Patrolile portaalid

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

Enamasti kombeks vahetada terve sild portaali vastu, kui Ameerika maal näiteks jeepidele pakutakse ka portaali adaptereid. Nüüd sattusin juhuslikult youtubeis ringi kollates videole, kus siis patrolile mõeldud portaali adapterid näidatud. Mingeid mõtteid? Kuidas näiteks käitub meil enamlevinud unimoogi portaal niiöelda tavaoludes ehk maantesõit 90/110kmh võrreldes nende adapteritega?

https://www.youtube.com/watch?v=jderNuCCpLU
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas poiss »

Portaal mis käib sinna silla otsa on sama kiire ülekandega kui tava sild. Ülemine ja alumine hammakas on võrdsed. Moogil ja volvol on need erineva suurusega, mis teeb selle aeglasemaks. Nende portaalide paigaldamisel patroli silla ja ülekannete külge ei suuda ükski patroli mootor 100-ni kunagi iseseisvalt jõuda.
Kui ma nüüd ei eksi siis portaalis 4 vs 2 hammakat paneb auto ka teistpidi sõitma. Ehk kaks hammakat omavahel koos liikudes pöörlevad eri suunaga. Seega pead diffrid ka ringi keerama.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

Selle vastupidi keerlemisega pidi mingi nõks olema, kommentaariumis soovitati videot täpsemalt vaadata(youtubeis)(vaatasin video aegluubis üle, ülemine ja lumine suur hammasratas liiguvad samas suunas). Ülekannetega seoses, kui ei plaani ju traktorit ehitada siis see ei peaks ju aspekt olema.
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas poiss »

See nõks ongi, et kaks hammakat koos kerib erinevalt, kui satikad on vahel kerib samapidi. Mog/volvo poolassi otsas ca poole väiksem ratas kui rummu otsas. Väike teeb 2 ringi suur ühe. Puusalt poole aeglasem. Praegu troll sõidab 200 km/h siis sõidab 100 km/h :D ! Ja seda ka tagurpidi.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas Movistar »

Veosuuna säilimise jaoks on vaja parasiithammakatega portaali.
Sellist sa siit ei leia . Piiri tagant saab. Pakun et komplekt on umbes 20+k/€
Kui tahad reduktorit siis kõige mõistlikum ja odavam on kasutada tervet portaalsilda.
Kõik muud lahendused nõuavad tugevalt üle keskmise insenertehnilisi teadmisi ja võimalusi ning oskusi asjade tegemiseks ilma youtube aegluubis vaatamata :D


https://www.marks4wd.com/patrol-portal-axles.html

Pilt
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

Teema algatuse küsimus ei olnudki maksumuses, vaid kuidas käitub adapter võrreldes uni/volvo portaaliga tuues näiteks igapäeva sõitu maanteel, linnas poodi minnes jne. Kui ei ole tahtmist teha traktorit hiiglama suurte rehvidega vaid saada 33/35" rattaga suurem kliirens.

Asju ei esaa ainult rahas arvestada, moogi sillad pluss muud tööd võrreldes adapterite ostu hind(kui raha maksab)
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas LauriJ »

Kõik oleneb ülekannetest ju. Portaale on igasuguseid. Kui ostad 1:1le ülekandega portaalid, siis käitub ju ülekandes midagi ei muutu. Küll läheb auto päris palju laiemaks, kõrgemaks, sillad raskemad jne.
Sellisele küsimusele ei ole ühtset vastust.
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

LauriJ kirjutas:Kõik oleneb ülekannetest ju. Portaale on igasuguseid. Kui ostad 1:1le ülekandega portaalid, siis käitub ju ülekandes midagi ei muutu. Küll läheb auto päris palju laiemaks, kõrgemaks, sillad raskemad jne.
Sellisele küsimusele ei ole ühtset vastust.
Kas meil enamlevinud uni/volvo sillad on võrreldes y61-ga 1:1-le? Seda siis ülekannetes, laiuses jne. Ei ole asjaga kokku puutunud aga eeldan, et uni/volvi sidlade allapanek eeldab ka üpris suurt tööd.
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas poiss »

Mis võiks/peaks olema 1:1?
Mõlemil käivad otsa rattad, sisse poolassid ja differ.
Aga saab teha ja toota nii volvo kui ka mogi sillad nii, et sobiksid sinu autole 1:1.
33” ja 35” rattaga hakkab maanteel jalgu jääma hobustele ja traktoritele. Mogi silla saime 2080 mm peale rehvi välisserva laiusest minu mäletamist mööda. Laiad need trollid oma flantside ja miinus offset võluvelgedega on, ma ei tea.
Viimati muutis poiss, R Jaan 26, 2018 12:33 am, muudetud 1 kord kokku.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

uuki kirjutas:
LauriJ kirjutas:Kõik oleneb ülekannetest ju. Portaale on igasuguseid. Kui ostad 1:1le ülekandega portaalid, siis käitub ju ülekandes midagi ei muutu. Küll läheb auto päris palju laiemaks, kõrgemaks, sillad raskemad jne.
Sellisele küsimusele ei ole ühtset vastust.
poiss kirjutas:Mis võiks/peaks olema 1:1?
Mõlemil käivad otsa rattad, sisse poolassid ja differ.
Aga saab teha ja toota nii volvo kui ka mogi sillad nii, et sobiksid sinu autole 1:1.
Lõpuks siis jõuame järeldusele, et lihtsam ja odavam on panna alla moogi/volvo sillad ja mängida ülekannetega + veermiku ümberehitus? Või on siin veel mõni aspekt mida võiks tähele panna võrreldes täisportaal-sillaga versus adapteritega?
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas LauriJ »

uuki kirjutas:
LauriJ kirjutas:Kõik oleneb ülekannetest ju. Portaale on igasuguseid. Kui ostad 1:1le ülekandega portaalid, siis käitub ju ülekandes midagi ei muutu. Küll läheb auto päris palju laiemaks, kõrgemaks, sillad raskemad jne.
Sellisele küsimusele ei ole ühtset vastust.
Kas meil enamlevinud uni/volvo sillad on võrreldes y61-ga 1:1-le? Seda siis ülekannetes, laiuses jne. Ei ole asjaga kokku puutunud aga eeldan, et uni/volvi sidlade allapanek eeldab ka üpris suurt tööd.
Siin foorumis on ülekande arvudest juttu olnud. Tee ise veidi kodutööd ja süvene asjasse rohkem ning siis oskad asjalikemaid küsimusi küsida. Praegused küsimused on nii pinnapealsed, et keegi ei oska vastatagi midagi tarka. Tee selgeks differentsiaali ja külgülekannete suhtarvud ning sõltuvus rehvi diameetrist. Uuri oma käigukasti ülekandeid, vahekasti ja arvuta kõik läbi.
Kokkuvõttes seda asja tänavalegaasleks väga suure tõenäosusega ei saa, siis võib juba volvo/moogi silla ning suure ratta alla panna.
Kõige mõistlikum oleks teha tõste ning mingi 37" ratas alla ning lihtsalt sõita, või kuhu sa selle kliirensiga minna kavatsed?
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

Selleni tahtsingi ju jõuda esimeses postituses. Tänavalegaalne ei ole kogu see kompott nii kui nii, ei tõstega ega portaalidega. Küsimus oligi rohkem arvamuses kas ühel variandil on teisega võrreldes mingeid eeliseid.
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas poiss »

Lõpuks siis jõuame järeldusele, et lihtsam ja odavam on panna alla moogi/volvo sillad ja mängida ülekannetega + veermiku ümberehitus? Või on siin veel mõni aspekt mida võiks tähele panna võrreldes täisportaal-sillaga versus adapteritega?[/quote]

Ülevaatus ehk ja vajadusel lihtsam tehase seadete taastamine adapterite kasuks.

Ps. Saunanaised rääkisid, et hents lubas kunagi neid adaptereid tootma hakata Elbe E-s. Uuri Tartust.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
uuki
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 194
Liitunud: L Jaan 14, 2017 4:21 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas uuki »

Üks põhjus miks ka see teema huvitama hakkas on lihtsus. Kui ikka ei ole täissuuruses garaaži endal ja aega ning tööriistu siis adapterite paigaldamine ju lihtsam ja tõenäoliselt ka ainult võib olla tsipake kallim kui lasta panna alla täisportaalid?
Patrol y61 pikk 33" mudakas (granaat lõhkes)
59007666
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Patrolile portaalid

Postitus Postitas amevier »

Milleks üldse Patrolile portaalid? Patrolit on lihtne tõsta ja silla kannatavad - pane 37-38" alla ja ongi kliirens. Allesjäänud raha kuluta sellele, et sinna mingi mootor vahele panna.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Vasta

Mine “Nissan / Renault”