Kui kunagi oma LC-l kurtsin Amservis, et jube tihedalt sööb esitule pirne, siis vastas sealne tehnik, et japsidel olla laadimisvool suurem, kui näiteks eurooplastel. Kas selline väide ka paika peab või oli see vabanduseks öeldud, ei tea. Samas kui maadlesin naise VW-ga talvel akuga, siis laadimispinge ilma tarbijateta oli akuklemmilt mõõtes 13,8V.Hydroid kirjutas:Toyota tehases taastatud genekal peaksid ju õiged asjad küljes olema? Või tasub pöörduda uuesti esindusse kus mulle see paigaldagi?
LC120 genekas ei lae
Moderaatorid: jr, Moderators
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: LC120 genekas ei lae
Re: LC120 genekas ei lae
13,5 on vähe. Mis seisus aku?
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Re: LC120 genekas ei lae
Kopeerin siis välismaa lehelt, kui eestlase jutt uskumatu tundub. Vastused siis kolmelt erinevalt lehelt:
"On a hot engine on a hot day, the normal charging voltage might drop to 13.5 to 14.3 volts."
"A car alternator needs to be putting out at least 13-14 volts (ideally between 13.8 and 14.2 volts) to effectively charge a 12 volt car battery. If the alternator is putting out too much voltage (15+ volts), it is likely your battery acid will boil over out of the battery."
"If varying the RPMs causes the voltage to fluctuate between 13 and 14.5 volts, your alternator is in good shape; if, on the other hand, the voltage remains the same or decreases, your alternator isn’t working properly."'
Või pane ise google otsingusse "car alternator voltage"
"On a hot engine on a hot day, the normal charging voltage might drop to 13.5 to 14.3 volts."
"A car alternator needs to be putting out at least 13-14 volts (ideally between 13.8 and 14.2 volts) to effectively charge a 12 volt car battery. If the alternator is putting out too much voltage (15+ volts), it is likely your battery acid will boil over out of the battery."
"If varying the RPMs causes the voltage to fluctuate between 13 and 14.5 volts, your alternator is in good shape; if, on the other hand, the voltage remains the same or decreases, your alternator isn’t working properly."'
Või pane ise google otsingusse "car alternator voltage"
F-250XLT 7,3D
Re: LC120 genekas ei lae
Ma ka guugeldasin, aga see 13,5 V on miiinium mis olla võiks, uuel genekal vist peaks ikka suurem olema.
Akude kohta - akud on vist veel originaalid ja aastast 2006, siiamaani kestavad normaalselt. Ainuke asi, et vahel olen mõõtnud nende laetust, näiteks talvel kui auto on seisnud mõned päevad, siis kahe aku pealt mõõtes oli see 11,8V aga läks ilusti käima. Kui auto sõidab ja laeb natuke akusid siis see jääb püsima kuskil 12,5 V ringis ja ei lange kiiresti.
Kas töötaval mootoril peab olema pinge väärtus suurem kui akut on tühjad või just laetud? Ehk 13,5V on täis akudel, aga kui akud oleksid tühjad siis genekas annaks rohkem pinget ja voolutugevust peale ning see peaks tõusma? Saan õigesti aru?
Akude kohta - akud on vist veel originaalid ja aastast 2006, siiamaani kestavad normaalselt. Ainuke asi, et vahel olen mõõtnud nende laetust, näiteks talvel kui auto on seisnud mõned päevad, siis kahe aku pealt mõõtes oli see 11,8V aga läks ilusti käima. Kui auto sõidab ja laeb natuke akusid siis see jääb püsima kuskil 12,5 V ringis ja ei lange kiiresti.
Kas töötaval mootoril peab olema pinge väärtus suurem kui akut on tühjad või just laetud? Ehk 13,5V on täis akudel, aga kui akud oleksid tühjad siis genekas annaks rohkem pinget ja voolutugevust peale ning see peaks tõusma? Saan õigesti aru?
Re: LC120 genekas ei lae
Kellel üllatusena tuleb, siis genekad põlevad maha vanade akude pärast, samuti pole genekas mõeldud akude laadimiseks, vaid voolu hoidmiseks (kes juhtmetega käivitavad jne).
10 a vanad akud pole just kõige uuemad
10 a vanad akud pole just kõige uuemad
Proto
53951597
53951597
Re: LC120 genekas ei lae
+1 nagu kombeks öelda. Just vahetasin japsi genekat (2. kord aasta jooksul), millega poolkoolend aku paaris. Dioodid kärssavad läbi... Aku maksab alla 100, geneka dioodide vahetus 50-60.Praks1 kirjutas:Kellel üllatusena tuleb, siis genekad põlevad maha vanade akude pärast, samuti pole genekas mõeldud akude laadimiseks, vaid voolu hoidmiseks (kes juhtmetega käivitavad jne).
10 a vanad akud pole just kõige uuemad
Lihtne katse, mõõda peale pikemat seismist aku pinge, 12,8+ on hea, 12,5-12,6 talutav, alla selle on akud tühjad. Lae akud korralikult täis ja mõõda siis pinget klemmidel töötava mootoriga, koormusega ja ilma, näed hoopis suuremaid numbreid.
13,5V meie kliimas ja diislil on ilmselgelt lahja, ammune tõde, et laadimiseks on vaja iga aku elemendi kohta 0,2V ülepinget, ehk min. 13,2V aku kohta.
Palju on pinge uue geneka + klemmil koormusega? Korras geneka ja juhtmetega ei tohiks täiskoormuse all vahe akuga olla enam kui 0,1-0,2V. Japsidel on kombeks aku ja geneka vaheline juhe lasta läbi 100 pistiku ja kaitsmebloki, igasse oksüdeerunud ühendusse kaob midagi.
Re: LC120 genekas ei lae
Ma vist nagu ka ütlesin, et 13,5 sobib. Ja Praks1 ütles juba kõik. Selliste akudega ei saagi rohkem saama ja saad sellest uuest genekast ka lahti. Aku võib surra suht äkki ja kui aku peaks lühisesse minema, siis on variant, et lendab kogu kapotialune vastu taevast. Ma olen selle pildi ära näinud.Hydroid kirjutas:Ma ka guugeldasin, aga see 13,5 V on miiinium mis olla võiks, uuel genekal vist peaks ikka suurem olema.
F-250XLT 7,3D
Re: LC120 genekas ei lae
Ütlen korra veel 13,5 V vähe. 13,8V vähemalt. Ja tänvasõidukile max 14,5V. Tihti vintsi kasutatavale olen tõstnud pisut pinget-kuni 0,9 V sõltuvalt genekast.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Re: LC120 genekas ei lae
asju tuleb teha korralikult. 13,5 on vähe. Kas põhjus generaatoris ,akudes, või autol lihtsalt suur voolutarvidus ja gene lihtsalt ei jaksa enamat. See pädeva autoelektriku teema. Ja kui esindus seda tegi ja ei kontrollinud siis kivi nende kapsaaeda.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Re: LC120 genekas ei lae
Eerik, mida sa mõylef selle all, et kogu kapoti alune vastu taevast, kas läheb põlema vms?
Akud on mul täiesti eraldi laadijaga laetud ja laetud akudel ongi selline pinge. Kuidas see muidu on, mida rohkem akud laetud seda suurem pinge või just väkksem?
Homme siid lasen akudele akutesti teha, see peaks akude kohta midagi ütlem eks?
Hakkan akkude lihtsalt seismisest pinge kadu langust mõõtma, kui igapäev sõita siis on 12,45V, aga krutib sgarterit väg hästi.
Mõõdan laadimist otse geneka klemmilt - kas siin kohal hakkab ka akude seisund pinge väärtusi mõjutama?
Akud on mul täiesti eraldi laadijaga laetud ja laetud akudel ongi selline pinge. Kuidas see muidu on, mida rohkem akud laetud seda suurem pinge või just väkksem?
Homme siid lasen akudele akutesti teha, see peaks akude kohta midagi ütlem eks?
Hakkan akkude lihtsalt seismisest pinge kadu langust mõõtma, kui igapäev sõita siis on 12,45V, aga krutib sgarterit väg hästi.
Mõõdan laadimist otse geneka klemmilt - kas siin kohal hakkab ka akude seisund pinge väärtusi mõjutama?
Re: LC120 genekas ei lae
Hydroid kirjutas:
Akud on mul täiesti eraldi laadijaga laetud ja laetud akudel ongi selline pinge. Kuidas see muidu on, mida rohkem akud laetud seda suurem pinge või just väkksem?
Homme siid lasen akudele akutesti teha, see peaks akude kohta midagi ütlem eks?
Hakkan akkude lihtsalt seismisest pinge kadu langust mõõtma, kui igapäev sõita siis on 12,45V, aga krutib sgarterit väg hästi.
Mõõdan laadimist otse geneka klemmilt - kas siin kohal hakkab ka akude seisund pinge väärtusi mõjutama?
Aku, eriti tühi, on elektrisüsteemis peale starteri ja signaali suurim tarbija. Kui genekas toodab näiteks max 90A ja aku suudab vastu võtta (lühiajaliselt) 5(-10)% akul märgitud käivitusvoolust (diislil min 800A), siis on selge, et süsteem on üle koormatud ja nõrgim lüli annab järele.al kirjutas: ...
Lihtne katse, mõõda peale pikemat seismist aku pinge, 12,8+ on hea, 12,5-12,6 talutav, alla selle on akud tühjad. Lae akud korralikult täis ja mõõda siis pinget klemmidel töötava mootoriga, koormusega ja ilma, näed hoopis suuremaid numbreid...
P--kis , isetühjenev, või lühises aku koormab süsteemi kordades rohkem.
Otse genekalt mõõtes on ju akud ikka süsteemi ühendatud, järelikult mõjutab ka pinget akuklemmil. See mõõtmine näitaks ära kaod juhtmestikus aku ja geneka vahel.
Re: LC120 genekas ei lae
Tänan veel kord kõiki õpetuste eest, kuulan edasi hea meelega !
Tänased hommikused mõõtmised näitasid siis järgmist (auto sõitis eile ja päris pikalt).
Hommikul seisval mootoril oli akude peal pinge 12,46 V, kui käivitusasin siis oli 13,78V. Akud olid tühjad ja genekas andis suuremat pinget (suuremat kui 13,5V) peale?
Tänased hommikused mõõtmised näitasid siis järgmist (auto sõitis eile ja päris pikalt).
Hommikul seisval mootoril oli akude peal pinge 12,46 V, kui käivitusasin siis oli 13,78V. Akud olid tühjad ja genekas andis suuremat pinget (suuremat kui 13,5V) peale?
Re: LC120 genekas ei lae
Eerik, mida sa mõylef selle all, et kogu kapoti alune vastu taevast, Eks Erik mõtles selle all seda,et aku plahvatab.Kui sellise asja korra ära näed on karanteeritud ,et vanu poolpiduseid akusid enam ei kasuta.Samas jälle huvitav paljudel on vintsimise juures aku plahvatanud ?
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: LC120 genekas ei lae
End surnuks laadida laskev genekas on küps välja vahetamiseks. Heas toitumuses olev jõujaam ei lase endale liiga teha.al kirjutas: ...
Aku, eriti tühi, on elektrisüsteemis peale starteri ja signaali suurim tarbija. Kui genekas toodab näiteks max 90A ja aku suudab vastu võtta (lühiajaliselt) 5(-10)% akul märgitud käivitusvoolust (diislil min 800A), siis on selge, et süsteem on üle koormatud ja nõrgim lüli annab järele.
...
Huvitav on lugeda seda arutelu foorumis, kus sadadesse ampritesse ulatuvad tarbimised vintsimisel peaks olema igapäevane nähtus
Aku õhkulendamine on küll muljetavaldav sündmus, kuid minu senine kogemus 4 erineva juhtumiga on andnud põhjust näidata näpuga sädelevale liitele (1xabivooluklemm, 3x lahtine ja oksüdeerunud klemm). Ülelaadimisest tekkinud gaasirõhu tõusust tingitud purgi kontrollkorgi minemalendamine või aku purgi lõhkiminek ventavade ummistumise tagajärjel ei ole veel plahvatus. Kuigi laialipritsinud akuhape oskab kiiresti ja põhjaliku Hiroshima korraldada.
Mitme akuga süsteemide puhul on märkus võrdsete kasutamise kohta väga õige. Igasugused vangerdused viivad varem või hiljemm huvitavate efektideni
Ma loodan, et isand Praks ei mõelnud ometi tõsiselt seda, et generaator pole mõeldud aku laadimiseks. No ega see nüüd ainult sõiduki hinna ja massi tõstmiseks ka mootorikatte alla kinnitatud ole...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: LC120 genekas ei lae
12,46 on nälgind aku näit (mul uue aku ja korras laadimisega 12,8 hommikuti).Hydroid kirjutas:Tänan veel kord kõiki õpetuste eest, kuulan edasi hea meelega !
Tänased hommikused mõõtmised näitasid siis järgmist (auto sõitis eile ja päris pikalt).
Hommikul seisval mootoril oli akude peal pinge 12,46 V, kui käivitusasin siis oli 13,78V. Akud olid tühjad ja genekas andis suuremat pinget (suuremat kui 13,5V) peale?
Ülejäänu on koolifüüsika. Genekas ei muuda ise pinget, vaid annab välja (üritab anda) volte mis pingeregulaatoril kirjas. Pingelang tekkib siis, kui tarbimine ületab tootlust, ehk genekas uhab viimase peal.
ps. Märkus ennast tappa lubava geneka kohta on muidugi õige, aga oletan, et võistlusautodel ei kasutata poolpiduseid akusid, genekas on võistlusmasinal kulumaterjal, genekas ise on 2x tummisem ja võistluste välisel ajal istub aku riiulis, lutt suus. "Tsiviilis" antakse pähe, kuniks kestab...