GAZ 66 mootori tuunimine

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

GAZ 66 mootori tuunimine

Postitus Postitas Ain »

Diisli üle arutatud küll. tahaks hoopis 66-e V8 mootorit tuunida.

Lugu selline, et oma 66-e aretusest on mootor vedelema jäänud. kavas midagi uut aretama hakata, talvel paras üks V8 siis molekulideks lapata ja uude usku keerata.
Kas on mõtet kaaned õhemaks lihvida, et surveastet tõsta eesmärgiga 95 bensu kasutades parem põlemine saada, kas on effekti ? Karpa asemele Usaka monopritse? Kas õlifiltri saab ümber ehitada, näit Lada filtri vastu? Mõtted jõlguvad alles peas, mootor ei lähe 66-le, vaid hoopis pisemale neljarattalisele.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Kas 66-e sidurikojale saab UAZ-i käima järgi panna? Mis ketas sobib, kas survelaager istub Uaz-i kasti otsas? Edasi tuleks juba Uaz-i vahekast, kardaanid ja reduktorsillad...
Kas keegi on midagi sellist teinud ja kuidas sobivad? Andke nõu.
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Ain kirjutas:Kas 66-e sidurikojale saab UAZ-i käima järgi panna? Mis ketas sobib, kas survelaager istub Uaz-i kasti otsas? Edasi tuleks juba Uaz-i vahekast, kardaanid ja reduktorsillad...
Kas keegi on midagi sellist teinud ja kuidas sobivad? Andke nõu.
Mul oleks nagu mällu jäänud, et käigukasti kinnituse valem peaks neil sama olema. Kui see nii tõesti on, siis ülejäänud asjad on kõik kindlasti lahendatavad.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Sorisin vene saitdes ja lugesin 66 manuali.
1. Plokikaante vahetus praeguse tüübi vastu tõstaks surveastme 6,7-lt 7,6 peale, võimsuse vahe ainult 8 hobust, kaante hind kõrge võrreldes jõulisaga, jääb ära.
2. Kas vana kaant on mõtet ja kas üldse on varu , mida õhemaks võtta, et surveastet tõsta? Võimalus ka kaaned lihtsalt lihvida ja siis ilma tihendita liimiga panna.
3. Mootor vajab kindlasti remonti, saalede, tihendite, rõngaste vahetamist. Kas on võimalik see õlifilter madalama, näit. paberfiltri vastu vahetada.
Kuna läheb kindlalt lappamiseks, siis tahaks selle lõppeesmärgi ja võimalused enne selgeks teha kui mootor laiali.
Äkki keegi teab näiteks sellise töö tegijat soovitada.
Kes midagi sellist teinud, see hõisaku.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Alusta sellest, et kõik kepsud ja kolvid saaks ühte kaalu. Kindlasti saab ka vanad kaaned paremini voolavamaks ja surveaste katsu saada 8,2-8,8 , siis saad ka väänet madalatel pööretel juurde. Õli filter too sealt torude, voolikute ja flantsidega ära ja aseta ta kuhugi vähe madalamasse kohta. Vana karburaator viska põõsasse ja pane korralik ameeriklase järelturu karpa, või kui elektri asja jagad pane pritse ja mitte mono (töö on põhimõtteliselt sama) vaid multi jet. Sobilik oleks nät. Jeebi V8 oma. Keevita
korralikud püksid. Arvan, et saad 115 kw kätte praeguse 85`e asemel. Aga odavam ja parem (loe, võimsam, ökonoomsem) tuleks kindlasti mõni korralik lääne mootor koos kastiga asjale peale tõsta
69huviline
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: P Jaan 02, 2005 7:18 pm

Postitus Postitas 69huviline »

6,7 surveastmega G21 plokikaant pidi saama päris mitu mm lihvida,surveastemeks siis 10. Volga.ee's või automotos oli teema kah volga kaante lihvimiste kohta.Kas 2410 kaaned ei istu?Neil suuremad klapid,surveaste ka suurem.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

et paneme gaz 66 V8 mootorile gaz 24 pead? kas see oli see mõte?
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Veeeel vanem Gaz, õigemini M20 tahaks ära rautada.

UAZ-il sai plokikaas ära freesitud, 3,5 mm maha, 95 bensuga käib hästi. Ei tea kas 66-e mootoril sama õnnestub? Päris uusi osta ei tahaks.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Umbes täpselt peast lahmin
Tsiviilkasutuses GAZ53 mootori hj oli vist 105 (ei viitsi öösel netis tuhnida). Militaarkasutuses sama mootori hj oli 115. Kõige täiuslikum mootor (mida ise nägin), elektron süütega ja juhtmetega karbraatoriga (K126EB oli äkki) arendas veel natuke enam. Viimase reguleerimine oli niivõrd täpne, et vaid süütemomendi nihkumine jagaja (kontaktivaba siis) skaalal üks-kaks mm, andis tunda kütusekulus ja lõpkiiruse vähenemises 70-80ni. Selle mootoriga G66 liikus väga suurtel kiirustel. Mõõduka piitsutamise korral tarbis (uus mootor) samas +/-20 l/100 km. Tarvitas ikka A76 bensiini.
Mootoreid eristas viisnurkadega algav ja lõppev seerianumber. Oli meil ka G53 veokeid, milledel eranditult tavalised, ilma viisnurkadeta numbrid.[/b]
Kasutaja avatar
usajansa
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: T Mai 03, 2005 3:36 pm
Asukoht: Harjumaa, Rae
Kontakt:

Postitus Postitas usajansa »

Ain kirjutas:Veeeel vanem Gaz, õigemini M20 tahaks ära rautada.

UAZ-il sai plokikaas ära freesitud, 3,5 mm maha, 95 bensuga käib hästi. Ei tea kas 66-e mootoril sama õnnestub? Päris uusi osta ei tahaks.
hakkab käima kyll,kuid nagu selgus mulle viimasel
nädalavahetusel,et vahetama peab ka kõik klapi vedrud ja poolkuud,millegi korralikumate vastu.mul hakkas mootor peale igasugu modimisi väga kergelt ka pöördesse käima ning bensu võtt jäi ka sinna 20 kanti ,kuid nyydne tulemus siis selline ,et teise silindri väljalaske klapp kukkus sisse .kas kahjuks või õnneks tyhikäigul, kuid eks jama on sellest nyyd tulemas kyll.
Seal kus lõpeb tee, algab seiklus
Gaz 66, Uaz 33031, Uljaz 31512 projekt, Gaz 69 komandirski jt
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

oi naer. Ma kohe ei saa jätta komenteerimata seda viimast. Tundub, et klapipesa on sellel mootoril tõeliselt nõrk koht.

Meie BA samamoodi, jooksis pöördesse kui loom kuid mootori eluiga jäi samamoodi ca 3 sõidu piiridesse.

Hetkel hakkame siis uuesti ringiga pihta.

K.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

Sellest ma aru ei saa,et mix sa vägisi enda auto raskex tahad teha?
Viska mingi jaapani diisel sinna vahele või kui v8 yahad siis võta suvaline usa v8 ja sa ei pea midagi mõtlema,et kuidas ikka paremini käix jne...
56157755
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

TO: Kala, 53`e V8 on alu polkil, suvalisel ameerika asjal on plokk malmist, eeldatav kaalu vahe on u. 40 kilo.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

sry minu viga :D
Praegu just tulin ühe tuttava garaazist ja seal vaatasin,et ongi alu raisk :D
mõtlesin,et jõuan enne ära muuta kui keegi jõuab seda kommenteerida :D
56157755
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Mootor kaalub koos siduriga ainult 275 kg, 115 hobust, väänet 294 Nm.
Mootoril pole häda midagi, lihtsalt resursi arvelt tahaks paremaks aga mitte üle pingutada.
Kas siis kaant saab 3mm õhemaks? Kas keegi on sellega hakkama saanud ?
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”