GAZ 66 mootori tuunimine
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Minu listis oleks ilmselt 1 suur turbo.WotS kirjutas: Einoh. Kui alusta zmz 66 turbo panemist siis:
*Üldine mootori kapitaalremont
*1 suur või 2 väikest turbot ning nende õlitus.
*korralikud sisse ja väljalaske kollektorid
*intercooler
*"võimsam" süütesüsteem kuna ülelaadimisega mootoril raskem süüdata segu
*plokikaane portimine
*sissepritse paigaldus koos pihustite,ajuga,anduritega
*õli radiaator
*vaakumpump pidurivõimendi jaoks
*madalsurve bensiinipump
*kütuserõhu regulaator
*piisava läbilaskega summuti
*"throttle body" ja elektrooniline gaasipedaal
8 pihustit
Megasquirt
2x 4-st coilpacki
cooler
bensupump
segusiiber TPS-anduriga nö elektrooniline gaasipedaal
engine temp andur
vända andur
sisse mineva õhu andur
wideband lambdaandur
ja siis igasugused vajalikud sisse/väljalaske osad.
Turbo õlitus küll mingi probleem ei tohiks olla, seal ei ole vaja mingit megarõhku, pigem on vaja piiraja hoopis panna kui kuullaager turbot kasutada.
Loogiline, et teha on küll, aga see on kõik teostatav.
Iseasi, kas ma viitsin sellega mässama hakata.
Idee poolest võid kogu krempli rahaliselt kokku lüüa. Ennustan umbes 40-60K krooni ja enda töö ka sinna juurde.bomsch kirjutas:Minu listis oleks ilmselt 1 suur turbo.WotS kirjutas: Einoh. Kui alusta zmz 66 turbo panemist siis:
*Üldine mootori kapitaalremont
*1 suur või 2 väikest turbot ning nende õlitus.
*korralikud sisse ja väljalaske kollektorid
*intercooler
*"võimsam" süütesüsteem kuna ülelaadimisega mootoril raskem süüdata segu
*plokikaane portimine
*sissepritse paigaldus koos pihustite,ajuga,anduritega
*õli radiaator
*vaakumpump pidurivõimendi jaoks
*madalsurve bensiinipump
*kütuserõhu regulaator
*piisava läbilaskega summuti
*"throttle body" ja elektrooniline gaasipedaal
8 pihustit
Megasquirt
2x 4-st coilpacki
cooler
bensupump
segusiiber TPS-anduriga nö elektrooniline gaasipedaal
engine temp andur
vända andur
sisse mineva õhu andur
wideband lambdaandur
ja siis igasugused vajalikud sisse/väljalaske osad.
Turbo õlitus küll mingi probleem ei tohiks olla, seal ei ole vaja mingit megarõhku, pigem on vaja piiraja hoopis panna kui kuullaager turbot kasutada.
Loogiline, et teha on küll, aga see on kõik teostatav.
Iseasi, kas ma viitsin sellega mässama hakata.
Igatahes kui huvi on siis miks mitte sest neid EFi jupikesi saad ringi tõsta vb tekib tahtmine Zil või Lada moderniseerida. Samuti järelturu väärtus neil väga ei lange.
Üldse kisub see teema juba ulmevaldkonda.
Ei tasu ära unustada, et alguses oli eelarve selle töö tegemiseks kuni 15 k eeki.WotS kirjutas:
Idee poolest võid kogu krempli rahaliselt kokku lüüa. Ennustan umbes 40-60K krooni ja enda töö ka sinna juurde.
Tegelikult võiks jääda jah reaalsuse piiresse. Arvan, et sellest mootorist venitaks välja mingi 800hp ka, ainult, et mis summade eest. Sellisel juhul oleks kordades mõtekam vahetada mootor.
Minu väide oligi, et kõige odavam bang for the buck on turbo peale panna.
Ei ole sellist 800hp-st stock mootorit kusagilt 2000 krooni eest võtta ja lasta kusagil 150k eest mingi disla peale panna... eks kõik oleneb rahakotist. Seega unustame ära teema, mina pole kedagi sundinud midagi tegema, lubanud kellelegi 15k eest teenust osutada või andnud tõotust ise midagi teha. Ma pakkusin lihtsalt välja oma variandi teemasse. Summa varieerub seinast seina, kuidas keegi midagi kätte saab ja kasutab. Minul on sisuliselt jupid garaazis riiulis v.a vastava suurusega föön. Seega ma käisin välja sellise suurusjärgu 15k mis mul veel juurde läheks kui ma täna hakkaksin sellega tegelema.
Ei ole sellist 800hp-st stock mootorit kusagilt 2000 krooni eest võtta ja lasta kusagil 150k eest mingi disla peale panna... eks kõik oleneb rahakotist. Seega unustame ära teema, mina pole kedagi sundinud midagi tegema, lubanud kellelegi 15k eest teenust osutada või andnud tõotust ise midagi teha. Ma pakkusin lihtsalt välja oma variandi teemasse. Summa varieerub seinast seina, kuidas keegi midagi kätte saab ja kasutab. Minul on sisuliselt jupid garaazis riiulis v.a vastava suurusega föön. Seega ma käisin välja sellise suurusjärgu 15k mis mul veel juurde läheks kui ma täna hakkaksin sellega tegelema.
Vahet pole kas disla või bens.Peamine,et parameetrid enamvähem klapivad.Ülejäänu on põhimõtteliselt loomingulineKülahull kirjutas:Oot-oot, kas nüüd saan õieti aru, et bensu mootorile diisli turbo??bomsch kirjutas:Pole välja arvutanud, aga ma usun, et mingi dodge ram-i pealt või analoogse ~6L turbodisla oma on sinna ideaalne.
Mõned vist üldse ei saa aru. See,et Rebella küsib 150K on puhas näägutamine. Siiamaani pole keegi isegi lahti seletanud,mida see sisaldab. Võib olla lihtsalt tõstavad mootori kraanaga autokasti ja lehvitavad ?!
Mis puudutab D-245 mootorit siis isegi Eestis olen näinud vahelduva eduga neid 26-30K eest müügil. Mootorid mis on näiteks Venemaale viidud maksavad seal kohapeal 24K krooni.
Isegi kui sa teed "custom made" sidurikoja ja igat nipet näpet asju nagu kinnitused,vaakumpump,siduri hoovastik jne siis projekt üle 40K ei lähe maksma.
Arkis saad ju isevalmistatud või jumal teab mis asjana arvele võtta. Jah läheb paar tuhat.
40K tähendab:
*Mootori juurde pole asja vähemalt 10 aastat peale hoolduse.
*Mootor ise kulutab 1/3 vähem ning tunduvalt odavat kütust kui orginaal.
*Mootoril on juba olemuselt vägagi veekindel
*Piisavalt jõudu ning kiirust,mis on TÖÖKINDLAD(erinevalt turbotatud aparaatidest)
Lisaks igal suvalisel ajahetkel võid selle maha tõsta ning panna traktorile või teha diiselgeneraatori jm.
Mis puudutab D-245 mootorit siis isegi Eestis olen näinud vahelduva eduga neid 26-30K eest müügil. Mootorid mis on näiteks Venemaale viidud maksavad seal kohapeal 24K krooni.
Isegi kui sa teed "custom made" sidurikoja ja igat nipet näpet asju nagu kinnitused,vaakumpump,siduri hoovastik jne siis projekt üle 40K ei lähe maksma.
Arkis saad ju isevalmistatud või jumal teab mis asjana arvele võtta. Jah läheb paar tuhat.
40K tähendab:
*Mootori juurde pole asja vähemalt 10 aastat peale hoolduse.
*Mootor ise kulutab 1/3 vähem ning tunduvalt odavat kütust kui orginaal.
*Mootoril on juba olemuselt vägagi veekindel
*Piisavalt jõudu ning kiirust,mis on TÖÖKINDLAD(erinevalt turbotatud aparaatidest)
Lisaks igal suvalisel ajahetkel võid selle maha tõsta ning panna traktorile või teha diiselgeneraatori jm.
Jah põhimõtteliselt on savi. Tähtis on boost, kuidas see saavutatakse on tõepoolest loominguline. Tänane toiming garaages sõbra sierra juures. Turbo vahetus 700eek. Pole ka see mootor tehasest never sellisena välja sõitnud:Külahull kirjutas:Oot-oot, kas nüüd saan õieti aru, et bensu mootorile diisli turbo??bomsch kirjutas:Pole välja arvutanud, aga ma usun, et mingi dodge ram-i pealt või analoogse ~6L turbodisla oma on sinna ideaalne.
Sõidab see masin 13,9 aega 400m kui see midagi ütleb. Tänavarehviga. Stockis 85kw, mootori sisu kõik originaal. Kapoti alla pandud lisaks autole ~10k eek ringis.
Puhas säästu projekt.
Diisel 66 on eraldi teema ja seda on piisavalt lahti seletatud. Rebella 150 kilo tähendab seda, et viid auto võtmetega sinna ning saad tagasi juba diisliga ning ka ARK-is registreeritud ümberehitusega auto.
Päris 40-ga välja ei tule. Ise tehtud töö, tean. Mitte lihtsalt 245 vaid kas 245.7 või 245.12C. Esimene neist siis Gaz-ile, yeine Zil-ile. Peamine vahe neil vaheplaadis ja siduris. 245.7-le läheb otsa originaal 5-ne käima, väga kallis. 245.12 vajab zil-i sidurikoda ning sinna saab ka 130 käima panna. Et seda sidurit suudaks lahutada, läheb Zil-i või Kamaz-i sidurivõimendit vaja, juhtitakse õliga, rakendub suruõhuga, väga mugav. Mootori kinnitustega on palju ümbertegemist. Zil-i tagumised padjad koos kronsadega sobivad ideaalselt, kui need vaid kuskilt maha raiuda saab.Lisaks siis vaakumpump, korralik starter, roolivõimu süsteem ning igasugused lõdvikud ja torud. Nendel mõlemal on karteripõhi 66-le sobiv.
ARK-ist tasub loomulikult enne luba küsida. Üldiselt saab positiivse vastuse.
Päris 40-ga välja ei tule. Ise tehtud töö, tean. Mitte lihtsalt 245 vaid kas 245.7 või 245.12C. Esimene neist siis Gaz-ile, yeine Zil-ile. Peamine vahe neil vaheplaadis ja siduris. 245.7-le läheb otsa originaal 5-ne käima, väga kallis. 245.12 vajab zil-i sidurikoda ning sinna saab ka 130 käima panna. Et seda sidurit suudaks lahutada, läheb Zil-i või Kamaz-i sidurivõimendit vaja, juhtitakse õliga, rakendub suruõhuga, väga mugav. Mootori kinnitustega on palju ümbertegemist. Zil-i tagumised padjad koos kronsadega sobivad ideaalselt, kui need vaid kuskilt maha raiuda saab.Lisaks siis vaakumpump, korralik starter, roolivõimu süsteem ning igasugused lõdvikud ja torud. Nendel mõlemal on karteripõhi 66-le sobiv.
ARK-ist tasub loomulikult enne luba küsida. Üldiselt saab positiivse vastuse.
Ma küsin igast juhuks üle,et ei oleks väär arusaamu.
Kas Sierra mis sõidab 13.9 1/4 miili läks maksma toorikauto+jupid ainult 10 tuhat krooni?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... 29&start=0
Mina ei tahaks hästi uskuda. Seal ju ilusti välja toodud,mida muudeti/tehti mootori juures.
See ei lähe ju arvesse kui kellegil vedeleb garaazis jubinaid ning endal on kohutavalt hea pea otsas,et saab kõik tööd ise ära teha.
Kas Sierra mis sõidab 13.9 1/4 miili läks maksma toorikauto+jupid ainult 10 tuhat krooni?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... 29&start=0
Mina ei tahaks hästi uskuda. Seal ju ilusti välja toodud,mida muudeti/tehti mootori juures.
See ei lähe ju arvesse kui kellegil vedeleb garaazis jubinaid ning endal on kohutavalt hea pea otsas,et saab kõik tööd ise ära teha.
Mis siis loeb
Kui sa uuesti oma lingitud postitust vaatad siis sa näed, et viimane muudatus on listis tehtud august 2010. Video on kevadest, mille mina linkisin ja millal sõideti ka 13,9.
Teiseks räägime me turbokitist stock mootorile ja selle maksumusest. Loogiline on, et see paigaldatakse korras tehnikale, aga mootori remont ei ole mingis seoses turbotamiseks vaja minevate juppide maksumsega.
Kui sa uuesti oma lingitud postitust vaatad siis sa näed, et viimane muudatus on listis tehtud august 2010. Video on kevadest, mille mina linkisin ja millal sõideti ka 13,9.
Teiseks räägime me turbokitist stock mootorile ja selle maksumusest. Loogiline on, et see paigaldatakse korras tehnikale, aga mootori remont ei ole mingis seoses turbotamiseks vaja minevate juppide maksumsega.