Toyota Tercel 4WD?

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Toyota Tercel 4WD?

Postitus Postitas Kriisa »

Kunagi umbes aasta tagasi oli tuttaval see auto ning pisut sai ise ka ringi sõidetud sellega. Masin oli üldiselt esiveoline, kuid vastavast kangist sai lisaks sisse lülitada ka tagasilla. Olemas oli ka aeglusti, käik tähisega EL (extra low), see lülitati sisse tavalisest käigukangist ja asus esimesese käigu kõrval vasakul, seal kus näiteks VW Golf 2'l asub tagurpidikäik.
Need kes Tercelit teavad teavad ka seda, et ta pisut kõrgem on kui üks tavaline sõiduauto. Maasturiks teda loomulikult nimetada ei saa, isegi mitte linnamaasturiks, kuid LÄBIVUS tundus olevat päris hea. Kord otsustasin temaga talvel teelt maha pöörata, nimelt Tartu Maratoni rajale, mida mööda lasin mitu km ning siis otsustasin tagasi pöörduda.
Kahuks kevadel müüdi see 5000 krooni eest maha :( oli teine väga mäda, küljekarbid Makroflexi täis lastud jne. Mootor oli 1,5 l karpaga, 55 kW.

Kuna endal on plaanis mingi natuke parema läbivusega masin muretseda kui kaherattaveoline, siis hetkel on sõelale jäänud kolm masinat: Niva, Samurai ja Tercel.

Siinkohal tekkiski küsimus Terceli veoskeemi kohta. Võimalik, et siin keegi teab vastust.
Siililegi on selge, et esimest ja tagumist diffrit sellel masinal lukustada ei saa, kuid keskmist peaks ju kuidagimoodi saama.

Ise mõtlesin, et selleks saab olla kaks varianti.
1. Keskdiffer lukustatakse kohe kui sisse on lülitatud 4WD.
2. Keskdiffer lukustatakse kui sisse lülitatakse aeglusti (EL käik)
Kolmas variant oleks siis see, et üldse ei saa, kuid seda ma ei pea reaalseks, sest siis poleks aeglustil enam üldse mõtet, masin oleks maastikul üherattaveoline :)

Jään siis tagasiside ootama. Ka igasugune muut jutt Terceli kohta on teretulnud. Eriti nende kodanike poolt kes seda ise omanud on kunagi.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

http://www.carsurvey.org/modelyear_Toyo ... _1986.html
Lingil on veidi kasutajate juttu masinast.

Keskdiffer peaks olema lukus siis, kui lükkad kangist 4WD sisse, aeglusti on ikka selleks, et käike poolitada/veojõudu suurendada/kiirust vähendada.

See, et kas valida Niva-Samurai-Tercel, sõltuks sellest, kus ja kuipalju sõidad.
Kui vajad parema läbivusega sõiduautot, siis vast Tercel.
Kui vajad veel parema läbivusega sõiduautot, siis Niva või Samurai.
Samurai on tugevam metsaauto kui Niva. IMHO.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Tercelil olid sees päikesesirmi peal suured kirjad, et 4WD võib vaid siis sisse lülitada kui on rasked teeolud, näiteks libe tee, sügav lumu jne. Ja asfaltil ei tohiks seda teda. See viitas ka juba sellele, et keskdiffer lukustub kohe kui nelivedu sisse panna.

Aga tegelikult siis keskdiffer üleüldse puudub ilmselt, teda poleks lihtsalt vaja kui ta kohe kasutusele võttes oleks vaid lukustatud. On mul õigus?

Masinaga kindlasti iga päev ei sõidaks. Kardan, et Samurai hooldus võib kujuneda kalliks ja müügis neid ka pole eriti, väga pole otsinud ka. Sama seis Terceliga. Kui vähe kasutada ja päris ekstreemusi ei otsi, siis hakkab valik kalduma siiski Niva poole. Pealegi on olemas kogemusi Ladade remontimisel. Tahaks vaid aegajalt teelt maha keerata, talvel lumiseid metsateid läbida ja offroad võistluseid vaatamas käia. On olemas mitmed pahad kogemused kus 2WD autoga ei jõua lähedale nendele kohtadele kuhu vaja oleks ja siis tuleb jalgsi pikalt käia :S

Kas keegi siinsetest on omanud Tercelit?
Viimati muutis Kriisa, L Jaan 28, 2006 9:40 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Ei viitsi netist infot koguma hakata :oops: :beer: segab.

Arvan aga seda, et kas on pidev nelivedu ja 4WD tõmmates lukustad lihtsalt keskdiffri või on ainult esi/tagavedu ja 4WD tõmmates lukustad keskdiffri ning autost saab 4veduline.
Kuna on 4vedu, siis on ka keskdiffer.

Ja kui juba päikesesirmil on kiri, siis ikka on keskdiffer lukus ja asfaldil sõita ei tohiks.
Tercelil olid sees päikesesirmi peal suured kirjad, et 4WD võib vaid siis sisse lülitada kui on rasked teeolud, näiteks libe tee, sügav lumu jne. Ja asfaltil ei tohiks seda teda. See viitas ka juba sellele, et keskdiffer lukustub kohe kui nelivedu sisse panna.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Pidev nelivedu küll ei olnud. Hetkel ikkagi viitab kõik sellele, et keskdiffer puudub ja 4WD kangi tõmmates lülitab lihtsalt tagasilla jäigalt järele ja kogu lugu. Sirmil olevas tekstis otseselt sõna differentsiaal mainitud ei olnud, lihtsalt, et kõva kattega teel 4WD kasutada ei tohiks.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=877
Diffritest on siin pikemalt juttu.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Ei, selles pole probleemi, ma tean küll misasi differ on. Ka sedasamust teksti millele linkisite olen kunagi lugenud. See oli sellel ajal kui ta kuskile offroad veebilehele üldse tekkis.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Kui on "raskete olude silt" siis väga tõenäoliselt klassikaline lahendus: jäik ülekanne, ilma keskdifrita ja asfaldil mitte murdmiseks.
Sama 4wd lahendus ka vanadel Hiace bussidel.
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Ilmselt nii see ongi. Sest pidev nelivedu pole ja differ lukustuks kohe neliveo sisselülitamisel, seega poleks keskdiffril mõtet kui ta kohe kasutusele võttes oleks lukustatud.

Aga tagasilla differ on ikka ilmselt tavaline või on ka äkki selline jäik nagu blokeeritud :roll: see muidugi kahtlane.

Muidu libedal lumes oli huvitav sõita, 4WD sisselülitatult käitus nagu Audi quattro või Subaru Impreza :P
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Kolasin netis ringi natukene ja leidsin kaks huvitavat kohta.

http://www.forum-auto.com/sqlforum/sect ... 718-35.htm
Siin siis mingi hull prantslane kasutab oma Tercelit offroadiks, on masina natukene kõrgemaks teinud ja ka head rehvid alla pannud. Nagu piltidelt näha siis masin liigub ka. :)

http://www.tercel4wd.com/
Siin on igasugust infot selle auto kohta ja ka foorum olemas ning ka service manual jne...

Endal ei oleks plaanis seda mingiks offroad masinaks ehitada. Üritaks natukene kliirensit suurendada ja ehk ka parema rehvi alla panna. Ning metallplaadiga põhja alt kaitsta. Hetkel tundub see masin odavaim lahendus.
Eestis seda risu jagub ka, vanasid ja mädanevaid, isegi tean mõnda ja böris ka ikka aegajalt müüakse. :)

Üks video ka, sellest kuidas Tercel lumises parklas sõidab:
http://kriisa.msn.ee/cars/tercel%20lumes.wmv
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: Toyota Tercel 4WD?

Postitus Postitas rommi »

Kriisa kirjutas: Kardan, et Samurai hooldus võib kujuneda kalliks ja müügis neid ka pole eriti, väga pole otsinud ka.
Kle, ei saa ju võrrelda puhasttõugu maasturit ja 4WD sõiduautot.

Mul samurai olnud üle poole aasta ja hoolduskulud on seni suhteliselt nullilähedased olnud... Ainus asi, et oma lolluse tõttu paar korra sumpsi ära lõhkunud metsas :oops: Pigem kaldun arvama, et kui selle terceliga korra metsa minna, siis saad oma hoolduskulud! Vaata natuke, praegu on päris hea valik samuraide osas, jäta see tercelimõte ja osta üks tegija maastur! :P
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Aga kuid on romulates Samurai osadega. Mulle tundub, et see auto pole Eestis väga levinud. Kusjuures hommikul Otepäält Tartusse sõites tuli just üks punane kõva katusega eksemplaar vastu. Ei tegin mobile.de otsingu Samurai kohta ca. 1500 € eest saaks ikka väga kobeda masina saksamaalt.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Miks Sa romulast juppe tahad osta? :shock:
Milliste juppide vastu Sul igatsus on?
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Nii ei teagi kohe öelda. Eks autodel ikka asju vaja läheb.
Kui juhtub samurail näiteks tagasilla reduktor minema katki või vahekast :cry:
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Miks nad peaksid katki minema? Ega see Niva pole :lol:

Ostad Topautost vajaminevad hammakad näiteks... Enne tagadifri kokkukeevitamist sai isegi uuritud palju uus maksab kui halb saab, ei maksnud väga palju.

Teine variant on suhelda Samurai-seltskonnaga, kellegil ikka vedeleb (näiteks töötu vahekasti asukohta arvan üsna täpselt teadvat).

Sinu softcore offroadi (metsateed) peale ei tohiks küll midagi katki minna.
Meil on läinud vedrud (abiks Offroadservice ja OldManEmu), hunnik laagreid ja simmereid ja muud nipet-näpet, mida niikuinii romulast ei ostaks...
Vasta

Mine “Toyota”