siduriga mootor 417x (ilma õlita) kaalub 168 kg.
käigukast (ilma õlita) 36kg.
mootor, käigukast, vahekast ja seisupidur 243kg.

uazbuka andmed.
vizard
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: L Jaan 09, 2010 10:09 am

Postitus Postitas vizard »

Tere teile maasturite fännid. Nagu näha olen algaja kasutaja, aga ei tahtnud teisi teemasid sorkida ja seepärast kirjutasin siia. Probleem järgmine tahtsin oma uazikule panna sierra 2,3 diislit, isegi kõik vidinad olemas mis sinna läheks vaja, aga siis kuulsin et sierrale on väga raske juba juppe saada. Seepärast otsustasin vana MB 3,0 d kasuks aga oskab keegi ütelda kust saada vaheplaati või vähemalöt selle joonised ja samas ka sidurivõlli pikkust või uut siduriovõll. Olen igasuguse infi eeest tänulik. Ette tänades uus uaziku huviline. :)
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas anttil »

Aga miks Sa sinna MB enda käigukasti otsa ei pane? Gaz- 69 vahekaste ju ikka liigub.

Ise plaanib panna ka 3,0 R5+ automaat UAZ/manuaal( mõlemad olemas, aga ei suuda otsustada)- 469- le

Küsi MB k.Kaste Põltsamaalt.
tel55519856. Valmar.

Või lähed masinaehitajate juurde ja ehitad ümber 469 vahekasti.
Pärnu/ Tihemetsa
vizard
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: L Jaan 09, 2010 10:09 am

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas vizard »

tere, võtsin ennast lõpuks kokku ja hakkasin uazikuleMootoriks on mb om 617, 3liitrine rida viis. Küsimus tekkis et millise kasti sinna võiks panna ja kas vaja ka teist vahekasti kas on kogemusi kellelgi. Algul oli plaan jätta uazi enda käimakast ag nagu ma aru saan siis mb oma oleks parem.
aitähh igasuguse infi eest.
Ps kas see käigukasti vahetus toob kaasa kah suurema ametnike kadalipu läbimise.
:?:
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!
Pane mersu enda kast ja 69 vahekast. Uaziku enda kast on üks suhteliselt kehva käkk, muidugi saab hakkama aga ikkagi, siis kasti suhtes asi tugev ja 69 vahekast pidi ka tugevam olema.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
carpets
Rock Crawler
Postitusi: 831
Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas carpets »

Ma arvan ,et sa teda selle 3.0 mootoriga diislina arvele ei saa kuna see mootor ületab ettenähtud protsendid mis olla tohivad. Kui aga niisama metsamasinaks teed siis pane kindlasti mb käigukast ja gaz 69 vahekast.
Kasutaja avatar
carpets
Rock Crawler
Postitusi: 831
Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas carpets »

Kui tahad veel et jääks eriti aeglane siis pane mb 711.110 käigukast.
vizard
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: L Jaan 09, 2010 10:09 am

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas vizard »

Head uut kõigile,,, miks arvate et ei saa arvele neid on ju ometi tehtud ümber ja arvelegi võetud ta ei tohiks nii palju protseniliselt erineda kw poolest et arvele ei saa, tegelikult tahaks teha masinat ka ikka maantesõiduks ma arvan et mingeid megakiiruseid sellega ei peaks arendama, aga normaalselt maantel kulgeda võiks küll.Milline mersu kast oleks sellisel juhul kõigeoptimaalsem.Kui panna mersu kast ja 69 vahekast siis arvatavasti vaja ka seda lühikest kardaani mis läheb vahekast ja käigukasti vahele nagu on 69 l. Loodan ikka oma looma liikuma saada.Aitähh teile ja edu maastikul :D
Kasutaja avatar
carpets
Rock Crawler
Postitusi: 831
Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas carpets »

Minumeelest kubatuurilt läks veits üle lubatud normi äkki. Aga pannakse mb2.4d see mahub täpselt normidesse. Mb 2.4d om616.912 on pealt vaadates täpselt sama mootor kui see om617 kuid 1silinder vähem. Kui oled diislina arvele saanud siis pane om617 peale. Kui sa väga suuri rattaid alla ei kruvi siis kõlbab sulle sõiduka neljane kast ka. Sõiduka kast muidu u 20cm lühem kui bussi 711.110. Kui siiski otsustad bussi kasti kasuks tuleks vahekasti ja käigukasti vahele panna kummimuhv muidu jääks tagumine kardaan suht lühike.Isegi mina teeks sõiduka kasti puhul ka mb enda kummimuhviga mitte 69 kardaaniga.
vizard
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: L Jaan 09, 2010 10:09 am

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas vizard »

See kummimuhfi idee on päris hea, sest mäletan omast käest kui mul 69 oli siis see vahekardaan mis oli tikkus kogu aeg lagunema :cry: . Kui aeglane see bussi käigukast oleks kas teepeal kah ikka kannataks sõita või võtaksid mootori pöörded sellisel juhul kõrvakuulmise ära :?: . Tekkis veel selline küsimus et missuguse kõrgusega jamis mõõtu rehvid oleksid optimaalsed alla panemiseks ilma autot ennast tõstmata :?: . Hetkel kindlasti ei jätku finantsi tõstmiseks võibolla kunagi hiljem hetkel vaja masin liikuma saada, muidu kõduneb niisaama kätte ära. Kas kusagilt oleks saada ka rummu lukkusid mis saaks sisse keerata ja mis kolhoosnikule sobiksid, ja ei tea mis nende hinn :beer: aklass võiks olla. Igatahes tänud ja eks homme hüppan ark ast läbi vaatan mis nad mulle räägivad selle mootori kohta.Senikauaks aga peab lihtsalt vesistama ja youtubiga läbi ajama http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 1sZ5w&NR=1
Kasutaja avatar
carpets
Rock Crawler
Postitusi: 831
Liitunud: N Okt 25, 2007 6:29 pm
Asukoht: Kuusalu vald/Kõnnu/Valgejõe

Re: küsimus mersu mootori kohta.

Postitus Postitas carpets »

Eks bussi ja sõiduka kastil ole 4jas käik mõlemal sama.Uazi tõstmine nüüd eriti rahanõudev küll pole kui endal käed otsas.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”