LC 100 oli mulle juba tükk aega huvi pakkunud. Kammisin küll pidevalt Eesti müügikuulutusi, aga seis ei olnud eriti kiita. Kõik müügisolnud autod olid kas korralikult elu näinud tööloomad või korralikult üle hinnatud ja ikkagi elu näinud masinad. Aprilli alguses tuli aga müüki just see õige. 2003. aasta facelift mudel, täisvarustuses, läbisõit ainult 211 tuh km. Masin oli nii seest, väljast kui põhja alt oma vanuse kohta päris heas korras. Jõudsime müüjaga hinna osas kokkuleppele ja nii ta minu omaks sai.
Kohe pärast ostu viisin auto ühte viisakasse töökotta hooldusesse. Lasin vahetada õlid ja vaadata auto üle, et mis vahetust vajaks. Esimese hoolduse arve oli 404.36€, mitte eriti šokeeriv. Šokeeriv oli aga nimekiri töödest, mis mulle ette loeti, mida kõike teha võiks. Tehti hinnapakkumine pisut üle 2500€, mis oli üllatav, arvestades et auto sõitis ja toimetas täitsa viisakalt. Mõtlesin, et olgu, teen kohe alguses suurema väljamineku ära, saab kõik tip-top korda ja on tükk aega rahu. Tellisin ise jupid ja sain sellega arvet tuhatkond eurot alla, nii et kokku läks selle remondi peale pisut üle 1500€. Vahetati mõlemad esimesed veovõllid, esimesed pidurisadulad, kõik sillapuksid, hammasrihm, nukkvõlli simmerling ja veel nipet-näpet. Lootsin, et nüüd saab tükk aega muretult kulgeda.
Vähem kui kaks kuud hiljem viisin auto jälle hooldusesse, seekord oli mureks konditsioneer, mis ei puhunud suvisel ajal külma. Ühe soojaga lasin nii konditsioneeri täita kui ka silla reguleerida, kokku arve 173.45€.
Pärast seda sain 5 kuud enam-vähem muretult sõita (nii palju või vähe, kui ma sõitsin). Konditsioneer jooksis küll uuesti tühjaks, aga ajasin ilma läbi. Siis aga hakkas auto tegema sellist trikki, et vahepeal lambist läks sõidu ajal avariirežiimi ja lõi põlema VSC TRAC ja VSC OFF tuled. Aitas see, kui mootor korraks välja suretada, siis nullis ära ja sai edasi sõita. Lisaks hakkas kriuksuma salongiventilaator, mille ka netist uue tellisin. Kuna oli nagu aeg ka õlivahetuseks, siis viisin auto jälle hooldusesse, et ühe korraga kõik need asjad korda saada.
Hoolduses vahetati õli ja nulliti veakoodid. Avariirežiimi asja põhjustas gaasipedaali asendi andur vms. Lisaks leiti, et pihusti juurest lekib kütust, veovõlli tolmukate ja šarniirid tahavad vahetust ning konditsioneeri tühjaksjooksmist põhjustab katkine toru. Arve seekord 327.87€. Mis mul muud üle jäi, kui panna jälle uus remondiaeg. Tehti ka pakkumine kõikidele tegemist vajavatele töödele ja summa oli taaskord neljakohaline (tõsi, seal olid mõned asjad "varuga", mis hiljem teisiti lahendatud said).
Viisin auto nädal aega hiljem uuesti remonti. Seekord parandati kütuseleke, vahetati šarniirid ja tolmukate, reguleeriti sild ja tehti diagnostika. Kliimatorude vahetamise otsustasin lükata kevadesse, gaasipedaali anduri teemaga pole 100% kindel, kas sai korda, või mitte. Arve seekord 555.22€.
Pärast seda remonti mul auto suurema aja seisis, sest oli muud tegemist ja polnud vaja kuhugi sõita. Mõned päevad tagasi aga sõitsin ja tuli kohe uus pauk. Sõitsin linna vahel ringi ja ühe maja hoovis oli vaja auto ümber pöörata. Järsku kadus roolivõim ja armatuuris viskas korraks põlema ka VGRS tule. Väänasin jõuga auto õiget pidi ja uurisin asja. Auto all oli suur loik roolivõimu vedelikku ja seda oli pritsinud ka kapoti all laiali. Esmasel vaatlusel ühtegi lahtist voolikut ei näinud, nii et tõotab kallim remont tulla. Liipasin läbi öise linna kuidagi koju ära ja nüüd ootan uut remondiaega. Kardan, et tuleb jälle neljakohaline summa välja käia.
Kokkuvõtteks ei teagi, mida sellest kõigest arvata. Auto oli ostes oma vanuse kohta korralik ja minu aastane kilometraaž on ikka üsna väike paljude teistega võrreldes. Töökojale mul ka ühtegi etteheidet pole, muidu ma ei viiks autot sinna kogu aeg tagasi. Aga lihtsalt veider- autot ostes arvasin, et saan nüüd ühe muretu liikuri, millega tahtmise korral kas või Mongooliasse sõita, aga reaalsuses on see kõige probleemsem auto, mida siiani omanud olen. Isegi võtmata arvesse tavapärast hooldust ja kuluosi nagu nt rehvid, kipub remondikulu vähem kui aastaga minema üle 3000€, mis tundub nagu natuke liiga palju. Kui võtta arvesse ka hooldused, uus rehvijooks ja väike helisüsteemi upgrade, mis ma tegin, siis kipub keskmine igakuine kulu olema ca 500€, kütus otsa panna, siis 700-800€. Lihtsalt mõtteaineks.


Kas ma olen saanud mingi eriti halva õnne osaliseks või ootangi ma 16-aastasest autost liiga palju ja see kõik on täiesti normaalne?