Death wobble - surmavõbin
Moderaatorid: jr, Moderators
Death wobble - surmavõbin
Jagan nati kogemust oma roolisüsteemi meeletu hüplemise osas, mis ilmnes kiirustel 80+ ja just siis kui august või munajast kohast ülesõidul. Rool hakkas nii meeletult peksma käes, et vaata ei jõuagi kinni hoida. Ennem rool maha ei rahunenud, kui hoo päris maha pidurdasid. Oma esisillaga olin teinud järgnevat:
*100mm tõstet
*Rancho 5000 amordid
*Mega-Lift vedrud
*3 kraadi pööratud pikivarda puksid
*Käändtelje laagrid vahetatud
*Rattalaagri lõtkud kontrollitud
*Diagonaalvarda puksid vahetatud
*Roolihoovastiku otsad kontrollitud
*Kõik õlid ja määrded vahetatud
*10" laiad veljed koos 33x12,5x15 kummiga
Kõik oli nagu tehtud, aga see mis maanteel toimus oli õudne. Googlist võib leida selle kohta teemasid "Death Wobble" alt. Minu tööde listist nagu näete puudus roolihoovastiku amordi kontroll. Ise arvasin, et ega see nüüd suurt rolli küll ei mängi. Kõik on ju kontrollitud ja vahetatud ja esisild igati oma parameetrite juures. Suur kumm aga võtab telje siiski nii palju hüppama, aukudes ja tehtud tõste võimendab kõiki jõude niipalju, et kogu hoovastik hakkab mängima. Sõidad auku -> ratas liigub üles-alla -> see omakorda liigutab roolihoovastikku, kuna sild liigub allapoole ja koos sellega omakorda natuke vasakule -> tõmbab kaasa roolihoova -> mõlemad rattad tõmmatakse vasakule -> august väljudes lüüakse rattad paremale, kuna sild hakkab üles liikuma -> nii ta jääbki tsüklisse ja ennem ei lõpeta kui pidurad hoo maha. Amort nüüd aga aitab kogu seda jama leevendada ja ei lase Death Wobblel tekkida. Oma setupi juures kasutasin Rancho 5000 seeria kahepoolset amorti ja tundub, et praeguseks on võbin kadunud. Samas tundub, et kui 35" kummi peale minna, siis tuleks veel üks amort juurde panna ja võib olla ka muuta käändtelje nurka natuke negatiivsemaks.
Ohutut liiklemist!
*100mm tõstet
*Rancho 5000 amordid
*Mega-Lift vedrud
*3 kraadi pööratud pikivarda puksid
*Käändtelje laagrid vahetatud
*Rattalaagri lõtkud kontrollitud
*Diagonaalvarda puksid vahetatud
*Roolihoovastiku otsad kontrollitud
*Kõik õlid ja määrded vahetatud
*10" laiad veljed koos 33x12,5x15 kummiga
Kõik oli nagu tehtud, aga see mis maanteel toimus oli õudne. Googlist võib leida selle kohta teemasid "Death Wobble" alt. Minu tööde listist nagu näete puudus roolihoovastiku amordi kontroll. Ise arvasin, et ega see nüüd suurt rolli küll ei mängi. Kõik on ju kontrollitud ja vahetatud ja esisild igati oma parameetrite juures. Suur kumm aga võtab telje siiski nii palju hüppama, aukudes ja tehtud tõste võimendab kõiki jõude niipalju, et kogu hoovastik hakkab mängima. Sõidad auku -> ratas liigub üles-alla -> see omakorda liigutab roolihoovastikku, kuna sild liigub allapoole ja koos sellega omakorda natuke vasakule -> tõmbab kaasa roolihoova -> mõlemad rattad tõmmatakse vasakule -> august väljudes lüüakse rattad paremale, kuna sild hakkab üles liikuma -> nii ta jääbki tsüklisse ja ennem ei lõpeta kui pidurad hoo maha. Amort nüüd aga aitab kogu seda jama leevendada ja ei lase Death Wobblel tekkida. Oma setupi juures kasutasin Rancho 5000 seeria kahepoolset amorti ja tundub, et praeguseks on võbin kadunud. Samas tundub, et kui 35" kummi peale minna, siis tuleks veel üks amort juurde panna ja võib olla ka muuta käändtelje nurka natuke negatiivsemaks.
Ohutut liiklemist!
+372 5028488
Proovisin kah eile antud triki siis järgi - ei soovita ausalt
uued taskaalustamatta rehvid hakkasid kiirusel 50 juba nii viskama
et tekkis korraks tunne nagu oleks rehv purunenud ... jäin seisma
ja kontrollisin - kõik paistis nagu OK olema ....
peaks vist rooli amordi kah ära vahetama ....
uued taskaalustamatta rehvid hakkasid kiirusel 50 juba nii viskama
et tekkis korraks tunne nagu oleks rehv purunenud ... jäin seisma
ja kontrollisin - kõik paistis nagu OK olema ....
peaks vist rooli amordi kah ära vahetama ....
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
- topratohter
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: N Aug 12, 2004 8:25 pm
- Asukoht: keset Harjumaad
- Kontakt:
Re: Death wobble - surmavõbin
Mis valemiga sa 100mm tõstet tegid-migid muud vedrud ette või. Endal plaanis tegema hakata. Kas antud kombinatsioon- Mega-Lift vedrud ja Rancho 5000 amordid on parim lahend . Mul pole ju mõtet jalgratast leiutada kui sellised õpetajad ees. Palju selle KEEK-i kulusjr kirjutas:Jagan nati kogemust oma roolisüsteemi meeletu hüplemise osas, mis ilmnes kiirustel 80+ ja just siis kui august või munajast kohast ülesõidul. Rool hakkas nii meeletult peksma käes, et vaata ei jõuagi kinni hoida. Ennem rool maha ei rahunenud, kui hoo päris maha pidurdasid. Oma esisillaga olin teinud järgnevat:
*100mm tõstet
*Rancho 5000 amordid
*Mega-Lift vedrud
*3 kraadi pööratud pikivarda puksid
*Käändtelje laagrid vahetatud
*Rattalaagri lõtkud kontrollitud
*Diagonaalvarda puksid vahetatud
*Roolihoovastiku otsad kontrollitud
*Kõik õlid ja määrded vahetatud
*10" laiad veljed koos 33x12,5x15 kummiga
Kõik oli nagu tehtud, aga see mis maanteel toimus oli õudne. Googlist võib leida selle kohta teemasid "Death Wobble" alt. Minu tööde listist nagu näete puudus roolihoovastiku amordi kontroll. Ise arvasin, et ega see nüüd suurt rolli küll ei mängi. Kõik on ju kontrollitud ja vahetatud ja esisild igati oma parameetrite juures. Suur kumm aga võtab telje siiski nii palju hüppama, aukudes ja tehtud tõste võimendab kõiki jõude niipalju, et kogu hoovastik hakkab mängima. Sõidad auku -> ratas liigub üles-alla -> see omakorda liigutab roolihoovastikku, kuna sild liigub allapoole ja koos sellega omakorda natuke vasakule -> tõmbab kaasa roolihoova -> mõlemad rattad tõmmatakse vasakule -> august väljudes lüüakse rattad paremale, kuna sild hakkab üles liikuma -> nii ta jääbki tsüklisse ja ennem ei lõpeta kui pidurad hoo maha. Amort nüüd aga aitab kogu seda jama leevendada ja ei lase Death Wobblel tekkida. Oma setupi juures kasutasin Rancho 5000 seeria kahepoolset amorti ja tundub, et praeguseks on võbin kadunud. Samas tundub, et kui 35" kummi peale minna, siis tuleks veel üks amort juurde panna ja võib olla ka muuta käändtelje nurka natuke negatiivsemaks.
Ohutut liiklemist!
EEK'i kulus 16000.-
Megalift 4" vedrud
Diagedele puksid, mis keeravad silda 3 kraadi tagasi
Rancho 5000 seeria amordid
Kõik on lihtsalt külgekeeratav. Modida tuleb ainult tagumiste amortide ülemisi kinnitusi, mis ma võtsin originaal amortide küljest ja keevitasin Ranchodele külge. Ja siis tuli minul veel kardaani alt läbijooksvale ristitalale lohk sisse lõigata. Kardaan tuli niipalju allapoole, et hakkas vastu käima. Pidurivoolikud ulatuvad, kui lased silla küljest kinnituse lahti ja teed uue kinnituse 60-80mm ülessepoole. Stabilisaatori vardad viskasin lihtsalt minema, mõtetud asjad auto all.
Kui sa 3" tõste võtad, siis on kardaaniga natuke lihtsam. Samas on minul tunne. Et 3" tõstega ei mahu 33" rehvid ikkagi korralikult auto alla ära. 4" on miinimum selliste kummide jaoks, kui sa tahad täielikult ära kasutada sillakäiku. 3" tõste puhul poob ratta koopasse...vähemalt minule nii tundub oma 33" kummide ja 10" laiade velgedega.
Siin ka pilte:
http://www.4x4.ee/rigs/jr/patroly60/mod ... _0001.html
Omad asjad sain kõik Austraaliast. Kui soovid saan aidata usaldusväärsest kohast jubinate tellimisel. Euroopast ei suutnud leida selliseid vedrusid, nagu ma tahtsin. Nimelt tellisin endale jäigad vedrud, kuna ees on lisaraskust vintsi ja 4,2D mootori näol. Tulemus on piisavalt jäik ja piisavalt pehme, sega olen rahul.
EU'st leidsin IRONMAN'i vedrud, mida saab Lätist. Kahjuks oli neil suurim tõste 50mm, mida ma pidasin liiga lahjaks. Samas vedrudest endist räägitakse head. Kui suuremat tõstet ei soovi, siis soovitan IRONMAN'i omad tellida. Pääsed suurest transakulust.
Megalift 4" vedrud
Diagedele puksid, mis keeravad silda 3 kraadi tagasi
Rancho 5000 seeria amordid
Kõik on lihtsalt külgekeeratav. Modida tuleb ainult tagumiste amortide ülemisi kinnitusi, mis ma võtsin originaal amortide küljest ja keevitasin Ranchodele külge. Ja siis tuli minul veel kardaani alt läbijooksvale ristitalale lohk sisse lõigata. Kardaan tuli niipalju allapoole, et hakkas vastu käima. Pidurivoolikud ulatuvad, kui lased silla küljest kinnituse lahti ja teed uue kinnituse 60-80mm ülessepoole. Stabilisaatori vardad viskasin lihtsalt minema, mõtetud asjad auto all.
Kui sa 3" tõste võtad, siis on kardaaniga natuke lihtsam. Samas on minul tunne. Et 3" tõstega ei mahu 33" rehvid ikkagi korralikult auto alla ära. 4" on miinimum selliste kummide jaoks, kui sa tahad täielikult ära kasutada sillakäiku. 3" tõste puhul poob ratta koopasse...vähemalt minule nii tundub oma 33" kummide ja 10" laiade velgedega.
Siin ka pilte:
http://www.4x4.ee/rigs/jr/patroly60/mod ... _0001.html
Omad asjad sain kõik Austraaliast. Kui soovid saan aidata usaldusväärsest kohast jubinate tellimisel. Euroopast ei suutnud leida selliseid vedrusid, nagu ma tahtsin. Nimelt tellisin endale jäigad vedrud, kuna ees on lisaraskust vintsi ja 4,2D mootori näol. Tulemus on piisavalt jäik ja piisavalt pehme, sega olen rahul.
EU'st leidsin IRONMAN'i vedrud, mida saab Lätist. Kahjuks oli neil suurim tõste 50mm, mida ma pidasin liiga lahjaks. Samas vedrudest endist räägitakse head. Kui suuremat tõstet ei soovi, siis soovitan IRONMAN'i omad tellida. Pääsed suurest transakulust.
+372 5028488
- topratohter
- Mudder
- Postitusi: 69
- Liitunud: N Aug 12, 2004 8:25 pm
- Asukoht: keset Harjumaad
- Kontakt:
jr kirjutas:EEK'i kulus 16000.-
Megalift 4" vedrud
Diagedele puksid, mis keeravad silda 3 kraadi tagasi
Rancho 5000 seeria amordid
Kõik on lihtsalt külgekeeratav. Modida tuleb ainult tagumiste amortide ülemisi kinnitusi, mis ma võtsin originaal amortide küljest ja keevitasin Ranchodele külge. Ja siis tuli minul veel kardaani alt läbijooksvale ristitalale lohk sisse lõigata. Kardaan tuli niipalju allapoole, et hakkas vastu käima. Pidurivoolikud ulatuvad, kui lased silla küljest kinnituse lahti ja teed uue kinnituse 60-80mm ülessepoole. Stabilisaatori vardad viskasin lihtsalt minema, mõtetud asjad auto all.
Kui sa 3" tõste võtad, siis on kardaaniga natuke lihtsam. Samas on minul tunne. Et 3" tõstega ei mahu 33" rehvid ikkagi korralikult auto alla ära. 4" on miinimum selliste kummide jaoks, kui sa tahad täielikult ära kasutada sillakäiku. 3" tõste puhul poob ratta koopasse...vähemalt minule nii tundub oma 33" kummide ja 10" laiade velgedega.
Siin ka pilte:
http://www.4x4.ee/rigs/jr/patroly60/mod ... _0001.html
Omad asjad sain kõik Austraaliast. Kui soovid saan aidata usaldusväärsest kohast jubinate tellimisel. Euroopast ei suutnud leida selliseid vedrusid, nagu ma tahtsin. Nimelt tellisin endale jäigad vedrud, kuna ees on lisaraskust vintsi ja 4,2D mootori näol. Tulemus on piisavalt jäik ja piisavalt pehme, sega olen rahul.
EU'st leidsin IRONMAN'i vedrud, mida saab Lätist. Kahjuks oli neil suurim tõste 50mm, mida ma pidasin liiga lahjaks. Samas vedrudest endist räägitakse head. Kui suuremat tõstet ei soovi, siis soovitan IRONMAN'i omad tellida. Pääsed suurest transakulust.
Tänan . Võtan sinuga siis millalgi ühendust
põhimõtteliselty kui Su autol seda originaalis pole siis võta suvaline
ja tee kinnitused kui aga on siis viska vana minema ja osta uus
igaksjuhuks ytlen et rooliamordi vahetus või paigaldamine ei paranda
tegelikku viga vaid lihtsalt aitab sellega toime tulla
probleem on tegelikult ikka kas kokkujooksus või vales ratta kaldes.
ja tee kinnitused kui aga on siis viska vana minema ja osta uus
igaksjuhuks ytlen et rooliamordi vahetus või paigaldamine ei paranda
tegelikku viga vaid lihtsalt aitab sellega toime tulla
probleem on tegelikult ikka kas kokkujooksus või vales ratta kaldes.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
Aga oma Patrolil kasutasin Rancho 5000 seeria amorti, mille otsad tuli ümber teha. O kinnitused maha lõigata ja pulk kinnitused külge meisterdada. Kinnituseks kasutasin Würthist leitud sobiva pikkusega kõige kõvemat polti mis sinna sobis ning see keevitati amordi külge kinni (kõik tööd tegin ise, kuna ma olen kuradima hea keevitaja). Puksid ja seibid sai ära kasutatud vana amordi küljest, need olid OK. Top Partsist sai kataloogist õigete mõõtudega amort välja valitud ja bueno.
Kogu töö võttis aega 20 minutit. Amorti on lihtsam ümber keevitada kui kinnitusi.
EDIT: Vaata, et sa Rancho amortidest ikka rooliamorti valid. See on erinev tavalisest amordist...töötab mõlemit pidi.
Kui sa originaali ja Ranchot võrdled, siis saad aru miks Rancho. Ilmselt on ka veel tummisemaid ja jäigemaid amorte, mis ehk oleks isegi parema tulemuse 33" kummi ja 4" tõstega andnud, aga hinnapoolest võis Ranchoga katsetada. Tulemusega olen rahul, võin öelda et "Death Wobble" on 100% kadunud.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
Aga oma Patrolil kasutasin Rancho 5000 seeria amorti, mille otsad tuli ümber teha. O kinnitused maha lõigata ja pulk kinnitused külge meisterdada. Kinnituseks kasutasin Würthist leitud sobiva pikkusega kõige kõvemat polti mis sinna sobis ning see keevitati amordi külge kinni (kõik tööd tegin ise, kuna ma olen kuradima hea keevitaja). Puksid ja seibid sai ära kasutatud vana amordi küljest, need olid OK. Top Partsist sai kataloogist õigete mõõtudega amort välja valitud ja bueno.
Kogu töö võttis aega 20 minutit. Amorti on lihtsam ümber keevitada kui kinnitusi.
EDIT: Vaata, et sa Rancho amortidest ikka rooliamorti valid. See on erinev tavalisest amordist...töötab mõlemit pidi.
Kui sa originaali ja Ranchot võrdled, siis saad aru miks Rancho. Ilmselt on ka veel tummisemaid ja jäigemaid amorte, mis ehk oleks isegi parema tulemuse 33" kummi ja 4" tõstega andnud, aga hinnapoolest võis Ranchoga katsetada. Tulemusega olen rahul, võin öelda et "Death Wobble" on 100% kadunud.
+372 5028488
põhimõtteliselt on Sul õigus -aga yhe asja oled ära unustanud nimelt rattad on Sul ju suuremad kui tehase ettenähtudjr kirjutas:No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
sest olen kindel et kui paned sellele remonditud sillale stock rehvid ja viskad rooliamordi põõsasse siis kõik toimib
lihtsalt suuremad rehvid = suurem pöörlemis inerts ning suuremad jõud väänavad silda rohkem kui stock ratas
seega kui paned alla ikka suurema ratta siis pead ka silla seadeid vastavalt muutma
parndamatu seega asi eiole - kuigi võib selliste ideaalse seade leidmine ysna vaevarikas ettevõtmine olla -
sest talasillal kõiki seadeid lihtsalt seadistada ei anna vaid tuleb läheneda veidi "redneck" style ja lisada seibe või koguni muuta silla ahitektuuri.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Stock velje ja kummiga ning stock kõrgusel oli stock seades samuti perses amordiga võbin sees. Parameetrid on kompenseeritud laiema velje, kummi ja tõste peale. Kõik on läbi käidud rada. Ma olen erinevate seadetega proovinud ja see on tõsi, et tõstega tuli vertikaaltelje nurka 3 kraadi positiivsemaks keerata ja kokkujooksu suuremate kummide tõttu 1.5 kraadi suuremaks keerata. Siis sai nagu enam vähem inimlik seadistus.Daniel kirjutas:põhimõtteliselt on Sul õigus -aga yhe asja oled ära unustanud nimelt rattad on Sul ju suuremad kui tehase ettenähtudjr kirjutas:No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
sest olen kindel et kui paned sellele remonditud sillale stock rehvid ja viskad rooliamordi põõsasse siis kõik toimib
lihtsalt suuremad rehvid = suurem pöörlemis inerts ning suuremad jõud väänavad silda rohkem kui stock ratas
seega kui paned alla ikka suurema ratta siis pead ka silla seadeid vastavalt muutma
parndamatu seega asi eiole - kuigi võib selliste ideaalse seade leidmine ysna vaevarikas ettevõtmine olla -
sest talasillal kõiki seadeid lihtsalt seadistada ei anna vaid tuleb läheneda veidi "redneck" style ja lisada seibe või koguni muuta silla ahitektuuri.
Seega pean mina antud nähtust ikkagi paratamatuks. Sama lugu oli vana MQ160 Patroliga.
+372 5028488
Ma eitaha Sinuga nõus olla - DW eiole silla normaalne käitumine ja seda ei esine kõigil - järelikult saab seda ka ravida !jr kirjutas: Seega pean mina antud nähtust ikkagi paratamatuks.
( kyll aga olen nõus et lihtsam on uus rooliamort või hydro ram panna kui seda viga lahendada )
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"