Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid
Postitatud: P Okt 30, 2022 10:43 am
Jagan veidi kogemusi ja aitab kedagi. Algas sellega algul et hakkas avariisse minema just pikal ühtlaselt koormatud ja kui lasid gaasi pedaali lahti taastus kõik 10-15 sekundiga ja kõik ok. Algul kuus korra lõpuks tihedamalt. Diagnost ei näitanud algul midagi. Suvel hakkas järjest pikemalt käivituma. Vigu ikka polnud. Sai pihustid stenditud ja tuli välja et kogused liiga väikesed. Uuema tüübi pihustid puhul normaalne nähtus. Autol tegelikult läbi sõitnud ainult 150 000 km. Hea küll valus oli aga kõik uued peale ja originaal tootja omad (Continetal/Vdo- endine Siemens). Muidugi kõik filtrid said ka vahetatud ja midagi ei täheldanud filtris ka. Korra tundus parem aga see oli petlik. Käivitus oli ikka pikem kui peaks.
Kuna vahepeal oli väga kiire siis polnud aega tegeleda (põllumehe viga) ja sõitsin tööle- koju ikka edasi (15 km päevas). Lõpuks nii et enam käima ei tahagi minna.. Külmast peast läks vaevu käima 5 korraga, soojast peast enam vähem. Diagnostika näitas et kütuse surve madal. Soojast peast polnud probleemi ja koode ei visanud. No mis ikka hakkasin siis otsast pihta andurite ja regulaatori vahetusega. Metalli puru polnud kütuse süsteemis, no siis ikka elektriline viga nagu kõik räägivad. Ainuke viga mis andis et kütuse surve madal. Ja seda ka mitte alati. Lähed diagnosti kõik korras. Sai villand ja ostsin endale diagnostika seadme, et vaadata reaalajas andmeid. Kõige hullem oli see, käima läks raskelt siis kui oli seisnud terve päeva. Ja oligi nii, et külmast peast (väljas temp. +15) surve kogus end kaua aga kui käima läks kõik ok. Sõites ka polnud probleemi aga kui hakkasid viimase käiguga 1500 rpm kiirendama siis jäi pump pidevalt 300 bari võlgu. Alates 2000 rpm vahe vähenes ja kadus ära. Sellest ka vahest viga sees. Mõtlesin äkki kuskil umistus. Sai paak maha võetud ja puhastatud ja pump kontrollitud aga kõik puhas ja korras.
No kas tõesti kõrgsurve pump kutu. No uurisin kõiki andmeid jooksvalt ja avastasin et väntvõll ja nukkvõll pole sünkroonis. No hea küll äkki anduri viga. Ei olnud. Viisin korra Tartu info autosse ka ja voila polegi sünkroonis. Miks keegi ei tea. Äkki kett veninud. Auto 150 000 km sõitnud ja kett veninud. Hooldused autol ka tehtud nagu ette nähtud. No jah olen teine omanik ja ostsin Pärnu info autost ja seal tehti kõik korda mis tol hetkel oli. Otsakaane õlileke ja nipet näpet veel nagu näiteks eelsüüteküünlad, mootoriõli ja pidurid. Uurisin siis tagantjärele kas kaane vahetuse ajal kontrollivad keti. Jah väidevalt vaatavad üle. No süda ei andnud rahu. Uurisin mis maksab kontroll+ vahetus esinduses. No eelsüüteküünlad ka osa saba andnud 20 000 kilomeetriga. Tüüpviga 3.2 tdci puhul. Sain pakkumise 2000 euro 25% soodusega. Palju veidi arvestades, et juba olen kulutanud 2000 eurot ja viga ikka küljes.
Mõtlesin et mis seal ikka et võtan ise asja käsile ja teen ise ära. Vastavad ajastus võtmed tellitud ja alustasin asjadega. Ja ülla ülla ketipinguti põhjas ja juba kett lõdva ka. Natuke veel ja oleks üle hüpanud. Tallad kõik ilusad ja vaevu kulunud aga kett nagu sült. Millegi pärast kõrgsurve pumba märgid ka ei ühti ajastus juhendiga. Väidetakse kohati, et see ei mõjuta aga olen kuulnud erinevaid jutte selle kohta ka common raili puhul et lühendab ketiajami eluiga palju. Ja kusjuures kett ei teinud mingit häält ja viga ka sisse ei viskanud. Mõtlesin et kui juba nii lahti et viin pumba stendi ka aga näe imet keegi ei julge lubada, et saavad seda pumpa stendida. Kõik vastasid, et tule kohale ja vaatame äkki saame. No pumba võll loksub sisse välja aga palju see lubatud tolerants on ei tea ma ka. Nüüd mõtlen et kas vahetan pumba ka ära siis süda rahul. Nagunii ots lahti ja uus kett ka. Süüde vale aga see ei tohiks mõjutada pumba tööd kuna viga sisse ei löö. Äkki pump hõre. Remontida ei soovitata kui just müügiks ei tee. Hea küll siis tellisin uue pumba ära. Palju kordi sa ikka jebid sama asjaga. Tahaks nagu sõita autoga mitte remontida pidevalt. No pump 700 raha originaal läbi tutvuse. Ketikomplekt teine 350. Kallis küll aga no endale teed siis nagu võiks. Masinasse nagunii investeeritud maastikusuutlikuse parandamiseks ( vints,tõste,korralikud põhjakaitsmed ja 33tolli rehvid). Isegi snorkel olemas aga pole veel paigaldanud.
Vast järgmine nädal asjad jõuavad ja saan aega hakata kokku panema. Peale tööd alati ei ole aega aga tuleb odavam ja kindlasti parem kui lasta teha sest ise leiad ka muid vigu ülesse ja õpid ka autot tundma. Kui kellelgi ka kogemusi ja infot võib julgelt nõu anda. Auto olnud mul aasta alles ja iga info tere tulnud. Lisan ka tulemuse kui kokku saan. Muidugi kokku pannes tuleb ära kontrollida ka väntvõlli anduri asukoht muidu ikka ajastus paigast.
Lauri
Kuna vahepeal oli väga kiire siis polnud aega tegeleda (põllumehe viga) ja sõitsin tööle- koju ikka edasi (15 km päevas). Lõpuks nii et enam käima ei tahagi minna.. Külmast peast läks vaevu käima 5 korraga, soojast peast enam vähem. Diagnostika näitas et kütuse surve madal. Soojast peast polnud probleemi ja koode ei visanud. No mis ikka hakkasin siis otsast pihta andurite ja regulaatori vahetusega. Metalli puru polnud kütuse süsteemis, no siis ikka elektriline viga nagu kõik räägivad. Ainuke viga mis andis et kütuse surve madal. Ja seda ka mitte alati. Lähed diagnosti kõik korras. Sai villand ja ostsin endale diagnostika seadme, et vaadata reaalajas andmeid. Kõige hullem oli see, käima läks raskelt siis kui oli seisnud terve päeva. Ja oligi nii, et külmast peast (väljas temp. +15) surve kogus end kaua aga kui käima läks kõik ok. Sõites ka polnud probleemi aga kui hakkasid viimase käiguga 1500 rpm kiirendama siis jäi pump pidevalt 300 bari võlgu. Alates 2000 rpm vahe vähenes ja kadus ära. Sellest ka vahest viga sees. Mõtlesin äkki kuskil umistus. Sai paak maha võetud ja puhastatud ja pump kontrollitud aga kõik puhas ja korras.
No kas tõesti kõrgsurve pump kutu. No uurisin kõiki andmeid jooksvalt ja avastasin et väntvõll ja nukkvõll pole sünkroonis. No hea küll äkki anduri viga. Ei olnud. Viisin korra Tartu info autosse ka ja voila polegi sünkroonis. Miks keegi ei tea. Äkki kett veninud. Auto 150 000 km sõitnud ja kett veninud. Hooldused autol ka tehtud nagu ette nähtud. No jah olen teine omanik ja ostsin Pärnu info autost ja seal tehti kõik korda mis tol hetkel oli. Otsakaane õlileke ja nipet näpet veel nagu näiteks eelsüüteküünlad, mootoriõli ja pidurid. Uurisin siis tagantjärele kas kaane vahetuse ajal kontrollivad keti. Jah väidevalt vaatavad üle. No süda ei andnud rahu. Uurisin mis maksab kontroll+ vahetus esinduses. No eelsüüteküünlad ka osa saba andnud 20 000 kilomeetriga. Tüüpviga 3.2 tdci puhul. Sain pakkumise 2000 euro 25% soodusega. Palju veidi arvestades, et juba olen kulutanud 2000 eurot ja viga ikka küljes.
Mõtlesin et mis seal ikka et võtan ise asja käsile ja teen ise ära. Vastavad ajastus võtmed tellitud ja alustasin asjadega. Ja ülla ülla ketipinguti põhjas ja juba kett lõdva ka. Natuke veel ja oleks üle hüpanud. Tallad kõik ilusad ja vaevu kulunud aga kett nagu sült. Millegi pärast kõrgsurve pumba märgid ka ei ühti ajastus juhendiga. Väidetakse kohati, et see ei mõjuta aga olen kuulnud erinevaid jutte selle kohta ka common raili puhul et lühendab ketiajami eluiga palju. Ja kusjuures kett ei teinud mingit häält ja viga ka sisse ei viskanud. Mõtlesin et kui juba nii lahti et viin pumba stendi ka aga näe imet keegi ei julge lubada, et saavad seda pumpa stendida. Kõik vastasid, et tule kohale ja vaatame äkki saame. No pumba võll loksub sisse välja aga palju see lubatud tolerants on ei tea ma ka. Nüüd mõtlen et kas vahetan pumba ka ära siis süda rahul. Nagunii ots lahti ja uus kett ka. Süüde vale aga see ei tohiks mõjutada pumba tööd kuna viga sisse ei löö. Äkki pump hõre. Remontida ei soovitata kui just müügiks ei tee. Hea küll siis tellisin uue pumba ära. Palju kordi sa ikka jebid sama asjaga. Tahaks nagu sõita autoga mitte remontida pidevalt. No pump 700 raha originaal läbi tutvuse. Ketikomplekt teine 350. Kallis küll aga no endale teed siis nagu võiks. Masinasse nagunii investeeritud maastikusuutlikuse parandamiseks ( vints,tõste,korralikud põhjakaitsmed ja 33tolli rehvid). Isegi snorkel olemas aga pole veel paigaldanud.
Vast järgmine nädal asjad jõuavad ja saan aega hakata kokku panema. Peale tööd alati ei ole aega aga tuleb odavam ja kindlasti parem kui lasta teha sest ise leiad ka muid vigu ülesse ja õpid ka autot tundma. Kui kellelgi ka kogemusi ja infot võib julgelt nõu anda. Auto olnud mul aasta alles ja iga info tere tulnud. Lisan ka tulemuse kui kokku saan. Muidugi kokku pannes tuleb ära kontrollida ka väntvõlli anduri asukoht muidu ikka ajastus paigast.
Lauri