Mazda B2500 võnkumine
Postitatud: N Mai 27, 2021 11:06 am
Mazda B2500 2,5 80 kW, registreeritud juuni 2005.
Võib-olla siia hästi ei sobigi, aga mõistus on endal otsas. Nimelt tagumine ratas (tunde järgi parem) paneb siledal euroasfaldil tühja auto tagaosa tuntavalt võnkuma. Kiirusel 40 km/h ikka niipalju, et peeglist on kasti taganurga võbelemine näha. Rool samal ajal ei värise, ehk kogu elu käib selgelt taga.
Ebatasasel teel seda ei märka (sumbub üldisesse hüplemisse ära). Väiksemal kiirusel ei tähelda. Suuremal kiirusel väheneb, kuni kaob üldisesse värinasse -mölinasse ära. Koorma suurendamine rahustab. nelikvedu rahustab. Aga ei kaota päris ära.
Omadus on olnud aastaid, auto soetamisest peale. Sama käitumine kolme jooksu tasakaalustatud ja sirgete rehvidega. Esialgu kahtlustasin vanu rehve, aga nüüd sai prooviks alal pandud laenatud uhiuued ja omadus jäi.
Mõõtekellaga ma flantsi viskumist mõõtnud veel ei ole, aga allapandud ratast keerutades jääb viskumine nii kõrvale kui radiaalselt raamist vardaga kontrollides mõne millimeetri sisse. Ehk kõverakshüpatud pooltelje otsaflantsi või pasakihi tõttu viltuistuva piduritrumli ma oma rumala aruga välistaks. Veljed kõverad ka ei ole (viskumine mõni mm).
Järgi jääb kõver sillatala, mis väänab pooltelge ebaühtlaselt ja just linnakiirusel läheb resonantsi. Aga need on siis ühed pagana sitked poolteljed, kuna autoga on veetud kümneid tonniseid koormaid ka sadu kilomeetreid korraga... Päris tihti on järel ka paaritonnine haagis.
On kellegi ehk sarnast asja olnud ja oskab veel mõne kahe silma vahele jäänud asja välja tuua?
Tagakardaan on sirge (vardaga kontrollides kõverust ei tuvasta), aga väändevõnkeleevendi on pihta saanud, serval on tugev mõlk. Samas on kenasti kinni ja muus osas eluterve väljanägemisega.
Autol olid ostes pooleks vasak tagavedru ja esimene pooltelg koos lülitusmehhanimsiga (see vahetati Roosna-Allikul märkusteta). Aga võnkumine tundub tulevat tagant paremalt.
Võib-olla siia hästi ei sobigi, aga mõistus on endal otsas. Nimelt tagumine ratas (tunde järgi parem) paneb siledal euroasfaldil tühja auto tagaosa tuntavalt võnkuma. Kiirusel 40 km/h ikka niipalju, et peeglist on kasti taganurga võbelemine näha. Rool samal ajal ei värise, ehk kogu elu käib selgelt taga.
Ebatasasel teel seda ei märka (sumbub üldisesse hüplemisse ära). Väiksemal kiirusel ei tähelda. Suuremal kiirusel väheneb, kuni kaob üldisesse värinasse -mölinasse ära. Koorma suurendamine rahustab. nelikvedu rahustab. Aga ei kaota päris ära.
Omadus on olnud aastaid, auto soetamisest peale. Sama käitumine kolme jooksu tasakaalustatud ja sirgete rehvidega. Esialgu kahtlustasin vanu rehve, aga nüüd sai prooviks alal pandud laenatud uhiuued ja omadus jäi.
Mõõtekellaga ma flantsi viskumist mõõtnud veel ei ole, aga allapandud ratast keerutades jääb viskumine nii kõrvale kui radiaalselt raamist vardaga kontrollides mõne millimeetri sisse. Ehk kõverakshüpatud pooltelje otsaflantsi või pasakihi tõttu viltuistuva piduritrumli ma oma rumala aruga välistaks. Veljed kõverad ka ei ole (viskumine mõni mm).
Järgi jääb kõver sillatala, mis väänab pooltelge ebaühtlaselt ja just linnakiirusel läheb resonantsi. Aga need on siis ühed pagana sitked poolteljed, kuna autoga on veetud kümneid tonniseid koormaid ka sadu kilomeetreid korraga... Päris tihti on järel ka paaritonnine haagis.
On kellegi ehk sarnast asja olnud ja oskab veel mõne kahe silma vahele jäänud asja välja tuua?
Tagakardaan on sirge (vardaga kontrollides kõverust ei tuvasta), aga väändevõnkeleevendi on pihta saanud, serval on tugev mõlk. Samas on kenasti kinni ja muus osas eluterve väljanägemisega.
Autol olid ostes pooleks vasak tagavedru ja esimene pooltelg koos lülitusmehhanimsiga (see vahetati Roosna-Allikul märkusteta). Aga võnkumine tundub tulevat tagant paremalt.