LC120 genekas ei lae

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas TiitR »

Hydroid kirjutas:Toyota tehases taastatud genekal peaksid ju õiged asjad küljes olema? Või tasub pöörduda uuesti esindusse kus mulle see paigaldagi?
Kui kunagi oma LC-l kurtsin Amservis, et jube tihedalt sööb esitule pirne, siis vastas sealne tehnik, et japsidel olla laadimisvool suurem, kui näiteks eurooplastel. Kas selline väide ka paika peab või oli see vabanduseks öeldud, ei tea. Samas kui maadlesin naise VW-ga talvel akuga, siis laadimispinge ilma tarbijateta oli akuklemmilt mõõtes 13,8V.
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Tegija »

13,5 on vähe. Mis seisus aku?
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas eerik2 »

Kopeerin siis välismaa lehelt, kui eestlase jutt uskumatu tundub. Vastused siis kolmelt erinevalt lehelt:
"On a hot engine on a hot day, the normal charging voltage might drop to 13.5 to 14.3 volts."
"A car alternator needs to be putting out at least 13-14 volts (ideally between 13.8 and 14.2 volts) to effectively charge a 12 volt car battery. If the alternator is putting out too much voltage (15+ volts), it is likely your battery acid will boil over out of the battery."
"If varying the RPMs causes the voltage to fluctuate between 13 and 14.5 volts, your alternator is in good shape; if, on the other hand, the voltage remains the same or decreases, your alternator isn’t working properly."'
Või pane ise google otsingusse "car alternator voltage"
F-250XLT 7,3D
Hydroid
Rock Crawler
Postitusi: 507
Liitunud: T Sept 15, 2009 7:24 pm
Asukoht: Kohtla Järve

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Hydroid »

Ma ka guugeldasin, aga see 13,5 V on miiinium mis olla võiks, uuel genekal vist peaks ikka suurem olema.

Akude kohta - akud on vist veel originaalid ja aastast 2006, siiamaani kestavad normaalselt. Ainuke asi, et vahel olen mõõtnud nende laetust, näiteks talvel kui auto on seisnud mõned päevad, siis kahe aku pealt mõõtes oli see 11,8V aga läks ilusti käima. Kui auto sõidab ja laeb natuke akusid siis see jääb püsima kuskil 12,5 V ringis ja ei lange kiiresti.

Kas töötaval mootoril peab olema pinge väärtus suurem kui akut on tühjad või just laetud? Ehk 13,5V on täis akudel, aga kui akud oleksid tühjad siis genekas annaks rohkem pinget ja voolutugevust peale ning see peaks tõusma? Saan õigesti aru?
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Praks1 »

Kellel üllatusena tuleb, siis genekad põlevad maha vanade akude pärast, samuti pole genekas mõeldud akude laadimiseks, vaid voolu hoidmiseks (kes juhtmetega käivitavad jne).
10 a vanad akud pole just kõige uuemad :D
Proto
53951597
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas al »

Praks1 kirjutas:Kellel üllatusena tuleb, siis genekad põlevad maha vanade akude pärast, samuti pole genekas mõeldud akude laadimiseks, vaid voolu hoidmiseks (kes juhtmetega käivitavad jne).
10 a vanad akud pole just kõige uuemad :D
+1 nagu kombeks öelda. Just vahetasin japsi genekat (2. kord aasta jooksul), millega poolkoolend aku paaris. Dioodid kärssavad läbi... Aku maksab alla 100, geneka dioodide vahetus 50-60.
Lihtne katse, mõõda peale pikemat seismist aku pinge, 12,8+ on hea, 12,5-12,6 talutav, alla selle on akud tühjad. Lae akud korralikult täis ja mõõda siis pinget klemmidel töötava mootoriga, koormusega ja ilma, näed hoopis suuremaid numbreid.
13,5V meie kliimas ja diislil on ilmselgelt lahja, ammune tõde, et laadimiseks on vaja iga aku elemendi kohta 0,2V ülepinget, ehk min. 13,2V aku kohta.
Palju on pinge uue geneka + klemmil koormusega? Korras geneka ja juhtmetega ei tohiks täiskoormuse all vahe akuga olla enam kui 0,1-0,2V. Japsidel on kombeks aku ja geneka vaheline juhe lasta läbi 100 pistiku ja kaitsmebloki, igasse oksüdeerunud ühendusse kaob midagi.
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas eerik2 »

Hydroid kirjutas:Ma ka guugeldasin, aga see 13,5 V on miiinium mis olla võiks, uuel genekal vist peaks ikka suurem olema.
Ma vist nagu ka ütlesin, et 13,5 sobib. Ja Praks1 ütles juba kõik. Selliste akudega ei saagi rohkem saama ja saad sellest uuest genekast ka lahti. Aku võib surra suht äkki ja kui aku peaks lühisesse minema, siis on variant, et lendab kogu kapotialune vastu taevast. Ma olen selle pildi ära näinud.
F-250XLT 7,3D
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Tegija »

Ütlen korra veel 13,5 V vähe. 13,8V vähemalt. Ja tänvasõidukile max 14,5V. Tihti vintsi kasutatavale olen tõstnud pisut pinget-kuni 0,9 V sõltuvalt genekast.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Tegija »

asju tuleb teha korralikult. 13,5 on vähe. Kas põhjus generaatoris ,akudes, või autol lihtsalt suur voolutarvidus ja gene lihtsalt ei jaksa enamat. See pädeva autoelektriku teema. Ja kui esindus seda tegi ja ei kontrollinud siis kivi nende kapsaaeda.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Hydroid
Rock Crawler
Postitusi: 507
Liitunud: T Sept 15, 2009 7:24 pm
Asukoht: Kohtla Järve

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Hydroid »

Eerik, mida sa mõylef selle all, et kogu kapoti alune vastu taevast, kas läheb põlema vms?

Akud on mul täiesti eraldi laadijaga laetud ja laetud akudel ongi selline pinge. Kuidas see muidu on, mida rohkem akud laetud seda suurem pinge või just väkksem?

Homme siid lasen akudele akutesti teha, see peaks akude kohta midagi ütlem eks?
Hakkan akkude lihtsalt seismisest pinge kadu langust mõõtma, kui igapäev sõita siis on 12,45V, aga krutib sgarterit väg hästi.

Mõõdan laadimist otse geneka klemmilt - kas siin kohal hakkab ka akude seisund pinge väärtusi mõjutama?
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas al »

Hydroid kirjutas:
Akud on mul täiesti eraldi laadijaga laetud ja laetud akudel ongi selline pinge. Kuidas see muidu on, mida rohkem akud laetud seda suurem pinge või just väkksem?

Homme siid lasen akudele akutesti teha, see peaks akude kohta midagi ütlem eks?
Hakkan akkude lihtsalt seismisest pinge kadu langust mõõtma, kui igapäev sõita siis on 12,45V, aga krutib sgarterit väg hästi.

Mõõdan laadimist otse geneka klemmilt - kas siin kohal hakkab ka akude seisund pinge väärtusi mõjutama?
al kirjutas: ...
Lihtne katse, mõõda peale pikemat seismist aku pinge, 12,8+ on hea, 12,5-12,6 talutav, alla selle on akud tühjad. Lae akud korralikult täis ja mõõda siis pinget klemmidel töötava mootoriga, koormusega ja ilma, näed hoopis suuremaid numbreid...
Aku, eriti tühi, on elektrisüsteemis peale starteri ja signaali suurim tarbija. Kui genekas toodab näiteks max 90A ja aku suudab vastu võtta (lühiajaliselt) 5(-10)% akul märgitud käivitusvoolust (diislil min 800A), siis on selge, et süsteem on üle koormatud ja nõrgim lüli annab järele.
P--kis , isetühjenev, või lühises aku koormab süsteemi kordades rohkem.
Otse genekalt mõõtes on ju akud ikka süsteemi ühendatud, järelikult mõjutab ka pinget akuklemmil. See mõõtmine näitaks ära kaod juhtmestikus aku ja geneka vahel.
Hydroid
Rock Crawler
Postitusi: 507
Liitunud: T Sept 15, 2009 7:24 pm
Asukoht: Kohtla Järve

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas Hydroid »

Tänan veel kord kõiki õpetuste eest, kuulan edasi hea meelega ! :)

Tänased hommikused mõõtmised näitasid siis järgmist (auto sõitis eile ja päris pikalt).

Hommikul seisval mootoril oli akude peal pinge 12,46 V, kui käivitusasin siis oli 13,78V. Akud olid tühjad ja genekas andis suuremat pinget (suuremat kui 13,5V) peale?
traatjalg
Fitting 38"
Postitusi: 345
Liitunud: E Apr 23, 2007 7:00 pm
Asukoht: Saunja 53833169

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas traatjalg »

Eerik, mida sa mõylef selle all, et kogu kapoti alune vastu taevast, Eks Erik mõtles selle all seda,et aku plahvatab.Kui sellise asja korra ära näed :mrgreen: on karanteeritud ,et vanu poolpiduseid akusid enam ei kasuta.Samas jälle huvitav paljudel on vintsimise juures aku plahvatanud ?
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2433
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas v6sa »

al kirjutas: ...
Aku, eriti tühi, on elektrisüsteemis peale starteri ja signaali suurim tarbija. Kui genekas toodab näiteks max 90A ja aku suudab vastu võtta (lühiajaliselt) 5(-10)% akul märgitud käivitusvoolust (diislil min 800A), siis on selge, et süsteem on üle koormatud ja nõrgim lüli annab järele.
...
End surnuks laadida laskev genekas on küps välja vahetamiseks. Heas toitumuses olev jõujaam ei lase endale liiga teha.

Huvitav on lugeda seda arutelu foorumis, kus sadadesse ampritesse ulatuvad tarbimised vintsimisel peaks olema igapäevane nähtus :roll:

Aku õhkulendamine on küll muljetavaldav sündmus, kuid minu senine kogemus 4 erineva juhtumiga on andnud põhjust näidata näpuga sädelevale liitele (1xabivooluklemm, 3x lahtine ja oksüdeerunud klemm). Ülelaadimisest tekkinud gaasirõhu tõusust tingitud purgi kontrollkorgi minemalendamine või aku purgi lõhkiminek ventavade ummistumise tagajärjel ei ole veel plahvatus. Kuigi laialipritsinud akuhape oskab kiiresti ja põhjaliku Hiroshima korraldada.

Mitme akuga süsteemide puhul on märkus võrdsete kasutamise kohta väga õige. Igasugused vangerdused viivad varem või hiljemm huvitavate efektideni :twisted:

Ma loodan, et isand Praks ei mõelnud ometi tõsiselt seda, et generaator pole mõeldud aku laadimiseks. No ega see nüüd ainult sõiduki hinna ja massi tõstmiseks ka mootorikatte alla kinnitatud ole... :wink:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: LC120 genekas ei lae

Postitus Postitas al »

Hydroid kirjutas:Tänan veel kord kõiki õpetuste eest, kuulan edasi hea meelega ! :)

Tänased hommikused mõõtmised näitasid siis järgmist (auto sõitis eile ja päris pikalt).

Hommikul seisval mootoril oli akude peal pinge 12,46 V, kui käivitusasin siis oli 13,78V. Akud olid tühjad ja genekas andis suuremat pinget (suuremat kui 13,5V) peale?
12,46 on nälgind aku näit (mul uue aku ja korras laadimisega 12,8 hommikuti).
Ülejäänu on koolifüüsika. Genekas ei muuda ise pinget, vaid annab välja (üritab anda) volte mis pingeregulaatoril kirjas. Pingelang tekkib siis, kui tarbimine ületab tootlust, ehk genekas uhab viimase peal.

ps. Märkus ennast tappa lubava geneka kohta on muidugi õige, aga oletan, et võistlusautodel ei kasutata poolpiduseid akusid, genekas on võistlusmasinal kulumaterjal, genekas ise on 2x tummisem ja võistluste välisel ajal istub aku riiulis, lutt suus. "Tsiviilis" antakse pähe, kuniks kestab...
Vasta

Mine “Toyota”