Pidurid peal (LJ70)

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Pidurid peal (LJ70)

Postitus Postitas Myrgel »

Elu on mind taas Toyota juurde viinud. Nüüd ka siis esimesed mured. Nimelt on esimesed pidurid peal. Kui gaasi anda siis esimene parem ots vajub alla. Mõlemad pidurid lähevad kuumaks. Viimasel safaril läks suurest takistuseks, asfaldil temp lakke mootoril.

Võtsime esimese parema sadula maha ja ilmnes, et suppordid käivad korralikult. Naised saunas rääkisid, et tol autol oli varem probleeme piduripumbaga. Ehk on asi selles, et pump lajatab peale? Igatahes on mõte otsas kuidas edasi minna.

Masin '90a LJ70, 2.4TDi.

Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Mõtled piduripumba all peasilindrit? Või vaakumpumpa?
Kahtlustaks ikka sadulaid. Oled kindel, et nt kolvid käisid vabalt kogu käigu ulatuses? Tüüpiline skeem on see, et vahetad klotsid ja sadulad hakkavad kinni jääma, sest kolvid läksid nüüd asendisse, kus nad tükk aega polnud viibinud.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Omal ka kunagi selline pull olnud. Võta keera võimendi maha ja keera tibake tõukurit lühemaks. Äkki keegi tarkpea on seda vähe pikemaks regullinud ja kolb ei tule peasilindris piisavalt kaugele tagasi, et rõhud maha lasta.
see võib ka ühe ratta puhul väljenduda. Ja just sedasi, et kui see nii-öelda kenasti töötav support peale jääb. Peale jääb see sellepärast, et teine ei tööta korralikult. Käi teine support ka üle. kui seee ka jumala korras, siis otsi viga torust.
On variant, et ühe poole puhul on toru lapikuks läinud ja ei lase sealt normaalselt tagasi.

Aga iseenesest pidurites mingit tuumafüüsikat nendel autodel ei ole.
Kui ta sul just ei juhtu ABS või veojõu kontrolliga isend olema olema 8)
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Niisiis. Nüüd veidi workshopitud. Suppordid käisid mõlemad maas, sai hooldatud ja uued remontkomplektid paigaldatud.

Tegin väikse tiiru ja tõstsin uuesti nina üles. Pidurid korralikult peal. Ratast pidi kahe käega liigutama. Chekkasime tõukurit pedaali poolt. 0 asendis, st rohkem välja ei tule. Lasime alt suppordi juurest rõhu maha ja peale seda liikus ratas korralikult. See jällegi tähendab, et asi ei saa suppordites olla.

Võtsime võimu maha ja sealt avanes selline vaatepilt:
Pilt

Tõukuri reguleerimise polt (ma ikka oletan, et tegemist on poldiga) on peaegu täiesti sees. See peaks tähendama, et rohkem maha seda keerata ei saa. Või saab veel kusagilt reguleerida? Lisaks on polt nii kõvasti kinni, et ei liigu kummalegi poole.

Ühesõnaga me oleme tõestanud, et rõhk jääb piduritesse peale ja et viga ei ole suppordites. Nüüd on küsimus miks ja kuidas sellest veast lahti saab. Ideed oleks teretulnud.

Tänades:
Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Peasilindri kolb äkki siis ei taha tagasi liikuda? :roll:

zum
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1062
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Postitus Postitas taxopets »

Uazil oli samasuguse vea põhjuseks ka see,et kõik vedelik ei pääsenud tagasi.Ehk tagasivoolu auk on suletud kolviga või vajab lihtsalt puhastamist.Minul oli kala tehase praagis-tagasivoolu auk oli u.1mm valesse kohta puuritud.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Postitus Postitas inseneer »

Paneme teise peapumba!
Ja kordame siis pidurdusharjutusi.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Vajuta korraks pidurit ja lase pump võimu küljest lahti, kas jääb pidur peale?
Kui jah, siis viga pumbas, kui ei , siis tõukur ikkagi pikk.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Postitus Postitas LR90 »

Ehk aitab seegi kui sinna vahele vähe paksemast
materjalist tihend panna.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 944
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rmann »

Olle kirjutas:Vajuta korraks pidurit ja lase pump võimu küljest lahti, kas jääb pidur peale?
Kui jah, siis viga pumbas, kui ei , siis tõukur ikkagi pikk.
Rahu härrased.
Kodanik Inseneril oli seekord õigus.
viga ilmselt pumbas , sai proovitud niikui Olle kirjutas ja põllul Insener õpetas.
Viga pumbas.
Eks püüame vahetada ja siis vaatame edasi
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512
LC80 4,2td

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Imetepõllult teine peapump toodud. Lauapeal kõrvuti nägid välja sellised:
Pilt

Vana silinder jookseb rohkem välja kui uuel. Sisse lähevad mõlemad sama sügavale.

Panin siis "uue" peapumba (ja vahetasin ka vana eemaldamise käigus purunenud piduritoru). Nüüd tuli uus häda: pidureid õhutades, ei saanud kuidagi survet peale. Pumpa palju sa pumpad, aga alt ei tule midagi välja. Kontrollisin tõukuri asendit ja 0 asend on sama mis silindri 0 asend. Pedaali põhja vajutades on ruumi silindrit suruda rohkem kui silinder on nõus sisse minema.

Igal juhul kell on kaks ja mul on kõik kuulid koos. Ideed jällegi teretulnud. Ehk on "uus" pump tuksis. Alguses oli ta kinni ja vajas "kerget" pedaalivajutust, et üldse tööle hakkaks.

Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kas ei või olla midagi sellist, et keegi "tarkpea" on seal auto juures juba varem midagi aretanud ja vahetanud näiteks peasilindri mingi teise auto omaga (millel pikem käik) või siis on vahetatud pedaalid, millel on vastupidi lühem käik? Äkki saad mõne sarnase teise autoga võrrelda neid asju?

Uus peasilinder ei lähe lõpuni? Äkki on ka sellel mingi häda... Mul peaks neid ka tükki 2 vedelema, kui on soov veel kolmandaga proovida 8)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Oot-oot, kas sa peasilindri enne ära õhutasid korralikult? Vähemalt BJ40-nel oli peasilindri ja piduritoru vahel miski naljakas klapp, nii et ise ta ennast ära ei õhutanud. Tuli piduritoru maha kruvida ja miskit sinna klapi vahele toppida, alles siis sai silindrisse õli sisse. Ja see viga avaldus just esipidurite ahelas. Sai omal ajal kah kõvasti pead murtud, aga siis üks kõne pädevale inimesele päästis asja :lol:
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Sai siis "uus" peasilinder lahti võetud, kuri mustuseollus välja aetud ja ära õhutatud. Selgus, et töötab niiviisi palju paremini. Seega järgmisele õnnelikule kes sama probleemi otsa komistab ja aastate pärast selle teema leiab:

Võtku silinder lahti, puhastagu-õhutagu. Kui ei aita siis asendus ja sellega sama. Kui silinder 0 asendis, siis peab vedelik ilusti läbi käima. Testimiseks saab kasutada kopse ja suud või kompressorit.

Tänud vastamast!
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Tundub, et probleem ei ole veel täielikult ära lahendatud. Nimelt tundub, et kusagil on veel õhk sees. Pidurite juurest õhutasime õiges järjekorras ära ja alt tuleb vaid puhast, kuid pedaal on kerge ja pidurid võtavad alt. Kui pidurit pumbata, siis hakkab veidi paremini võtma, mis peaks ilmselge näide olema, et õhk on kusagil sees.

On Land Cruiser 70 pidurite õhutamisel mingi konkreetne juhis mida järgida? Meelde tuletan siinkohal veelkord, et peasilinder käis ka maha.

Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Vasta

Mine “Toyota”