Vintsi juhtmenduse upgrade (wöökshopp) ´84-´89 LC 70/73

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
rato
Rock Crawler
Postitusi: 794
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Vintsi juhtmenduse upgrade (wöökshopp) ´84-´89 LC 70/73

Postitus Postitas rato »

Ümbertegemise m6te tuli, kuna tavalised solenoidid olid mind korduvalt hätta jätnud.
( ja teadupärast käib augus risti ees olev ja seal oma vintsindust ellu puhuv tegelane teistele koledasti närvidele, lõpuks aetakse sind metsast ära ja keegi ei taha suga enam safarile minna, sest sind peab järel vedama). Ka solenoidi karbile ei saanud ligi(sest ta oli iluvõre taga peidus), vesi ning pori said vahest ikkagi sisse sinna ja vintsi puldi pistik oli viimased vintsimised kas vee all või kaetud paksu mudaga. Ja üleüldsegi on tüütu seda pulti käia ühendamas.
Et siis. Lüliti tuppa,mugavuse pärast. Voolukatkestaja aku ja solenoidi vahele, et liigset elektrit poleks kuskil juhtmetes ning solenoidi kinnipõlemisel elektri sealt välja. Solenoid võimalikult kaugele veest, juhtmed selliseks, et ka raske vintsimisega piisavalt voolu oleks + et nad oleks võimalikult lühikesed. Vintsi puldi pistik kõrgemale.

Vintsi elektrinduse upgrade, ettevalmistatav mudru ja tööjuttu ka.

Kaablid vintsi külge: 50 RLP kaablikingad vastavalt kaabli RLP-le ja poldiaugu diam.
• A- 150cm (8mm auk mõlemad otsad,vints+solenoid)
• F1- 150cm (8mm auk mõlemad)
• F2- 150cm (8mm auk mõlemad)
• Mass- 115cm (aku ots 10mm auk, vintsi ots 8mm auk)
Kaablit saab nii Akukeskusest(AN-50, AR50), Esvikast(50 MKEM; 50 Keevituskaabel, mis oli mõnusalt elastne, et ei murdu nii hästi. soodsaim kaabli koht) kui Vaiko juurest kust saab ka tegelt kaablikingasid, ning seal on spets löga millega tehakse otsad kokku enne kinga sisse pistmist ja kinga kohapeal olevate spetstangidega ilusti kinni pigistamist. Enne kaabliotste tegemist olgu termorüü olemas, pärast ei saa äkki peale.Vaiko juures kaableid kõige lihtsam teha. Tähetornis.(kui Tallinnas elada)

Kaablid solenoidi külge: 50 RLP
• Lülitist solenoidi – 33cm (8mm auk mõlemad otsad)
• Lülitist akule – 46cm (aku ots 10mm auk, solenoidi ots 8mm auk)
Akult massid auto külge
• Akult mass keresse 50cm (vana vintsi massijuhe, 10 ja 6mm)
• Akult mootori plokki 100cm ( vana massijuhe 10 ja 13mm)
Solenoid (kompaktrelee):
• Kompaktsolenoid 12V
Termokahanevad kaablirüüd kaablite isolatsiooniks sain Esvikast (rüü on seest liimiga, jääb hästi kinni ja hermeetiline, Mustamäel, Mustika keskuse kõrval:
• 19-6mm jämedusele
• 12-3mm jämedusele
• 8-2mm jämedusele
Pistiku-toanupu juhe(akukeskusest, sealt saab uued korralikud akuklemmid ka):
• 2,5RLP , 3 soont, 5m.
See juhe pistikust , ühendab vintsi puldi pistiku ja toalülitid solenoidiga, esitule juurest otse tuppa, ja sealt lülitite külge ning lülitite juurest solenoidi juurde. Nüüd paneks takkajärgi hoopis 4 soonelise ja veaks 4. soonega vintsi valgustuse voolu.Valgusti sama lüliti alt põlema, millega puldi pistikusse ja toalülitile voolu peale lased. Valgusti saab teha mingist ägedast numbritulest või pohui mis lambist Peaasi et vett ei karda.

Toalülitid, neid saab Tevalost, must miljon erinevat:
• Üks selline mille sees läheb tuluke põlema kui vool sees dumbler või klahv, pohui. Selle alt saabki vintsi pooli valgustuse ka panna käima)
• Teine selline millel 3 (soov. Kruvi alla kinnitatava juhtmeotsa jaoks) klemmi all, ühest vool sisse ja siis ühes või teises asendis annab erinevatele klemmidele voolu. Lüliti olgu selline et vedru tõmbab pulga/nupu sellesse asendisse ise tagasi kus ta voolu edasi ei anna.

Vägev massilüliti voolu katkestamiseks, kui relee (solenoid) peaks kinni põlema:
• 300A lüliti, Europartsist Maidu käest.

Juhtmete ühendamise klemmid, pigistatavad.
• Vastavalt juhtmele ja lülitite otstele.
Kõik sain ka Esvikast, kuna üks käimine juba oli. Tegelikult, et ilgelt hea saaks, tuleks joota , aga siis ei saa tuleümbrise külge minevat vintsipuldi pistikut teinekord vajadusel hästi kätte. Maitse asi.


Kuna kõik pidi ära mahtuma olemasolevasse kohta, juhtmeid väga väntsutada ei tahtnud, siis saigi peale väikest( või suurt mõtisklust) solenoid pistetud akukinnituse külgeja vägeva lüliti jaokstehtud 2 kinnituskõrva, mille sai kinni panna olemasolevatesse keermega aukudesse.
Pilt

Kinnituskõrvad tegin 180X45(või oli see50) mm augustatud plekitükist, mille sain Tööriistamarketist peterburi maanteelt
Pilt

Lõikasin keskelt pooleks ning 90 mm-sed tükid painutasin omakorda keskelt 90 kraadise nurgaga kronsteiniks. Ebavajalikud served lasin rellakaga maha. Teravad lõikeääred likvideerisin ka rellakaga. Kronsadel augud parajaks ja külge. Jämedate juhtmete kinnituseks puurisin radika ees olevasse plekki auke juurde- hea nipukatega ära fikseerida.
Pilt

Peenemate juhtmete ühendamiseks kasutasin pisikesi isoleeritud klemme ..tavalised mamma-papa ja nende juhtmeotste tegemise tangidega pigistatavad. Valida tuleb sellised, millel isolatsiooni sees olev metallosa võimalikult pikalt kokkupigistatava otsa poole ulatub. Enamus müügil olevaid on aint poole isolatsioonini ja need on kehvad, ei hoia nii hästi kinni ja murduvad ka ajapikku kergemini. Tegin juhtmete otsad võimalikult korralikud ja isoleerisin termorüüga. Kuna rüü on seest liimine, siis loodan, et on piisavalt hermeetiline.
Pilt
Pilt

. Solenoidi külge minevad vintsi sisse-väljakerimist korraldavate juhtmete otsad tegin ka isasest klemmist. Augud puurisin 3,5mm puuriga üle, et ilusti kruvi läbi läheks ja saaks kinni keerata. Klemmide otsad ümardasin, et ilusti klemm solenoidi pessa istuks. Ilma ümardamata polnud küllalt hea.
Pilt
Jämedad kaablid märgistasin valge värvipliiatsiga, et siis kergem monteerida ja asjast aru saada. Solenoidist vintsi minevad kaablid ka teipisin, et oleks nendega, metsas ja pimedas, vajadusel lihtsam toimetada.
Pilt
Kuna võibolla on teinekord vaja tuleümbrist ära kakkuda, siis jätsin puldi pistiku külge piisava varuga juhet, et ümbris kapoti alla tõsta ilma juhtmeid lõhkumata. Ning kui ikkagi vaja lahti võtta siis on seal pistikud, kaetud termorüüga. Pistikuotsad eraldi ning kogu kupatusele veel rüü peale. Piisab pealmise rüü lahti lõikamisest hiljem, et pistikuid lahti saada.
Pilt
Pilt
Kaableid vedades jälgi, et kaabel ei hakkaks vastu mingit teravat kohta nühkima auto vibreerimisega, muidu saab tulevikus särtsu ja sädet. Kui jääb selliseid kohti, siis jata mingi pehmendava asjaga, või meisterda kaablile mingi kaitse peale( ntx voolikust).

Kust kuhu elekter läheb?

Üks tark mees ütles mulle kunagi..vaata, elekter on loll, ta läheb ainult sinna kuhu sa tal minna lased. Ja sinna ka kuhu minekut sa tal ei takista.

Akust tuleb + vägevasse lülitisse ja sealt läheb solenoidi külge.,
Pilt
sinna kuhu kollase isolatsiooniga sinine juhegi.
Pilt
See kuidas solenoidist vintsi läheb, saab vaadata pildilt.
Pilt
Vintsi pistik ja must dumbler armatuuri peal on omavahel ühendatud ja teevad sama tööd, e. annavad lülitamisel elektrit solenoidi äärmistesse väikestesse klemmidesse. See omakorda sunnib vintsi kas sisse või välja kerima. Keskmine väikestest klemmidest solenoidil on mass. Lülitid saavad elektrit solenoidi küljest, samast suurest klemmist, kuhu see jõuab peale vägeva lüliti sisse keeramist. Toas olev sinine klahv on ühendatud nii, et peale selle sisselülitamist läheb seal sees tuluke põlema ning laseb voolu peale nii puldi pistikule ninas kui armatuuril olevasse dumblerisse. Topelt selleks et suures offroadimise tuhinas kogemata vastu dumblerit minnes vints ise kerima ei hakkaks ning siis hea vaadata, et kui klahv põleb, on lülititel vool peal.
Pilt
Pilt
Pilt

Umbkaudne eelarve:

Vägev lüliti- u. 550 eek
Kaablid, kingad, pisikesed klemmid- u. 1300eek
Solenoid- 700 eek
Lülitid tuppa- u. 150 eek?
Kronsa plaadike- 20 eek äkki?
Kokku võiks arvestada u. 3000 eesti krooniga, siis saab kindlasti kõik tehtud.

Kena meisterdamist!
Viimati muutis rato, T Okt 20, 2009 4:25 am, muudetud 4 korda kokku.
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
rato
Rock Crawler
Postitusi: 794
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Postitus Postitas rato »

Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Artz007
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Nov 02, 2015 10:43 pm

Re: Vintsi juhtmenduse upgrade (wöökshopp) ´84-´89 LC 70/73

Postitus Postitas Artz007 »

Tere

Oskab keegi soovitada kedagi Tartus, kellel on vintsi juhtmete tegemiseks vajalikud tangid ning oskus olemas?
Mägi Eesti OffRoad
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Vintsi juhtmenduse upgrade (wöökshopp) ´84-´89 LC 70/73

Postitus Postitas LauriJ »

Pole nagu mingeid erilisi tange tarvis. Kui mõtled, et kuidas kaablikingad kaablitega ühendada, siis kõige õigem oleks joota kaabel kaablikinga külge.
Vasta

Mine “Toyota”