Uazile gaasiseade
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Uazile gaasiseade
Tere
On kellegil kogemusi uazile gaasiseadme külge pookimisest ?
Leidsin netis sellise nõukaaegse gaasiseadme.
Kas tänasel päeval on sellisega veel midagi peale hakata, ehk kas selline seade on ka tänavalegaalne?
On kellegil kogemusi uazile gaasiseadme külge pookimisest ?
Leidsin netis sellise nõukaaegse gaasiseadme.
Kas tänasel päeval on sellisega veel midagi peale hakata, ehk kas selline seade on ka tänavalegaalne?
Re: Uazile gaasiseade
Pildi järgi on veel puudu gaasi soojendi (aurusti) muidu peaks olema legaalne küll. Endal oli ka esimese põlvkonna seade kuid kui auto sai eestis arvele võetud 95aastal siis sai spetsiaalselt ark-is öeldud et nad kirjutaksid passi bensiin+ gaas. Maksma ei pidanud midagi kuid. Seade oli tookord hollandis paigaldatud. 1mese põlvkonna seadmega võid arvestada ~20% jõu kadumises ja samapalju gaasi kulu tõusmises.
Sven Eiche
Nurmenuka Diagnostika Oü
+372 55548774
Nurmenuka Diagnostika Oü
+372 55548774
Re: Uazile gaasiseade
Käisin eelmine suvi Bulgaarias Musta mere ääres ja sattusin seal ühe uazimeeste pundiga suhtlema, kes turistidele mägedes vanade uazikutega safareid korraldavad. Neil oli kõigil gaasiseadmed peal, kuna lpg ja besu hinnavahe oli ikka oluline. Pilti vaadates tundub mulle, et selle asja "aju" ka ei paista.
Ise sõidani igapäevaselt vana volvoga (850), kus samuti gaas juba hollandist peale pandud ja see igati ok. see eelnev 20/20% jutt peab ka paika, kuid mootor töötab samas kuidagi ka pehmemalt või vaiksemalt. Paigaldamise koha pealt võib ilmselt aidata selline koht nagu http://www.gaznet.ee/, asuvad nüüd ehitajate teel mustamäel.
Ise sõidani igapäevaselt vana volvoga (850), kus samuti gaas juba hollandist peale pandud ja see igati ok. see eelnev 20/20% jutt peab ka paika, kuid mootor töötab samas kuidagi ka pehmemalt või vaiksemalt. Paigaldamise koha pealt võib ilmselt aidata selline koht nagu http://www.gaznet.ee/, asuvad nüüd ehitajate teel mustamäel.
Re: Uazile gaasiseade
Pildi järgi puuduvad "aju ja aurusti" OK. A mis hõbedane kopsik seal papipakis on ?
Oskab keegi lihtsalt, loogiliselt ja emakeeles seletada gaasiseadme tööpõhimõtte ?
Millega pannakse gaas aurustuma ? Jahutusveega ?
Kuidas või kuhu ühendatakse karburaatoris gaasitoru ?
Ja no mida see "aju" seal veel juhib ?
Leidsin volgaklubi foorumist enam-vähem asjaliku juttu samal teemal.
http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... ic&p=16901
Oskab keegi lihtsalt, loogiliselt ja emakeeles seletada gaasiseadme tööpõhimõtte ?
Millega pannakse gaas aurustuma ? Jahutusveega ?
Kuidas või kuhu ühendatakse karburaatoris gaasitoru ?
Ja no mida see "aju" seal veel juhib ?
Leidsin volgaklubi foorumist enam-vähem asjaliku juttu samal teemal.
http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... ic&p=16901
See viimane tsitaat sobib kindlasti kõikide mootorite, olenemata kütusest mida tarbivad, maximaalse töö ja minimaalse kütusekulu saavutamiseks, aga kas gaas on tõesti nii kapriisne ?Seega alustada tuleks perfektsest mootori koostamisest, kaalutud kolbidest ja eeskujulikult tihendatud klappidest, seejärel tuleks veenduda, et karburaatur ei lekiks vähimalgi määral ja süüteseadmed oleks reaalselt ka reguleeritavad ja annaksid täpseid kontakte. Kui mootor on kulunud, siis ei õnnestu ka gaasiseadmete edukas töö.
Re: Uazile gaasiseade
Viimati muutis ZilV8, T Mär 20, 2012 11:49 pm, muudetud 2 korda kokku.
Re: Uazile gaasiseade
Minu kogemused on näidanud, et gaasiga töötamisel peab eelkõige süüde korras olema. Mootor, mis bensuga töötab väliselt veatult, võib gaasiga korraldada paraja paugu. Kui jagaja näiteks jukerdab ja süüde vahele jätab, võib kogu sisselaskekollektoris olev gaas seal süttida ja tulemuseks on lõhatud õhufilter (ise proovitud ). Seepärast ei tohtivat gaasikütet paigaldada ka autodele, kus on plastikust sisselaskekollektor (nagu peugeot 206). Esimese põlvkonna seadmetel ajublokki ei olevatki, mehhaaniline doseerimine (midaiganes see ei tähenda).
Re: Uazile gaasiseade
Siin üks esimese põlvkonna gaasiseadmega Gaz 53
https://picasaweb.google.com/Gaasiabi/G ... 5212522146
Mis on selle pleksklaasist kaanega kopsiku otstarve Imeb ja pumpab gaasi
https://picasaweb.google.com/Gaasiabi/G ... 5212522146
Mis on selle pleksklaasist kaanega kopsiku otstarve Imeb ja pumpab gaasi
Re: Uazile gaasiseade
Ei ime ega pumpa,vaid selle alt läheb vent toru autost välja, vältimaks gaasi leket kabiini.Mis on selle pleksklaasist kaanega kopsiku otstarve Imeb ja pumpab gaasi
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Uazile gaasiseade
Viimati muutis ZilV8, T Mär 20, 2012 11:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: Uazile gaasiseade
2. põlvkonnal igatahes mingit eraldi aju pole, kogu aju asub selle gaasi/bensu ümberlüliti sees.
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Re: Uazile gaasiseade
IBRA Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Uazile gaasiseade
No vot saab ka targemaks siin.Üks on tankimiseks kus ühest gaas sisse surutakse ja teisest läheb gaas välja automootorisse, ning seal on ka gaasisurvenäidik.
Aga tundub, et seal lisaks kellale miskid elektrilised klappid, mis süüte kadumisel automaatselt sulguvad ?
Re: Uazile gaasiseade
Kas see on gaasi auruti ?
Pealt peenamast voolikust vedelgaas sisse, jämedamast aurustunud gaas karbussi, all jahutusvedeliku torud mis gaasi soojendavad.
Aga milleks veel sinine kopsik koos el. juhtmetega, veel mingi elektro-magnet klapp või mis
Re: Uazile gaasiseade
Täpselt nii.monorobot kirjutas: Kas see on gaasi auruti ?
Pealt peenamast voolikust vedelgaas sisse, jämedamast aurustunud gaas karbussi, all jahutusvedeliku torud mis gaasi soojendavad.
Aga milleks veel sinine kopsik koos el. juhtmetega, veel mingi elektro-magnet klapp või mis
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Re: Uazile gaasiseade
salongis peaks veel olema 4 asendiga lüliti mis siis karburaator mootorite puhul vajalik on 1: asend bensiin 2: 0 asend 3: gaas 4: gaas+ bensiin.
seletan lühidalt . kui sõidad bensiini asendis ja tahad lülitada gaasi peale siis sõidu ajal võib ka kohapeal keerad lülitit edasi lüliti on ni et ainult yhte pidi saab keerata. kui keerad edasi 0 asendi peale siis sulgub bensiini elektro magnet klapp mis asub etteande pumba ja karburaatori vahel. nikaua kui karburaatoris on bensiini niikaua masin töötab. kui hakkab puterdama ja jõud ära kaduma tuleb edasi lülitit keerata gaas asendisse siis avaneb gaasi etteande klapp (sinine) ja vedelgaas jõuab aurustisse kus se muutub auruks. nyyd kui tahad talvel nt peale sõitu bensiini peale lülitada et hommikul masin käima saada siis keerad lülitit jälle edasi 4 astme peale bensiin + gaas st. nikaua kui karburaator on tühi nikaua tuleb gaasi seadmest gaasi et sõita masinaga ja samal ajal on ka avatud bensiini klapp mis hakkab karburaatorit täitma bensiiniga. oleneb pumba tootlikusest 5-10 sec. kui mootor hakkab jälle puterdama või imelikult töötama on aeg lülitit edasi keerata 1 asendisse bensiin. sulgub gaasi klapp ja mootor töötab bensiini pealt.
aurustisse läheb veel 1 vaakum voolik ka karburaatorist.
-5 c olen saanud veel puhtalt gaasi pealt käima masina kuid siis on suht kunst kuna tuleb õhu klapi ja gaasi pedaaliga mängida ja kui esimese korraga käima läheb siis on kõik korras kuid kui välja sureb siis on suht pikalt vaja oodata kuna vedelat gaasi jõudis karburaatorisse ja kuni to sealt ära kaob ja kui siis lülitada bensiini peale tuleb pikalt käivitada kuna membraan etteande pump kütuse karburaatorisse pumpab. suvel pole probleeme keera võtit ja võid terve suve gaasi pealt sõita.
süüte koha pealt on jah veits vaja timmida süüdet varajasemaks kui ma õieti mäletan. kuid sisselaske kolektori plahvatamist pole veel esinenud samas olen ise sõidupealt gaasiga keeranud süüte välja paar korda gaasi pedaali vajutand ja seejärel süüte sisse tagasi ja siis tuleb ca 30cm sinine leek summutajast koos valju matsuga olen kasutanud ööesl kui mõni pikivahet ei taha kuidagi hoida aitas alati. kuid kui summuti on roostes ja ühendus kohad kehvad siis ei soovita seda teha. mats on ikka päris korralik
ise sõitsin ca 2 aastat gaasiga.
jõudu jaksu !
seletan lühidalt . kui sõidad bensiini asendis ja tahad lülitada gaasi peale siis sõidu ajal võib ka kohapeal keerad lülitit edasi lüliti on ni et ainult yhte pidi saab keerata. kui keerad edasi 0 asendi peale siis sulgub bensiini elektro magnet klapp mis asub etteande pumba ja karburaatori vahel. nikaua kui karburaatoris on bensiini niikaua masin töötab. kui hakkab puterdama ja jõud ära kaduma tuleb edasi lülitit keerata gaas asendisse siis avaneb gaasi etteande klapp (sinine) ja vedelgaas jõuab aurustisse kus se muutub auruks. nyyd kui tahad talvel nt peale sõitu bensiini peale lülitada et hommikul masin käima saada siis keerad lülitit jälle edasi 4 astme peale bensiin + gaas st. nikaua kui karburaator on tühi nikaua tuleb gaasi seadmest gaasi et sõita masinaga ja samal ajal on ka avatud bensiini klapp mis hakkab karburaatorit täitma bensiiniga. oleneb pumba tootlikusest 5-10 sec. kui mootor hakkab jälle puterdama või imelikult töötama on aeg lülitit edasi keerata 1 asendisse bensiin. sulgub gaasi klapp ja mootor töötab bensiini pealt.
aurustisse läheb veel 1 vaakum voolik ka karburaatorist.
-5 c olen saanud veel puhtalt gaasi pealt käima masina kuid siis on suht kunst kuna tuleb õhu klapi ja gaasi pedaaliga mängida ja kui esimese korraga käima läheb siis on kõik korras kuid kui välja sureb siis on suht pikalt vaja oodata kuna vedelat gaasi jõudis karburaatorisse ja kuni to sealt ära kaob ja kui siis lülitada bensiini peale tuleb pikalt käivitada kuna membraan etteande pump kütuse karburaatorisse pumpab. suvel pole probleeme keera võtit ja võid terve suve gaasi pealt sõita.
süüte koha pealt on jah veits vaja timmida süüdet varajasemaks kui ma õieti mäletan. kuid sisselaske kolektori plahvatamist pole veel esinenud samas olen ise sõidupealt gaasiga keeranud süüte välja paar korda gaasi pedaali vajutand ja seejärel süüte sisse tagasi ja siis tuleb ca 30cm sinine leek summutajast koos valju matsuga olen kasutanud ööesl kui mõni pikivahet ei taha kuidagi hoida aitas alati. kuid kui summuti on roostes ja ühendus kohad kehvad siis ei soovita seda teha. mats on ikka päris korralik
ise sõitsin ca 2 aastat gaasiga.
jõudu jaksu !
Sven Eiche
Nurmenuka Diagnostika Oü
+372 55548774
Nurmenuka Diagnostika Oü
+372 55548774