GAZ 66 mootori tuunimine
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Oli korra ka komplekteeritud 245.12C diisel peal ja et kõik kokku korjata , läks vääga palju raha ja aega. Ning siis tulid kutid, kel postipuur ning igapäevaseks tööks just diislit vaja, müüsin kogu mootoriosa enne vahekasti neile.
UAZ andsin äiale igapäevaseks talupidamissõitudeks metsas ja karjamaal. Reduktorsildadega ja difrilukuga, korralikud rehvid all.
Traktoreid on äial mitu, mina saan ainult kõige uuemaga hakkama.
Ja jääbki 66 hobiautoks, mida aretada. Tehniliselt korras 66 on väga hea auto ning kui raha pole, et bensu osta, siis ei ole mõtet autot üldse pidada. 66 modimisel on see mõte, et enamus neist on ju kasutatuna saadud, seega reeglina ära trööbatud ning remanti vajavad niikuinii. Kui juba lappimiseks läheb, siis võiks vähe rohkem vaeva näha ning mootor korda teha.
UAZ andsin äiale igapäevaseks talupidamissõitudeks metsas ja karjamaal. Reduktorsildadega ja difrilukuga, korralikud rehvid all.
Traktoreid on äial mitu, mina saan ainult kõige uuemaga hakkama.
Ja jääbki 66 hobiautoks, mida aretada. Tehniliselt korras 66 on väga hea auto ning kui raha pole, et bensu osta, siis ei ole mõtet autot üldse pidada. 66 modimisel on see mõte, et enamus neist on ju kasutatuna saadud, seega reeglina ära trööbatud ning remanti vajavad niikuinii. Kui juba lappimiseks läheb, siis võiks vähe rohkem vaeva näha ning mootor korda teha.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1287
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
mul naabrimees ütles, et kui belarussiga enam puid kätte ei saanud siis 63 vedas ikka välja, vaevalt et 66 ka kehvem on, need uuemad vene aparaadid, mis moditud belarussi dislaga on (Eesti Energia) pidid kehvemad olema ooma suurema raskuse tõttuWotS kirjutas:...*tahad metsast puid välja vedada - kasuta traktorit...
Kaal on muidugi suur näitaja, kuid põkiline diisli miinus on ikkagi liiga väike tööpöörete vahemik.honkomees kirjutas:mul naabrimees ütles, et kui belarussiga enam puid kätte ei saanud siis 63 vedas ikka välja, vaevalt et 66 ka kehvem on, need uuemad vene aparaadid, mis moditud belarussi dislaga on (Eesti Energia) pidid kehvemad olema ooma suurema raskuse tõttuWotS kirjutas:...*tahad metsast puid välja vedada - kasuta traktorit...
Näiteks Belarusi mootoril on ametlikud maksimaalpöörded 2200.Muidugi kannatab korralikult tehtud mootoril pöördeid tõsta suht ohutult 3000 peale.
Tühikäik on sel mootoril umbes 500 pööret ja jõud tuleb alates 1000 pöördest.Seega jääb tööpöördeid ainult 2000 ja peaaegu sama suur on vahe esimese ja 2 käigu vahel.
Bensiinimootor aga hakkab korralikult vedama 2000 pealt ja veab vähemalt 5500 pöördeni ja vahe diisliga on ilmne.
Heaks näiteks kahe mootori vahel võiks tuua sellel Klaperjahil mäkke mitte üles saanud Uazi.Aeglasema käiguga ei jätkunud pöördeid hoovõtuks ja kõrgema käiguga sai jõud otsa.Oleks seal olnud originaalmootor oleks ta ka mäkke saanud.
Diislil on küll suurem vääne, kuid ainult kitsas pöörete vahemikus ja see eeldab kas väga väikeste käiguvahedega manuaalkasti või kiiresti vahetavat automaati ja 66 kast pole seda kindlasti.
Belarusi mootorist veel niipalju, et ilma ülelaadimiseta on ta originaalmootorist nõrgem nii võimsuse kui momendi poolest.
Turboga võimsam variant on sama võimsusega ja ka moment on pisut parem, kuid kitsas pörete vahemikus.
Seega oleks mitte just väga hea kaalu ja võimsuse suhtega offroad auto juures bensiinimootor mõistlikum valik.
Mina kahjuks Gaz66 pole sõitnud kuid Gaz55 küll. Ütleme nii,et kui sul on tühi auto siis tõesti tundub minek krapsaks olevat kuid koormaga pead ikka püsima õige käigu ning kõrgete pöörete juures. Seega nõrga bensiinimootoriga pead käituma nagu diisliga,et gaasiga mängimise ruumi on vähe.
Tulemus on see,et venid oma beniinimootoriga madala käiguga ning mootor karjub. Käiku kõrgemaks ka ei saa vahetada kuna siis pole jõudu.
Saan aru kui maastur kasutab sõiduvõtteid kus korjab kiiruse ülesse ning kasvõi "põhja peal" libistab end läbi lompide või siis suurest mäe otsa. Veoautoga millel on puulaadung peal sa seda ometigi teha ei saa,seega lähed ainult nii kaugele kuni rehvidel on haarduvust.
Minule jääb vahepeal arusaamatuks kas Gaz 66 tahetakse ümber teha tööks või siis niisama ringi kärutamiseks.
Tulemus on see,et venid oma beniinimootoriga madala käiguga ning mootor karjub. Käiku kõrgemaks ka ei saa vahetada kuna siis pole jõudu.
Saan aru kui maastur kasutab sõiduvõtteid kus korjab kiiruse ülesse ning kasvõi "põhja peal" libistab end läbi lompide või siis suurest mäe otsa. Veoautoga millel on puulaadung peal sa seda ometigi teha ei saa,seega lähed ainult nii kaugele kuni rehvidel on haarduvust.
Minule jääb vahepeal arusaamatuks kas Gaz 66 tahetakse ümber teha tööks või siis niisama ringi kärutamiseks.
Kui selle 55 all mõeldakse 53, siis belarusi diisliga on asi veel hullem.WotS kirjutas:Mina kahjuks Gaz66 pole sõitnud kuid Gaz55 küll. Ütleme nii,et kui sul on tühi auto siis tõesti tundub minek krapsaks olevat kuid koormaga pead ikka püsima õige käigu ning kõrgete pöörete juures. Seega nõrga bensiinimootoriga pead käituma nagu diisliga,et gaasiga mängimise ruumi on vähe.
Tulemus on see,et venid oma beniinimootoriga madala käiguga ning mootor karjub. Käiku kõrgemaks ka ei saa vahetada kuna siis pole jõudu.
Saan aru kui maastur kasutab sõiduvõtteid kus korjab kiiruse ülesse ning kasvõi "põhja peal" libistab end läbi lompide või siis suurest mäe otsa. Veoautoga millel on puulaadung peal sa seda ometigi teha ei saa,seega lähed ainult nii kaugele kuni rehvidel on haarduvust.
Minule jääb vahepeal arusaamatuks kas Gaz 66 tahetakse ümber teha tööks või siis niisama ringi kärutamiseks.
Ilma pumpa näppimata ei ole mingit moodi võimalik saada kiirust üle 70km/h ja koormaga vahetad pisemagi tõusu peal käigu alla.
Bensuka ajad 4000 pöördeni ja paned neljanda tagasi.
Diisliga aga pead tõusu lõpuni ootama.
Kuna 66 näol on tegemist üsna ebapraktilise autoga, siis kaldub asi siiski
niisama ringi kärutamiseks ja raske ja jõuetu diisel ei tee ta sõiduomadusi paremaks.
Lihtsalt see V8 tuleb panna kokku nii nagu ta mõeldud oli mitte nii nagu ta välja kukkus ja tegemist on hoopis teise asjaga.
Kuidas saab diisliga edasi näiteks savise tõusu peal?
Esimesega on ratta kiirus ilmselgelt liiga väike mustri tühjaks viskamiseks ja teisele vahetuseks pole pöördeid ja jõudu.
Bensiinimootori lased aga esimesega umbes 5500 pöördeni ja paned teise.Kui oled kiire vahetaja, siis jääb sul alles 3000 pööret ja neilt pööretelt jõuab mul see mootor uuesti selle 5500 pöördeni minna ükskõik mis oludes.kiiruseks teeb see umbes 45-55 km/h ja selle kiirusega viskab juba rehvi puhtaks ja nii mõnegi koha saab hooga läbitud.
Ärge nüüd tülli minge.
Töö eesmärgil, kus 66 oma läbivuse tõttu asendamatu, on see diisliga variant päris hea. Belarusi mootorist on ainult plokk ja selle sisu. Pump ja kollektorid ning turbo teevad sellest hoopis teise asja. Minu mootor oli MMZ245.12C, mis oli mõeldud Zil 5301 ehk Bõtshokile ning seda ei saanud kül oma võimekuselt tavalise Belarussiga võrrelda. Plokisoojendus ja väike reduktoriga starter käivitas mootori iga ilmaga, 5-ne zil manuaalkast annab võimaluse õige käik leida ning ka pöördeid oli rohkem kui traktoril, tänu pumbale. Hobuseid jah sama palju kui bensukal, kui väänet üle 400 ja seda ei anna ka bensukas välja. Lisaks madalam kütusekulu, eriti siis veel postipuuril, mis ju enamus ajast kohapeal käiab.
Hobiautoks aga on bensukas igati mõnusam. Seda mootorit annab ikka sättida ja tuunida. Bensukulu loomulikult kasvab, aga tegemist on ju vaba aja harrastusega, lõõgastumisega, mitte tööga.
Igal asjal ikka oma otstarve.
Töö eesmärgil, kus 66 oma läbivuse tõttu asendamatu, on see diisliga variant päris hea. Belarusi mootorist on ainult plokk ja selle sisu. Pump ja kollektorid ning turbo teevad sellest hoopis teise asja. Minu mootor oli MMZ245.12C, mis oli mõeldud Zil 5301 ehk Bõtshokile ning seda ei saanud kül oma võimekuselt tavalise Belarussiga võrrelda. Plokisoojendus ja väike reduktoriga starter käivitas mootori iga ilmaga, 5-ne zil manuaalkast annab võimaluse õige käik leida ning ka pöördeid oli rohkem kui traktoril, tänu pumbale. Hobuseid jah sama palju kui bensukal, kui väänet üle 400 ja seda ei anna ka bensukas välja. Lisaks madalam kütusekulu, eriti siis veel postipuuril, mis ju enamus ajast kohapeal käiab.
Hobiautoks aga on bensukas igati mõnusam. Seda mootorit annab ikka sättida ja tuunida. Bensukulu loomulikult kasvab, aga tegemist on ju vaba aja harrastusega, lõõgastumisega, mitte tööga.
Igal asjal ikka oma otstarve.
Väike apsakas,mõtlesin ikka Gaz 53me.
Igatahes 4x4 veoautoga,millel on koorem peal sa elus seeski wheel speede teha ei jõua. Kui just kiilas jää pole Üldiselt peab siis olema sellinne mootor mis käib igas asendis autost endast üle ehk ei sure välja kui järsku peaks tekkima ratastele haakuvus või pead gaasi maha laskma ,et sooritada väga järsk pöörde/ületada sügav auk vms.
Vaadates Venemaa(kuna esimene ettejuhtuv leht kus olid ilusti hinnad ära toodud) siis D-245 modifikatsioonid 81kwga maksab umbes 100K ruba. Kurss on 0.38 ehk 26 tuhat. 100KWised nn auto "versioonid" on juba 10 tuhat kallimad.
Igatahes pannes Gaz 66 le diiselmootori säästad kütust ning võid ju kasutada erimärgistusega metsavahel. Põleta või rapsiõli
Kui autost kopp ees võid mootori ükskõik kuhu ümber tõsta või kasutada generaatori,pumba jne asjana.
Gaz 66 orginaal bensiinimootoriga,mis on kehvas seisus pole ju miskit peale hakata. Jällegi jupid pole kallid aga neid kulub palju ja enda töö ning igasugune käik al la sõit ühe või teise jupi pärast maksab ka midagi.
Igatahes 4x4 veoautoga,millel on koorem peal sa elus seeski wheel speede teha ei jõua. Kui just kiilas jää pole Üldiselt peab siis olema sellinne mootor mis käib igas asendis autost endast üle ehk ei sure välja kui järsku peaks tekkima ratastele haakuvus või pead gaasi maha laskma ,et sooritada väga järsk pöörde/ületada sügav auk vms.
Vaadates Venemaa(kuna esimene ettejuhtuv leht kus olid ilusti hinnad ära toodud) siis D-245 modifikatsioonid 81kwga maksab umbes 100K ruba. Kurss on 0.38 ehk 26 tuhat. 100KWised nn auto "versioonid" on juba 10 tuhat kallimad.
Igatahes pannes Gaz 66 le diiselmootori säästad kütust ning võid ju kasutada erimärgistusega metsavahel. Põleta või rapsiõli
Kui autost kopp ees võid mootori ükskõik kuhu ümber tõsta või kasutada generaatori,pumba jne asjana.
Gaz 66 orginaal bensiinimootoriga,mis on kehvas seisus pole ju miskit peale hakata. Jällegi jupid pole kallid aga neid kulub palju ja enda töö ning igasugune käik al la sõit ühe või teise jupi pärast maksab ka midagi.
Tegemise rõõmust võib ju ehitada Belarusi mootorile, kuid majanduslik mõte küll puudub ja pigem on tegemist kahjumis ettevõtmisega.
Oletades, et bensiinimootor võtab 25l/100km ja diisel 18 võib 26000 eest osta bensiini 15 kroonise hinnaga 1733 liitrit ja diislit 12 kroonise hinnaga
2166 liitrit.
selle bensiiniga saab sõita 11553 km.
Selle diisliga saab sõita 12033 km.
Seega võidame 100 km pealt 159 krooni ja plussi jäämiseks peaks maha sõitma 163000 km.Kui arvutus pole õige, siis palun parandage.
Mina näiteks aastas üle 10000 km ei sõida ja enne saan ma nii vanaks, et ei jõua kabiini ronida kui see üritus plussi jõuab.
Üldiselt on bensiinimootor päris töökindel asi ja peale sünniraskuste pole mootoriga probleeme olnud ja tänapäeva õlidega sõidab ta ilmselt vähemalt
100 000km ilma remondita.
Loomulikult ei käi see jutt mingi kuidagi ja millestki tehtud mootori kohta ja nii tehes tekibki mulje, et tegemist on halva töökindluse, halvasti käivituva ja jõuetu asjaga.
Oletades, et bensiinimootor võtab 25l/100km ja diisel 18 võib 26000 eest osta bensiini 15 kroonise hinnaga 1733 liitrit ja diislit 12 kroonise hinnaga
2166 liitrit.
selle bensiiniga saab sõita 11553 km.
Selle diisliga saab sõita 12033 km.
Seega võidame 100 km pealt 159 krooni ja plussi jäämiseks peaks maha sõitma 163000 km.Kui arvutus pole õige, siis palun parandage.
Mina näiteks aastas üle 10000 km ei sõida ja enne saan ma nii vanaks, et ei jõua kabiini ronida kui see üritus plussi jõuab.
Üldiselt on bensiinimootor päris töökindel asi ja peale sünniraskuste pole mootoriga probleeme olnud ja tänapäeva õlidega sõidab ta ilmselt vähemalt
100 000km ilma remondita.
Loomulikult ei käi see jutt mingi kuidagi ja millestki tehtud mootori kohta ja nii tehes tekibki mulje, et tegemist on halva töökindluse, halvasti käivituva ja jõuetu asjaga.
Julgen viimast kommentaari parandada:
Belarussi diisel, mis Gaz66-le sobib, maksab uuest peast 40 000 ja lisaks tuleb osta ka vaakumpump, vaheplaat ja käigukast.
Rebella "teeb" selle mootorivahetuse AINULT 150 000 krooni eest. Nii et tasuvusaeg on ülipikk ning mitte ainult vanadus ei hakka enne kiusama vaid ka su lapsed saavad selleks ajaks juba vanaks, kui selline vahetus end ära tasuks.
Belarussi diisel, mis Gaz66-le sobib, maksab uuest peast 40 000 ja lisaks tuleb osta ka vaakumpump, vaheplaat ja käigukast.
Rebella "teeb" selle mootorivahetuse AINULT 150 000 krooni eest. Nii et tasuvusaeg on ülipikk ning mitte ainult vanadus ei hakka enne kiusama vaid ka su lapsed saavad selleks ajaks juba vanaks, kui selline vahetus end ära tasuks.
Vaakumpump on selle asja juures küll kõige väiksem mure.Kas panna Jaapani auto vaakumpumbaga generaator või siis Fordi 2,3 mootori oma.
Õlituse saab näiteks samasuguse otsaga voolikust nagu kompressori otsas on.Lihtsalt pikem stuts kompressori külge ja valmis.Samuti on vaakumit võetud kompressori sisselaskest ja väljuv ots lahti jäetud.
Suurem probleem on sidurikojaga, sest õige koda maksab pea 4000 eek ja ise tegemine pole kah just lihtne.Lisaks ei saa kuidagi kasutada originaal õlivanni ja isegi õlivanni ümber tehes tuleb mootor kõrgemale kui vaja.
Lisaks ei toimi UTN-5 pump autol just kuigi hästi, sest kui keerata etteande piirdekruvi asendisse, kus mootoril on ka suurtel pööretel jõudu on väikestel pööretel taga päikesevarjutus.Keerates aga kütet vähemaks kaob lõpust jõud ära.
Ilma turbota mootorit pole igatahes mõtet ehitada.
Mõtteaineks ja lahenduste leidmiseks soovitaks seda saiti.
http://www.gaz66.ru/forum3/index.php
Õlituse saab näiteks samasuguse otsaga voolikust nagu kompressori otsas on.Lihtsalt pikem stuts kompressori külge ja valmis.Samuti on vaakumit võetud kompressori sisselaskest ja väljuv ots lahti jäetud.
Suurem probleem on sidurikojaga, sest õige koda maksab pea 4000 eek ja ise tegemine pole kah just lihtne.Lisaks ei saa kuidagi kasutada originaal õlivanni ja isegi õlivanni ümber tehes tuleb mootor kõrgemale kui vaja.
Lisaks ei toimi UTN-5 pump autol just kuigi hästi, sest kui keerata etteande piirdekruvi asendisse, kus mootoril on ka suurtel pööretel jõudu on väikestel pööretel taga päikesevarjutus.Keerates aga kütet vähemaks kaob lõpust jõud ära.
Ilma turbota mootorit pole igatahes mõtet ehitada.
Mõtteaineks ja lahenduste leidmiseks soovitaks seda saiti.
http://www.gaz66.ru/forum3/index.php
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Loen ja loen ning ei mõista, miks ei taheta panna mõnd länne TD mootorit sinna vahele? Kas ei mahu või tekib regamisel ületamatuid probleeme? Valik peks ju üsn alai olema. Kas mitte IVECO diisleid pole seal kasutatud juba teha se poolt?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Ju need lääne diisel mootorid veel kallimad ikka on, kui belarusi mootor.Landy kirjutas:Loen ja loen ning ei mõista, miks ei taheta panna mõnd länne TD mootorit sinna vahele? Kas ei mahu või tekib regamisel ületamatuid probleeme? Valik peks ju üsn alai olema. Kas mitte IVECO diisleid pole seal kasutatud juba teha se poolt?