Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

Moderaatorid: jr, Moderators

bmwfarmer
Off Roader Wannabe
Postitusi: 22
Liitunud: P Dets 29, 2013 6:20 pm

Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas bmwfarmer » K Jaan 24, 2018 6:16 pm

Tere

Enne sõitu põhjamaale tankisin K-tanklas. -25C juures hakkas mootor aeg-ajalt katkuma. Veerand paaki oli alles, läksin Rootsi K-tanklasse ja ostsin paagi täis. Sõitsin veel 150 km.
Järgmine hommik -15C, lasin Webastoga mootori soojaks. Käivitus pärast pikka käiamist ja suri kohe välja. U. kümnendal katsel jäi mootor käima. Lonkasin 40 km/h esimesse tanklasse ja ostsin värvilise pudeli, see ei aidanud. Järgmisest tanklas ostsin 4L bensiini. Selle peale ärkas mootor ellu. Eelmine talv oli N-tanklaga sama lugu. Siis süüdistasin halba kütust aga nüüd tundub,et viga ei ole kütuses. Või siiski K-tankla -32 diisel annab -25C juures alla? Bensiini lisamine teeb diisli vedelamaks ja lahustab filtrist parafiini. Kõik filtrid ja vedelikud on vahepeal vahetatud. Auto läbisõit on 500k.
Kas ma ostan autole liiga odavaid või valesid kütusefiltreid?
Kas ma pean ilma soojenedes lisama sellele kütusesegule ka natuke kahetaktilise õli?

Tänud vastajatele.
Ints
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Okt 19, 2004 12:23 pm

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas Ints » K Jaan 24, 2018 7:04 pm

Kahetaktiline õli külmakindlust vaevalt parandab.Selle õli lisamine on hea kõrgsurvepumba määrimise koha pealt.
bmwfarmer
Off Roader Wannabe
Postitusi: 22
Liitunud: P Dets 29, 2013 6:20 pm

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas bmwfarmer » K Jaan 24, 2018 8:25 pm

Just määrimise pärast ma tahangi kahetaktilise õli lisada. Paagis on hetkel ju diisli ja bensiini segu aga aknataga ei ole enam -15C vaid -2C.

Põhiküsimus on ikkagi, et miks mu auto -32C külmataluvusega kütusega alla -15C ei sõida?
Paagipump vaja lisada?
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2784
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas ibra » K Jaan 24, 2018 9:00 pm

Diislikütusel on hangumispunkt ja on hägustumispunkt. See sinu -32C on hangumispunkt ja hägustumispunkt on palju väiksem.Hägustumispunkt on see, kui kütuses tekivad esimesed parafiinikristallid. Ja on olemas külmfiltri ummistumispunkt. Parafiinikristalle saab lahustada ainult kütust soojendades, mitte aga kõrgema hangumispunktiga kütust lisades.Muretse omale soojendusega kütusefilter ja saad mingigi lahenduse.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
bmwfarmer
Off Roader Wannabe
Postitusi: 22
Liitunud: P Dets 29, 2013 6:20 pm

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas bmwfarmer » K Jaan 24, 2018 10:03 pm

Igaks juhuks täpsustan: pumppihustitega autodele ei tohi bensiini lisada, see segu võib plahvatada pihusti sees.
Osadel vanematel autodel ja T-34 tankil oli passis kirjas segamise õpetus vastavalt temperatuurile.
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 988
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas honkomees » N Jaan 25, 2018 8:44 am

bmwfarmer kirjutas:Igaks juhuks täpsustan: pumppihustitega autodele ei tohi bensiini lisada, see segu võib plahvatada pihusti sees.
Osadel vanematel autodel ja T-34 tankil oli passis kirjas segamise õpetus vastavalt temperatuurile.
Mina olen lisanud sortsu petrooli (lennukikütus, reaktiivkütus), mis on oma olemuselt sisuliselt eriti külmakindel diiselküte, eriti vedela olemisega.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2784
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Patrol hakib külmaga 2001 ZD30 Di

PostitusPostitas ibra » R Jaan 26, 2018 2:09 pm

bmwfarmer kirjutas:Igaks juhuks täpsustan: pumppihustitega autodele ei tohi bensiini lisada, see segu võib plahvatada pihusti sees.
Osadel vanematel autodel ja T-34 tankil oli passis kirjas segamise õpetus vastavalt temperatuurile.

Ei plahvata midagi, kui hapnikku ei saa. Autode bensiinipumbad, mille kollektori ja harjade vahelt jookseb läbi bensiin on ehe näide, et mingit plahvatust ei toimu.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.

Mine “Nissan / Renault”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist