D22 elektriprobleem
Moderaatorid: jr, Moderators
D22 elektriprobleem
Tere
1999 aasta D22-l (76 kw) tekkis täna selline probleem: hommikul peale käivitust avastasin, et Airbagi tuli vilgub ja ABS-i tuli põles. Suretasin auto välja ning teist korda enam käivitada ei õnnestunud, kuna aku oli tühi. Panin, siis mõneks tunniks laadima ning läks ilusti käima, ABS-i ja Airbagi tuled olid kustunud. Videvikus sõites märkasin, et tuled oleksid nagu tuhmimad ning kojamehed käivad aeglasemalt. Seejärel hakkasid esituled, suunatule sisse lülitamisel, vilkuma ning äkki süttis ABS-i tuli ja samuti hakkas vilkuma Airbagi tuli. Jõudsin koju, suretasin auto välja ning enam ei käivitunud - akud olid tühjad. Laadisin tunnikese ning sain auto jälle käima.
Selline tunne on, et generaator ei lae - samas tahhomeeter, kütusenäidik ja mootoritempi näidik töötavad, kui auto käib. Laadimise puudumise märgutuld vist sellel autol ei ole.
Kas kellelgi on sarnast viga esinenud? Homme vaatan üle akuklemmid ja maanduse ja kere vahelised ühendused. Kas generaatori laadimispinget mõõdetakse nii, et mõõdan seisva mootoriga akuklemmide pinget ning siis töötava mootoriga?
1999 aasta D22-l (76 kw) tekkis täna selline probleem: hommikul peale käivitust avastasin, et Airbagi tuli vilgub ja ABS-i tuli põles. Suretasin auto välja ning teist korda enam käivitada ei õnnestunud, kuna aku oli tühi. Panin, siis mõneks tunniks laadima ning läks ilusti käima, ABS-i ja Airbagi tuled olid kustunud. Videvikus sõites märkasin, et tuled oleksid nagu tuhmimad ning kojamehed käivad aeglasemalt. Seejärel hakkasid esituled, suunatule sisse lülitamisel, vilkuma ning äkki süttis ABS-i tuli ja samuti hakkas vilkuma Airbagi tuli. Jõudsin koju, suretasin auto välja ning enam ei käivitunud - akud olid tühjad. Laadisin tunnikese ning sain auto jälle käima.
Selline tunne on, et generaator ei lae - samas tahhomeeter, kütusenäidik ja mootoritempi näidik töötavad, kui auto käib. Laadimise puudumise märgutuld vist sellel autol ei ole.
Kas kellelgi on sarnast viga esinenud? Homme vaatan üle akuklemmid ja maanduse ja kere vahelised ühendused. Kas generaatori laadimispinget mõõdetakse nii, et mõõdan seisva mootoriga akuklemmide pinget ning siis töötava mootoriga?
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: D22 elektriprobleem
Kui Sul on tester olemas, mõõda töötava mootoriga aku pealt.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Re: D22 elektriprobleem
Kui süüte sisse lülitad peab armatuuris all reas põlema hakkama punane akku tuli, mis kustub kui mootor käivitub.
Kui see ei sütti ei tekki genekale ergutust. (akku + -süütelukk - pirn - geneka laadimisrelee ergutuse +)
Ja genekas ei hakkagi laadima ehk siis esimese asjana vaata spidoplokkis pirn elus olek üle enne kui hakkad genekat maha kruvima.
Või veel mingisuguseid imetrikke sooritama
Kui see ei sütti ei tekki genekale ergutust. (akku + -süütelukk - pirn - geneka laadimisrelee ergutuse +)
Ja genekas ei hakkagi laadima ehk siis esimese asjana vaata spidoplokkis pirn elus olek üle enne kui hakkad genekat maha kruvima.
Või veel mingisuguseid imetrikke sooritama
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Re: D22 elektriprobleem
Tänan asjaliku soovituse eest! Spidoplokis oli pirn terve, kuid viga oli samas ahelas - enne genekat oli juhe katki. Paikasin selle ära ning süttis ka aku tuli armatuuris.runn kirjutas:Kui süüte sisse lülitad peab armatuuris all reas põlema hakkama punane akku tuli, mis kustub kui mootor käivitub.
Kui see ei sütti ei tekki genekale ergutust. (akku + -süütelukk - pirn - geneka laadimisrelee ergutuse +)
Ja genekas ei hakkagi laadima ehk siis esimese asjana vaata spidoplokkis pirn elus olek üle enne kui hakkad genekat maha kruvima.
Või veel mingisuguseid imetrikke sooritama
Mõõtsin töötava mootoriga ka akude pinget: tühikäigul oli see 12,7 volti ja 2000 pöörde juures 13,7 volti. See on vist normaalne?
Re: D22 elektriprobleem
Veits vähe
Laadimis vool 1000+ p/min võiks olla +- 14,2V ilma suurte tarbijateta.
Mõõda voolu otse geneka suure + klemmi pealt ja võrdle seda näitu akku pealt saaduga kui erinevus,
siis kas massi juhtme või akku vahelise + juhtme viga.
Üsna tavaline et juhtme otsaking oksüdeerunud
Aga kui geneka enda pealt ka 13,7V siis arvatavasti 1..2 dioodi orbiidile lennanud
Laadimis vool 1000+ p/min võiks olla +- 14,2V ilma suurte tarbijateta.
Mõõda voolu otse geneka suure + klemmi pealt ja võrdle seda näitu akku pealt saaduga kui erinevus,
siis kas massi juhtme või akku vahelise + juhtme viga.
Üsna tavaline et juhtme otsaking oksüdeerunud
Aga kui geneka enda pealt ka 13,7V siis arvatavasti 1..2 dioodi orbiidile lennanud
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Re: D22 elektriprobleem
Natuke võiks lasta mootoril käia enne mõõtmist. Tühi aku võib veits pinge alla tõmmata, kuna laadimisvool on alguses suur ja tekib pingelang. Arvatavasti mitte päris 12,7 peale küll.
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: D22 elektriprobleem
Kui juba üks diood orbiidile läheb, siis sealt enam üle 12,5 ei tule mingi valemiga.runn kirjutas:Aga kui geneka enda pealt ka 13,7V siis arvatavasti 1..2 dioodi orbiidile lennanud
F-250XLT 7,3D