HJ-60 suretusmootor jupsib
Moderaatorid: jr, Moderators
HJ-60 suretusmootor jupsib
Masin LandCruiser HJ-60 4,0L tavaline diisel aastast 1988.
Mingitel suvalistel hetkedel suvatseb "suretusmootor" end liigutada edasi-tagasi, nii et mootor välja ei sure, kuid jätab jõnksu vahele. Enne seda "libasuretust" käib kuskil paremal pool armatuuris-kapotiall releeplõks ja siis jääb mootoril see nõks vahele. Katsusin täna kõik ühendused, mis ma sealkandis leidsin, üle, kuid paremaks asi ei läinud ja nagu needus ei suvatsenud see aeg, mis ma kapoti all olin, "libasuretus" toimuda.
Mingit reeglipärasust nagu ka pole, ükskord ei juhtu seda terve sõidu ajal, teinekord plõksib iga 10 sekundi tagant.
Sai jälle manuali loetud aga targemaks ei saanud. Ise ei oska kohe midagi kahtlustada
Mingitel suvalistel hetkedel suvatseb "suretusmootor" end liigutada edasi-tagasi, nii et mootor välja ei sure, kuid jätab jõnksu vahele. Enne seda "libasuretust" käib kuskil paremal pool armatuuris-kapotiall releeplõks ja siis jääb mootoril see nõks vahele. Katsusin täna kõik ühendused, mis ma sealkandis leidsin, üle, kuid paremaks asi ei läinud ja nagu needus ei suvatsenud see aeg, mis ma kapoti all olin, "libasuretus" toimuda.
Mingit reeglipärasust nagu ka pole, ükskord ei juhtu seda terve sõidu ajal, teinekord plõksib iga 10 sekundi tagant.
Sai jälle manuali loetud aga targemaks ei saanud. Ise ei oska kohe midagi kahtlustada
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Õlisurve on üle tuhande pöörde juures seieri järgi 1/4 kuni 1/2... Tühikäigul umbes esimese ja teise kriipsu vahel. Samas on "libasuretust" just sõites tunda. Täna töölt tulles pidasin mitu korda kinni, et kuulata, kesse kuram plõksib, aga tühikäigul või seistes tuuri andes ei juhtunud seda kordagi
Seega vaatan homme kaassõitja jalgade juurde polstri alla
Seega vaatan homme kaassõitja jalgade juurde polstri alla
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Täna siis katkusin selle EDICu maha, karbil kirjad FUEL CONTROL RELAY. Sees paar pooli, hunnik takisteid ja muid pudinaid. Ning karp ilus puhas seest Ei midagi ebaloomulikku, nagu märke niiskusest või kärssamisest.
Kõigi eelduste kohaselt peaks selles karbis olev relee olemagi see, mis juhib seda "suretusmootorit" ehk EDIC Motorit.
Kuna EDIC Motor töötab ilusti (enne mootori liikumist teeb relee oma liigutuse), peab hakkama viga otsima vist ikkagi õlirõhust või õlirõhuandurist või nende juhtmestikust , kuna muud asjad ei paista EDICule mõju avaldavat.
Kõigi eelduste kohaselt peaks selles karbis olev relee olemagi see, mis juhib seda "suretusmootorit" ehk EDIC Motorit.
Kuna EDIC Motor töötab ilusti (enne mootori liikumist teeb relee oma liigutuse), peab hakkama viga otsima vist ikkagi õlirõhust või õlirõhuandurist või nende juhtmestikust , kuna muud asjad ei paista EDICule mõju avaldavat.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Nii, nüüd sai siis pikalt "kuulamisega" tegeletud
Istusin õlirõhu anduri küljes testriga päris tükk aega ja paistis, et need väljasuremise katsed pole õlirõhuga seotud, igatahes õlirõhuandur testrit ei liigutanud.
Proovisin siis teisiti: EDICu karbis oleva relee vahele panin nimelt tiku, nii, et mootor jäi käima ja enam seda vastikut suretusnõksu ei käinud. Aga sealt järgmine häda, jõud kadunud. Maanteel sain neljanda käiguga ca 60kmh sõita, rohkemaks jõudu polnud Võtsin siis tiku releel vahelt ära, plõks, mootor jätab vahele ja jõud on jälle tagasi
Ja jälle täiesti süüdimatult iga ca 5-10 sekundi tagant suretuseplõks, fakk, jube närvi ajas
Mida siis järgmisena katsuma peaks? EDICu ploki välja vahetama? Või peaks üldse selle EDICu välja viskama ja ise seda hoovakest kuidagi liigutama hakkama?
Istusin õlirõhu anduri küljes testriga päris tükk aega ja paistis, et need väljasuremise katsed pole õlirõhuga seotud, igatahes õlirõhuandur testrit ei liigutanud.
Proovisin siis teisiti: EDICu karbis oleva relee vahele panin nimelt tiku, nii, et mootor jäi käima ja enam seda vastikut suretusnõksu ei käinud. Aga sealt järgmine häda, jõud kadunud. Maanteel sain neljanda käiguga ca 60kmh sõita, rohkemaks jõudu polnud Võtsin siis tiku releel vahelt ära, plõks, mootor jätab vahele ja jõud on jälle tagasi
Ja jälle täiesti süüdimatult iga ca 5-10 sekundi tagant suretuseplõks, fakk, jube närvi ajas
Mida siis järgmisena katsuma peaks? EDICu ploki välja vahetama? Või peaks üldse selle EDICu välja viskama ja ise seda hoovakest kuidagi liigutama hakkama?
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Nüüd siis igasugu vigureid proovitud peale EDICu ploki vahetamise. Kuna veast ikkagi lahti ei saanud, lahendasin asja nii, EDICu viskasin vahelt välja ja EDICu mootoril võtsin selle hoova maha. Suretus käib hetkel käsitööna, kuniks midagi paremat saab välja mõelda
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.