Ford Kuga
Moderaatorid: jr, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Ford Kuga
Teeks siis sellise margiga otsa lahti. Sai Saksamaal rendiautoga 2500km. läbi sõidetud ja ehk on see subjektiivne "autotest" kellelegi abiks.
Auto ise 4x4, diisel, 6k manuaal, üsna niru varustusega. Läbisõit 18300 - 20800, vanus veidi üle poole aasta.
Mootor- meeldivalt jõuline alates 1300- 1500 rpm aga häirivalt pika turbo reageerimisajaga (eelistaks automaatkasti või hädapärast 5 käigulist manuaali). Jõudu jätkus ka mägedes (nt. Focuse 1,7D oli just alpitõusudel väga õnnetu, paari aasta eest), kiirteel hätta ei jää aga meeldiv sõidukiirus jääb alla 140 (auto tervikuna) aga sai ka 180 proovitud ja kannatab sõita ka, vaikne (nii salongi kui välja), keskmistel koormustel kostab põhiliselt turbo heli.
Käigukast- piisavalt täpne ja kerge (häiris "sakslase" tagurpidikäik, esimese kõrval).
4 vedu- pärismaastikule ei sattunud aga kruusa- ja jms. kattega pindadel oli tunda reaalset nelivedu, ilma viivituseta.
Vedrustus- maasturlik, piisavalt pehme ka pinnas- ja kruusateedel, ei solguta küljelt küljele ja ei õõtsu ebameeldivalt.
Rool- liiga sportlik (et mitte ütelda "ebameeldivalt närviline"), eeldaks paremat sobivust vedrustusega.
Nähtavus- normaalne, veidi häirisid mootorikattel olevad "punnid" aga need juba trendiks muutumas, suhteliselt laiad A piilarid.
Tuled- halogeenide kohta vägagi OK.
Salong- müraga võib rahule jääda (Continentali suverehvid 235/55R17), panipaikade asetus võiks käepärasem olla aga eks see ka harjumise küsimus, istmed head ja õige asendi leidmine käis üllatavalt kiiresti.
Kliima- kindlasti mitte parim aga üle keskmise (kahetsooniline kliimaseade).
Kütusekulu- sai hästi palju kohalikke teid sõidetud (rahulikum liiklus kui meil) ja kiirteel ka ei kiirustanud, keskmine 7,1 l/100km. Iseenest pole paha. Kiiruse suurenedes kasvab kulu märgatavalt (10/100 piir kippus tlema +/- 130 kiiruselt, ei ole päris võrreldavad autod aga Mazda6, 1,8B oli see piir 170 peal).
Auto ise 4x4, diisel, 6k manuaal, üsna niru varustusega. Läbisõit 18300 - 20800, vanus veidi üle poole aasta.
Mootor- meeldivalt jõuline alates 1300- 1500 rpm aga häirivalt pika turbo reageerimisajaga (eelistaks automaatkasti või hädapärast 5 käigulist manuaali). Jõudu jätkus ka mägedes (nt. Focuse 1,7D oli just alpitõusudel väga õnnetu, paari aasta eest), kiirteel hätta ei jää aga meeldiv sõidukiirus jääb alla 140 (auto tervikuna) aga sai ka 180 proovitud ja kannatab sõita ka, vaikne (nii salongi kui välja), keskmistel koormustel kostab põhiliselt turbo heli.
Käigukast- piisavalt täpne ja kerge (häiris "sakslase" tagurpidikäik, esimese kõrval).
4 vedu- pärismaastikule ei sattunud aga kruusa- ja jms. kattega pindadel oli tunda reaalset nelivedu, ilma viivituseta.
Vedrustus- maasturlik, piisavalt pehme ka pinnas- ja kruusateedel, ei solguta küljelt küljele ja ei õõtsu ebameeldivalt.
Rool- liiga sportlik (et mitte ütelda "ebameeldivalt närviline"), eeldaks paremat sobivust vedrustusega.
Nähtavus- normaalne, veidi häirisid mootorikattel olevad "punnid" aga need juba trendiks muutumas, suhteliselt laiad A piilarid.
Tuled- halogeenide kohta vägagi OK.
Salong- müraga võib rahule jääda (Continentali suverehvid 235/55R17), panipaikade asetus võiks käepärasem olla aga eks see ka harjumise küsimus, istmed head ja õige asendi leidmine käis üllatavalt kiiresti.
Kliima- kindlasti mitte parim aga üle keskmise (kahetsooniline kliimaseade).
Kütusekulu- sai hästi palju kohalikke teid sõidetud (rahulikum liiklus kui meil) ja kiirteel ka ei kiirustanud, keskmine 7,1 l/100km. Iseenest pole paha. Kiiruse suurenedes kasvab kulu märgatavalt (10/100 piir kippus tlema +/- 130 kiiruselt, ei ole päris võrreldavad autod aga Mazda6, 1,8B oli see piir 170 peal).
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Ford Kuga
Erinevate asjaolude, -emotsioonide ja - võimaluste kokkulangemisel liiklen viimased (ilmelt ka palju järgnevaid-) kuud sama margiga ja lisaks siis mõned ;subjektiivsed, kogemused.
Kolme kuuga 9500km, e. tänavune talv.
Eest alustades: Tuled- lähituled suurepärased, kaugtuled- saab hakkama, udutuled- ei ole vajadust kasutada (vt. lähituled). see halogeenidega, ksenoon pidi õnnetum olema.
Mootorikatte avamine- sellele insenerile tahaks sügavalt silma vaadata ja küsida, miks ta end nii pilve tõmbas, enne sellise asja konstrueerimist. Miks peab mootorikatte avamine toimuma süütevõtmega, autol, mida käivitatakse nupust? Miks peab süütevõtme kätte saamiseks puldi kolmeks osaks lahutama, arvestades asjaolu, et enamus inimestel on kaks kätt? Siiani on see ka kõige suurem ebamugavus, selle auto juures.
Mootor- vaikne, jõuline ja automaatkastiga ei taju ka turbo viivitust.
Käigukast- getragi kast kasutab, erinevalt teistest, märgsidureid, ehk kestab veidi paremini (ilmselt kulutab ka veidi rohkem kütust). Maastikusõiduks ei ole kindlasti parim kasti valik. Kui trafoga kastid lubavad pikka läbilibistamist siis kahe siduriga kast seob ülekande üsna kiiresti jäigaks ja lööb rataste aluse tühjaks. Niikaua kui auto veel liigub, see ebameeldivusi ei põhjusta. Lulitused ja kohaltvõtt pehmed ja vaiksed. Paar korda on ka kast lolliks läinud, e. hästi järskude kiirenduse- pidurduste vahetumise korral võib kastil vale käik valmis olla tekib hetkeline "tühi auk".
Rool- Veidi paremal varustustasemel on seadetes lisaks spordile ja standardile ka "comfort" valik ja sellega juhitavus väga mõnus.
Stabiilsuskontroll- rakendub meeldivalt hilja aga resoluutselt, e. laseb veidi vallatleda aga kui rakendub, ehmatab veidi (eri rataste pidurid hakkavad "paukuma"). Võiks olla lüliti väljalülitamiseks, läbi menüü on stabiilsus- ja veojõukontrolli deaktiveerimine üsna tüütu.
Nelivedu- OK, "linnaka" jaoks. Ford ei hakanud ise jalgratast leiutama ja kasutas Volvo valmislahendust.
Vedrustus- OK, va. tagumised stabilisaatori puksid (ilmselt) mis hakkavad alla -10 kraadises külmas, teelainetel, kääksuma.
Seisusoojendi- OK aga võiks, lisaks menüü võimalustele, olla eraldi lüliti "aktiveeri kohe".
Klaasipuhastid, täpsemalt vihmasensor- vihmaga töötab väga adekvaatselt, igasuguse muu, taevast sadava ja teelt lenduva, mudruga hakkavad klaasipuhastid, täiesti arusaamatut, oma elu elama.
Salong- üsna kvaliteetsed materjalid, esmapilgul ja sõita kannatab ka tagaistmel. veidi häirib audio ja kiirusehoidja nuppude valgustuse puudumine aga nupud ise ergonoomilised ja mõneti isegi hea, et rool silma ei sära. Esiistmed võiksid, minu laia ahtri jaoks, veidi laiemad olla (suvel T- särgis tundusid paremad) aga istumisasendi võib igati meeldivaks lugeda. Ruumipuudus ei ahista. Juhtimisseadmed täiesti käe- ja jalapärased ja reguleeringuvõimalused piisavad (minu jaoks). Alguses oli väga harjumatu kõlarite rõhuasetus, st. esimesed üle keskmise ja tweeteritega, tagumised kostavad üsna papistena ja hakkavad juba mõõduka tugevuse juures üle taguma. Häälkäsklused, selle resursi oleks võinud mujale kulutada. Hea asi on esiklaasi soojendus ja üldse lülituvad peegli- ja klaasisoojendused meeldivalt, automaatselt. Kliima töötab meeldivalt ja märkamatult. Kaheosaline tagaluuk tundus täiesti mõttetuna aga harjudes polegi nii ülearune.
Kokkuvõtteks- siiani rahul, hinna (päris letihinnasst ei räägi) suhe kvaliteeti, mugavusse, dünaamikasse ja varustustasemesse on kindlasti parimate hulgas ja komplekteeritus hea, st. midagi ei ole justkui puudu ega -üle ja asjad mis juba peal on, töötavad korralikult (OK, häälkäsklused mitte). Kuna eriline suusataja ei ole, tundub mõistlikuna, et katusesangasid ei panda standardpaketti vaid pakutakse mõõduka hinnaga juurde. Tegelik kütusekulu sõltub palju välistemperatuurist, lisaks üldteada teguritele. -20 ga oli 8-8,5 (sh. seisusoojendi), praeguste nullilähedaste temperatuuridega veidi üle või alla 7l/100km.
Kolme kuuga 9500km, e. tänavune talv.
Eest alustades: Tuled- lähituled suurepärased, kaugtuled- saab hakkama, udutuled- ei ole vajadust kasutada (vt. lähituled). see halogeenidega, ksenoon pidi õnnetum olema.
Mootorikatte avamine- sellele insenerile tahaks sügavalt silma vaadata ja küsida, miks ta end nii pilve tõmbas, enne sellise asja konstrueerimist. Miks peab mootorikatte avamine toimuma süütevõtmega, autol, mida käivitatakse nupust? Miks peab süütevõtme kätte saamiseks puldi kolmeks osaks lahutama, arvestades asjaolu, et enamus inimestel on kaks kätt? Siiani on see ka kõige suurem ebamugavus, selle auto juures.
Mootor- vaikne, jõuline ja automaatkastiga ei taju ka turbo viivitust.
Käigukast- getragi kast kasutab, erinevalt teistest, märgsidureid, ehk kestab veidi paremini (ilmselt kulutab ka veidi rohkem kütust). Maastikusõiduks ei ole kindlasti parim kasti valik. Kui trafoga kastid lubavad pikka läbilibistamist siis kahe siduriga kast seob ülekande üsna kiiresti jäigaks ja lööb rataste aluse tühjaks. Niikaua kui auto veel liigub, see ebameeldivusi ei põhjusta. Lulitused ja kohaltvõtt pehmed ja vaiksed. Paar korda on ka kast lolliks läinud, e. hästi järskude kiirenduse- pidurduste vahetumise korral võib kastil vale käik valmis olla tekib hetkeline "tühi auk".
Rool- Veidi paremal varustustasemel on seadetes lisaks spordile ja standardile ka "comfort" valik ja sellega juhitavus väga mõnus.
Stabiilsuskontroll- rakendub meeldivalt hilja aga resoluutselt, e. laseb veidi vallatleda aga kui rakendub, ehmatab veidi (eri rataste pidurid hakkavad "paukuma"). Võiks olla lüliti väljalülitamiseks, läbi menüü on stabiilsus- ja veojõukontrolli deaktiveerimine üsna tüütu.
Nelivedu- OK, "linnaka" jaoks. Ford ei hakanud ise jalgratast leiutama ja kasutas Volvo valmislahendust.
Vedrustus- OK, va. tagumised stabilisaatori puksid (ilmselt) mis hakkavad alla -10 kraadises külmas, teelainetel, kääksuma.
Seisusoojendi- OK aga võiks, lisaks menüü võimalustele, olla eraldi lüliti "aktiveeri kohe".
Klaasipuhastid, täpsemalt vihmasensor- vihmaga töötab väga adekvaatselt, igasuguse muu, taevast sadava ja teelt lenduva, mudruga hakkavad klaasipuhastid, täiesti arusaamatut, oma elu elama.
Salong- üsna kvaliteetsed materjalid, esmapilgul ja sõita kannatab ka tagaistmel. veidi häirib audio ja kiirusehoidja nuppude valgustuse puudumine aga nupud ise ergonoomilised ja mõneti isegi hea, et rool silma ei sära. Esiistmed võiksid, minu laia ahtri jaoks, veidi laiemad olla (suvel T- särgis tundusid paremad) aga istumisasendi võib igati meeldivaks lugeda. Ruumipuudus ei ahista. Juhtimisseadmed täiesti käe- ja jalapärased ja reguleeringuvõimalused piisavad (minu jaoks). Alguses oli väga harjumatu kõlarite rõhuasetus, st. esimesed üle keskmise ja tweeteritega, tagumised kostavad üsna papistena ja hakkavad juba mõõduka tugevuse juures üle taguma. Häälkäsklused, selle resursi oleks võinud mujale kulutada. Hea asi on esiklaasi soojendus ja üldse lülituvad peegli- ja klaasisoojendused meeldivalt, automaatselt. Kliima töötab meeldivalt ja märkamatult. Kaheosaline tagaluuk tundus täiesti mõttetuna aga harjudes polegi nii ülearune.
Kokkuvõtteks- siiani rahul, hinna (päris letihinnasst ei räägi) suhe kvaliteeti, mugavusse, dünaamikasse ja varustustasemesse on kindlasti parimate hulgas ja komplekteeritus hea, st. midagi ei ole justkui puudu ega -üle ja asjad mis juba peal on, töötavad korralikult (OK, häälkäsklused mitte). Kuna eriline suusataja ei ole, tundub mõistlikuna, et katusesangasid ei panda standardpaketti vaid pakutakse mõõduka hinnaga juurde. Tegelik kütusekulu sõltub palju välistemperatuurist, lisaks üldteada teguritele. -20 ga oli 8-8,5 (sh. seisusoojendi), praeguste nullilähedaste temperatuuridega veidi üle või alla 7l/100km.
Viimati muutis totu, R Mär 01, 2013 3:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
Re: Ford Kuga
Kas nelivedu on kuidagi valitav ka?
Nt. AWD / 4WD Lock? Ja kui Lock, siis on eeldatavasti keskdifri lukustus, ehk on teada, mis suhtega see on?
Kas juhiabid (ESP, Track-controll jms) on väljalülitatavad?
Nt. AWD / 4WD Lock? Ja kui Lock, siis on eeldatavasti keskdifri lukustus, ehk on teada, mis suhtega see on?
Kas juhiabid (ESP, Track-controll jms) on väljalülitatavad?
O|||||||O
Re: Ford Kuga
Tal ei ole keskdiffrit kui sellist, on elektrooniliselt tüüritud sidur. Kui lukustatud, siis on 50/50.Kilpkonn kirjutas:Kas nelivedu on kuidagi valitav ka?
Nt. AWD / 4WD Lock? Ja kui Lock, siis on eeldatavasti keskdifri lukustus, ehk on teada, mis suhtega see on?
Kas juhiabid (ESP, Track-controll jms) on väljalülitatavad?
http://www.ford.ee/kuga
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Ford Kuga
Peaks olema II põlvkonna Haldex, e. kindlasti ei ole tegemist maasturiga, küll aga täiesti adekvaatse, kõrgendatud, sõiduautoga. Libedal kiirendades on kohe kõik 4 ratast vedavana saadaval, samuti kurvides. AWD lüliteid ja valikuid ei ole. ESP jms. on väljalülitatav aga läbi pardakontrolleri menüü, e. üsna tülikalt.Kilpkonn kirjutas:Kas nelivedu on kuidagi valitav ka?
Nt. AWD / 4WD Lock? Ja kui Lock, siis on eeldatavasti keskdifri lukustus, ehk on teada, mis suhtega see on?
Kas juhiabid (ESP, Track-controll jms) on väljalülitatavad?
Tehtud, mõeldud.
Re: Ford Kuga
Mis mõttes kõik 4? Kas tal siis kontrollitakse eraldi veel sildadel vasakut ja paremat ratast või? Ei tahaks nagu uskuda, tõenäolisem on see, et läbilibisev ratas lihtsalt maha pidurdatakse.totu kirjutas:Peaks olema II põlvkonna Haldex, e. kindlasti ei ole tegemist maasturiga, küll aga täiesti adekvaatse, kõrgendatud, sõiduautoga. Libedal kiirendades on kohe kõik 4 ratast vedavana saadaval, samuti kurvides. AWD lüliteid ja valikuid ei ole. ESP jms. on väljalülitatav aga läbi pardakontrolleri menüü, e. üsna tülikalt.
2013a mudel pidi olema juba Haldex 4-ga.
EDIT: ilmselt on ka sinu sõidetaval juba 4. põlvkonna Haldex, sest Kuga tuli välja 2008a alles.
Ja automaatkastiga mudelil peaks see lukustus peale minema kui sõidad 1. käiguga (mitte D-ga) kuni 30km/h.
Viimati muutis Maaks, R Mär 01, 2013 2:56 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: Ford Kuga
Ma ei saa aru, üks väidab, et on 50:50 (sisuliselt-elektooniliselt) lukustatav, mis eeldab lüliti olemasolu.
Teine ütleb, et AWD-lülitamisvõimalust ei ole...?
Teine ütleb, et AWD-lülitamisvõimalust ei ole...?
O|||||||O
Re: Ford Kuga
Seda lülitust juhib arvutiKilpkonn kirjutas:Ma ei saa aru, üks väidab, et on 50:50 (sisuliselt-elektooniliselt) lukustatav, mis eeldab lüliti olemasolu.
Teine ütleb, et AWD-lülitamisvõimalust ei ole...?

Täiesti tavaline haldex! Ma arvan et su ASX on samasugune täpselt?
Re: Ford Kuga
Ei, mu ASX-il on lüliti, millega saab arvutile öelda, et ära mõtle ise, vaid hoia 50:50.Maaks kirjutas:Seda lülitust juhib arvutija max on 50:50, arvuti libistab seda sidurit läbi ja seega on saavutatav ka 100:0 (esivedu ainult).
Täiesti tavaline haldex! Ma arvan et su ASX on samasugune täpselt?
Erinevus on näha siit ( 2WD/ 4WD ehk AWD / 4WD Lock; kõik koos ja ilma ESP-ta):
( http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ )
O|||||||O
Re: Ford Kuga
Ma mõtlesin auto all olevat riistvaraKilpkonn kirjutas:Ei, mu ASX-il on lüliti, millega saab arvutile öelda, et ära mõtle ise, vaid hoia 50:50.Maaks kirjutas:Seda lülitust juhib arvutija max on 50:50, arvuti libistab seda sidurit läbi ja seega on saavutatav ka 100:0 (esivedu ainult).
Täiesti tavaline haldex! Ma arvan et su ASX on samasugune täpselt?
Erinevus on näha siit ( 2WD/ 4WD ehk AWD / 4WD Lock; kõik koos ja ilma ESP-ta):

Re: Ford Kuga
Seda ma kahjuks ei tea. Puht-praktilisest kasutajakogemusest on 4WD Lockiga korrusmajade vahel lihtsam üle jääkonaruste parkimiskohale ronida, rapsib ja sahmib vähem. Ja lumisel teel käitub ettearvatavamalt. 2WD valikuvõimaluse olemasolu on suht kasutu minu hinnangul, AWD-valikuga on nagunii enamus aega esiveoline.Maaks kirjutas:Ma mõtlesin auto all olevat riistvara
O|||||||O
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Ford Kuga
Mina niimoodi ei saa. Erinevate sidurite ja piduritega aidates ajab kõiki ringi, kuni veojõukontroll mootori kinni poob. Nt. kinnitallatud lumel veojõukontroll isegi ei rakendu ka üsna intensiivsel paigaltkiirendamisel.Kilpkonn kirjutas:Ei, mu ASX-il on lüliti, millega saab arvutile öelda, et ära mõtle ise, vaid hoia 50:50.Maaks kirjutas:Seda lülitust juhib arvutija max on 50:50, arvuti libistab seda sidurit läbi ja seega on saavutatav ka 100:0 (esivedu ainult).
Täiesti tavaline haldex! Ma arvan et su ASX on samasugune täpselt?
Erinevus on näha siit ( 2WD/ 4WD ehk AWD / 4WD Lock; kõik koos ja ilma ESP-ta):
( http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ )
PS. Haldexi põlvkonnaga võisin eksida ja väidetavalt 2013 mudelil jääb kogu tehnika samaks (ostes oli juba teada uue mudeli tulek). Isiklikult eeelistan just mudelilõpu autosid, seal suuremad lastehaigused juba välja ravitud.
Tehtud, mõeldud.