R969 kirjutas:Arvestades selle mootori küllalt suuri varusid, siis võimsuse kahekordistamisele pevad seal vastu nii kolvid kui väntvõll.
Ilmselt saab kõige kiiremini kuluvaks osaks väntvõlli raamlaagrid, kuid regulaarselt saalesid vahetades ei jookse ka kokku midagi.
Kolbideks oleks tark kasutada uue tegumoega Volga kolbe, kuid kui on segu
ja süüde paigas ja detoneerimine välistatud, ei tohiks ka originaalidega probleemi olla.
Originaalide häda on siiski rohkem postide murdumine suurte pööretega ja halb soojuse ülekanne kolvilaelt juhtpinnale, kuid õiges seades pole ka kolvile mingit suuremat lööki ette näha.Lihtsalt surve kolvile suureneb.
Ainuke nõrk koht on seal madal õlirõhk ja turbole osa õli ära võttes langeb rõhk veelgi.Teatud piirini parandab asja paksema õli kasutamine.Ehk siis vähemalt 15W50 õli ja korralik radikas, kust käib läbi kogu pumbatav õli.
Kasutades seda autot enamuse ajast tühjalt sõiduks ja vahel harva ka maastikul võiks see mootor käia mitu aastat.
Paraku aga laseb enamus oma turboautod laiali, sest süües kasvab isu ja keeratakse muutkui rõhku peale kuni läheb laiali.
Jäädes 0,5 baarise rõhu juurde, ei tohiks siin suuri ohte olla.
Et aga ei tekiks illusiooni, et selle juures probleeme pole, siis töökindlaks saamiseks on selle mootori juures vaja teada teatud asju.
Näiteks millist plokikaane tihendit kasutada ja kuidas sisselase tihendada.
Need teadmised aga on vähestel autokrossiga tegelejatel ja sealt peakski
uurimist alustama, et vältida jalgratta uuesti leiutamist.
Einoh. Kui alusta zmz 66 turbo panemist siis:
*Üldine mootori kapitaalremont
*1 suur või 2 väikest turbot ning nende õlitus.
*korralikud sisse ja väljalaske kollektorid
*intercooler
*"võimsam" süütesüsteem kuna ülelaadimisega mootoril raskem süüdata segu
*plokikaane portimine
*sissepritse paigaldus koos pihustite,ajuga,anduritega
*õli radiaator
*vaakumpump pidurivõimendi jaoks
*madalsurve bensiinipump
*kütuserõhu regulaator
*piisava läbilaskega summuti
*"throttle body" ja elektrooniline gaasipedaal
Ja miljon meetrit juhtmeid,torusid,pisividinaid ning kindlasti unustasin mida ära kah.
Mõtle mis kõik see maksma läheb ning reaalselt pole sul saavutatud võimsusega midagi teha.
Kui tahad juba 2x rohkem võimsust kui orginaalist kätte saada siis vaheta ära kepsud,kolvid(või kasuta termopindamist),nukkvõll jne.