Mõned küsimused esimese põlvkonna Rangeri kohta

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Mõned küsimused esimese põlvkonna Rangeri kohta

Postitus Postitas rnx69 »

Kuna suvel on tarvis omajagu kraami vedada ja, andsin kiusatusele järgi ja hankisin endale kastika. Peale mõnekuulist erinevate turul olevate eksemplaridega tutvumist, jäi lõpuks valik 2005 aasta Ford Rangerile pidama. Sai lihtsalt eelarvesse mahtuvatest isenditest kõige viisakama kere ja tehnikaga isend välja otsitud ja lõpuks ära ostetud. Tundub, et viimase 10-15 aasta sees toodetud tarbeautod on ikka vähemalt kere kestvuse poolest tõsine saast, sest hulgast, mida vaatamas sai käidud, olid enamik sellised, kus absoluutselt ühtki roostauguta plekki küljes ei leidunud ning samas omanikud arvasid, et müüvad oma ära trööbatud raibet väga heas korras oleva pähe ja küsivad ka vastavat hinda. Lõpuks õnnestus leida isend, mille kere seisukord oli minu jaoks rahuldav ning ka küsitav hind mõistlik.

Peale kodus auto põhjalikumat üle vaatamist leidsin, et vahetamist vajavad mõned kuluosad (vedrustuses stabikaotsad, mootoripadjad, nipet-näpet veel) ja siiski ideaalis ka paar plekki, muidu on tegu siiski suhteliselt ausa eksemplariga. Mõte on enne talve kere puhul teha ära liigutused, mis tarvis, vahetada esitiivad ning ideaalis ka esiuksed ja kapott, kui õnnestub mõistliku hinnaga ja vähese roostega eksemplarid leida (kui kellelgi pakkuda, siis andke tuld, Roosna-Alliku vägagi mõistlikuna tunduv pakkumine on juba olemas, tänud) ja kastikas lihtsalt tööstusvärviga üle tuisata, eelmise tööauto puhul see ennast õigustas ning neli-viis aastat ei kimbutanud enam ükski roosteuss. Plaan mõned lähemad aastad sellega veel murevabalt kulgeda. Lähemal vaatlusel tundub, et keegi eelmistest omanikest on pottsepa või krohvija ametit pidanud, sest kast on korralikult ära retsitud - tagumine nurk on teravalt sisse sõidetud ja sinna oli lihtsalt umbes 5 cm paks pahtlikiht peale veetud, mis muidugi aastatega pleki küljest irdunud oli. Hetkel sai lahtine pahtel eemaldatud ning samal moel fiiberpahtliga ajutiselt kast kujusse tagasi aetud, kuna plekk on nii surnud, et seda välja tõmmata enam ei kannatanud, aga ideaalsel juhul kunagi võiks ka selle ära vahetada, kui keegi just siledama eksemplari eest miljonit ei küsi. Hetkel prioriteediks see pole, kuna veel küljest ei kuku ja on vajadusel suhteliselt lihtsalt asendatav.

Nüüd siis mõned siginenud küsimused, mille koha pealt foorumi otsing tulemust ei andnud:

1. Euro ja USA versiooni ühisosa - pilte vaadates tundub, et kere kandev osa võiks kattuda, välimised plekid aga kindlasti mitte. Salong ja veermik on neil kindlasti erinevad (USAs kasutati Fordi, mitte Mazda sildu näiteks ja Mazdal ka Fordi mootoreid). Miks küsin - mõningad vahetusplekid on USA versiooni jaoks võtta (a la tiivaservad ja ukseääred), lisaks on saada ka aftermarket uksetihendeid, mille eest siin esindus ulmeraha küsib (ühe poole tagumiste pooluste tihendid on praktiliselt 300 EUR). Niisama ehku peale tellima ei hakkaks, ehk on keegi teadjam, kes oskab teemat kommenteerida. Eelkõige huvitavad tagauste tihendid, mida universaalsega asendada ei saa ja millest on ainult räbalad järel.

2. Mootoripadjad - USA masinatega majandades olen avastanud et padjal ja padjal on meeletu kvaliteedivahe, viimase aja eurojapsidega kogemused puuduvad. Kas on olemas mõni aftermarket tootja padi, mis ka mõnda aega kestab või tuleb jällegi esindusele originaali eest ulmeraha maksta?

3. Mis kuradima asi tingib ikkagi nende kerede meeletu roostelembuse ning naljakates kohtades tekkivad roosteaugud, kevadel autot otsides polnud haruldased juhud, kus läbiv rooste oli ka näiteks keset katust? Okei, enamasti on nad ka korralikult ära trööbatud ja mõlgitud, aga võrdlusmoment sama aja sõiduautoga on masendav, kui sõiduautodel roostetavad mõned üksikud ja suhteliselt loogilised kohad, siis kastikatel on läbiv rooste juba praktiliselt igal plekil. Konkreetne isend on isegi selles suhtes õnnelik, et kandev skelett on praktiliselt roosteta, ainult mõnel välimisel plekil leiab ulatuslikumat roostekahju, millest ka enamus on veel lihtsalt ravitav.

4. Mootori juhtimine - interneedusest ei saagi täpselt aru, mis tüüpi pumpa sellel kasutatakse, kas on tegu täismehaanilise pumbaga või siis on pump juba ajuga juhitav, nagu analoogse aja Isuzu sõiduautodiislitel? Common rail tuli 2006, aga mis enne seda toimus? Kui palju näiteks diagnostika selle mootori või terve auto hingeelu kohta rääkida oskab.

5. Legendaarne plokikaaneikaldus - nagu ma aru saan, siis aftermarket kaantel on see valuviga, mis pragusid kehva jahutuse puhul tekitas, enamasti eemaldatud, kuidas aga on lugu tehase kaantega, kas mingist aastast ka need said uuenduse? Profülaktikaks piisab ainult süsteemi regulaarsest läbipesust ja radika vahetamisest või suure tõenäosusega võib suvalisel hetkel kaas ikkagi praguneda?
Vasta

Mine “Ford”