1. leht 1-st

Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: E Veebr 07, 2022 4:39 pm
Postitas overland
Tere

ZD30 lekib kergelt õli. Teeninduses öeldi, et väntvõlli esimene ja/või tagumine simmer. ~2 päeva tööd ja ~800€.

On kellelgi kogemust/kommentaare selles osas?

272843975_294595866103532_4263715394987009085_n.jpg
272843975_294595866103532_4263715394987009085_n.jpg (90.73 KiB) Vaadatud 1419 korda
269738923_744684960252932_142401546150446425_n.jpg
269738923_744684960252932_142401546150446425_n.jpg (78.61 KiB) Vaadatud 1419 korda

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: E Veebr 07, 2022 5:09 pm
Postitas CayenneTurbo
Ma soovitaks alustuseks brake cleanerit osta ja kõik alt puhtaks teha. Seejärel saab parema pildi kust leke algab.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: K Veebr 09, 2022 11:53 pm
Postitas RaulK
Kui vaid rihmaratta alt märg siis mis see tagum vändasimmer asjasse puutub? Esimese simmeri vahetuseks radikas eest (rohkem ruumi), rihm maha ja rihmaratas maha. Simmeri vahetus lihtne, rihmaratta tagasi saamine veits peavalu kuna otsakaane küljes ka õlipump mis pean sellega kokku jooksma + kiil väntvõllil siis. Kui leke ka tagant otsast siis kast maha sidur eest ja ..... Tööd küll rohkem jh. 2the päeva (16h) tööd ei näe kummalgi juhul. Kui leke karteri kaane vahelt tuleb mootor üles tõsta et seda kätte saada mu meelest.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: N Veebr 10, 2022 10:39 am
Postitas v6sa
Kui pika aja tulemus see leke on?

Vanal mootoril kipub pisuke leke selles sektoris olema pigem ootuspärane ja selle eemaldamise mõttekus sõltub lekke suurusest (ning maailmavaatest). Ning parkimiskohast :mrgreen:

Kui teenindus on firmaesindus, siis nende pakkumise aluseks on normtund ja ettenähtud tööde nimestik. Seal mänguruumi ei ole.

Kui on sõltumatu töökoda, siis tasub võtta teine arvamus, kuivõrd ülalkirjutajal on ju õigus: vanal autol ei pea tegema kõike esinduse nimestiku alusel.

Ehk ise tõesti saab teha seda, et pesta BC abiga kahtlane koht puhtaks ja kuivatada suruõhu/paberiga korralikult ära. Ning siis on kenasti näha, kust õli tulema hakkab. Kui ära oodata ei jõua, siis pole leke järelikult kuigi hull ja sellega sõitmine pole keskkonnale suurem kuritegu, kui elektriauto ost ja pidamine Eestis.

Ülalolev modus operandi pole siis ei parketikõlbulik meie kahepalgelises ühiskonnas ega MKM tehnomääruse kohane, aga toimiv. Oma B2500 tahab kord kuus kaltsuga ülekäimist ja siis parkimiskohal õlitilkasid näha ei ole. Enne ülekäimist on pilt umbes sama.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: N Veebr 10, 2022 3:47 pm
Postitas amevier
Ma oma õpipoisi kompetentsiga kontrolliks ega alumises pooles survet pole... Kui eest ja tagant tilgub.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: L Veebr 12, 2022 1:24 am
Postitas overland
amevier kirjutas:
N Veebr 10, 2022 3:47 pm
Ma oma õpipoisi kompetentsiga kontrolliks ega alumises pooles survet pole... Kui eest ja tagant tilgub.
Tagumisest ka tilgub kergelt jah. Mis see "kontrolliks ega alumises pooles survet pole" täpsemalt endast kujutab?

Tänud

272720270_629141948155325_6108447272620838093_n.jpg
272720270_629141948155325_6108447272620838093_n.jpg (84.04 KiB) Vaadatud 1171 korda
269892101_629326291850980_2831916738486351960_n.jpg
269892101_629326291850980_2831916738486351960_n.jpg (103.25 KiB) Vaadatud 1171 korda

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: L Veebr 12, 2022 11:29 pm
Postitas amevier
overland kirjutas:
L Veebr 12, 2022 1:24 am
amevier kirjutas:
N Veebr 10, 2022 3:47 pm
Ma oma õpipoisi kompetentsiga kontrolliks ega alumises pooles survet pole... Kui eest ja tagant tilgub.
Tagumisest ka tilgub kergelt jah. Mis see "kontrolliks ega alumises pooles survet pole" täpsemalt endast kujutab?
Karteri tuulutus, mis on tavaliselt ühendatud mootori sisselasketorustikku, tõmbab karterisse alarõhu, mis soodustab õli mootori sees püsimist.
Kui tuulutus umbes või puudu, siis alarõhku pole.
Kulunud silindrid/kolvid lasevad ka survet alla.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: P Veebr 13, 2022 11:34 am
Postitas v6sa
overland kirjutas:
L Veebr 12, 2022 1:24 am
...
Mis see "kontrolliks ega alumises pooles survet pole" täpsemalt endast kujutab?
Kõige lihtsamalt: töötaval mootoril õlipunn maha ja NAHKKINDAS käsi peale. Ei tohi tekkida tuntavat survet. Mõnel vanal diislil ei jõua ma oma 100 kiloga kätt lõpuni peal hoida...

Teaduslik oleks muidugi manomeetriga mõõta :mrgreen:

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: P Veebr 13, 2022 6:43 pm
Postitas amevier
v6sa kirjutas:
P Veebr 13, 2022 11:34 am
overland kirjutas:
L Veebr 12, 2022 1:24 am
...
Mis see "kontrolliks ega alumises pooles survet pole" täpsemalt endast kujutab?
Kõige lihtsamalt: töötaval mootoril õlipunn maha ja NAHKKINDAS käsi peale. Ei tohi tekkida tuntavat survet. Mõnel vanal diislil ei jõua ma oma 100 kiloga kätt lõpuni peal hoida...

Teaduslik oleks muidugi manomeetriga mõõta :mrgreen:
Õlipunn maha siis mitte alumine, karteri oma, vaid ülemine juurevalamise punn ;)

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: E Veebr 14, 2022 10:58 pm
Postitas overland
Tänud info eest. Lasen rõhu ära mõõta. Kui see peaks olema liiga kõrge, mis siis tuleks ette võtta?

Mainin ära ka, et mootori läbisõit on ~150k KM.

Re: Y61 ZD30 õlileke

Postitatud: T Veebr 15, 2022 2:20 pm
Postitas amevier
Seal kus mõõta lased, seal lase ka seletada, mis edasi teha...