Death wobble - surmavõbin

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

boob kirjutas:Tekkis üks küsimus rooliamordi kinnitamise kohta...
Tavaliselt on rooliamordi üks ots roolivarda ja teine raami küljes. Mis juhtub, kui panna rooliamordi üks ots roolivarda ja teine silla külge?
mis siis ikka juhtuma peaks? suure sillakäiguga on muidugi kinnitamine veidi keerulisem, kuna sild liigub ju roolivarda suhtes päris palju.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

boob kirjutas:Tekkis üks küsimus rooliamordi kinnitamise kohta...
Tavaliselt on rooliamordi üks ots roolivarda ja teine raami küljes. Mis juhtub, kui panna rooliamordi üks ots roolivarda ja teine silla külge?
Kusjuures jänkidel ta ongi nii!
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Toimib nii ja toimib naa, parem on muidugi raami ja roolivarda vahel.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

erik kirjutas:Toimib nii ja toimib naa, parem on muidugi raami ja roolivarda vahel.
Samas kulunud pukside loksud ja sealt tulenev lõtk kandub siis ka ehk läbi amordi vardasse, kui sild uitab ees natuke.
+372 5028488
pisike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: N Mär 30, 2006 2:25 pm
Asukoht: Kiiu, Harjumaa

Postitus Postitas pisike »

Lisan siis lõpuks oma DW lahtisaamise legendi. Masinaks hetkel 88 a. pikk Patrol
Vahetasin barankade asemele, milledega masin mulle tuli, alla tutikad BFG A/T-d. Asi paranes, võbin kadus70-80 km/h vahelt ja tekkis 50 km/h peale.
Käisin Mardi juuers ära ( aitäh kalale koordinaatide eest ), kontrollis sillad ja kõik oli OK, boob ei olnud suutnud metsas midagi kõveraks keerata. Tähendab, kõva masin, krrrt :twisted:
Rooliamort on siiani üks isakeselt saadud nn.kasutatud originaal.
Aga Mart andis vihje :!: Tema praktikas oli mingil isendil piisanud kere ja raami vaheliste tagumiste pukside vahetusest.
Vaatasin siis ja ........... polnud olemasti, täitsa lahkunud.
Tekitasin siis uued ja kui juba tegemiseks läks panin ka tagasilla kohale kere ja raami vahele puksid nagu mu 82a. pikal Patrolil on. Puksid on küll tööriistamarketist ostetud ja veidi ümber tehtud, kuid.... :!: :!:
Peale seda ei ole mina suutnud ühelgi teel olenemata selle seisukorrast kiirustel 0 - 110 km/h seda DW-d rohkem esile kutsuda :burnout
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

ega sellele asjalöe muidu sellist nime ei panda - sitt kogemus, kui 100 km/t augus viskab ära ja siis . . . oi oi oi pärast käändmiku laagrite vahetust ja 235/75/R16 rehvi sõida nagu autoga - isegi naine julges pärnus käia.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
STG44
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: R Jaan 14, 2005 9:57 am
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas STG44 »

omast kogemusest tean, et 10-st rehvitöökojast tasakaalustab 8 töökoda rehve valesti ja ebatäpselt ja nii ma olengi DW-it Patrolitel ja Landcruiseritel ravinud rataste üle tegemisega, eriti kulunud rehvidel ja XXX firma rehvide puhul ei aita seegi. Rooliamordi ülesanne on augu läbimisel tekkiva ratta viskumise leevendamine, mitte vibra äravõtmine või mis teised arvavad ?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.

Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
+372 5028488
pisike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: N Mär 30, 2006 2:25 pm
Asukoht: Kiiu, Harjumaa

Postitus Postitas pisike »

jr kirjutas:Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.

Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
Olen sinuga täiesti nõus ja neid elamusi ei taha küll enam korrata.
Eriti veel topeltadrenaliini süsti. Kel kujutlusvõimet, mõelge...
Peterburi maantee linnuka ja maardu vaheline lõik... kiirus u. 80-90 km/h :driving , ja siis see hakkas, ning taga segusidrun ja kõrval reas täislastis rekka .. :hail
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ehee - nüüd siis mul masinal tänu vedrustuse mod'idele kah siuke vaffa omadus küljes :P
Kuna mul õnnestus eelmine paraleelvarras kah mõnusalt vändaks sõita, tõstsin alla doonori alt paraleelvarda - otsad olid nii kinni roostetanud, et esialgu ei saanud neid lahti ja seega oli kokkujooksu asemel lahkujooks (1cm :twisted: ) sõita oli igatepidi normaalne - 60 pealt tikkus minema kätte lõhkuma aga kõik ülejäänud kiirused täiega ok - sõitsin niiviisi mitu nädalat - aga nüüd sain laiskusest jagu ja tegin siukse lolluse, et keerasin "kokkujooksu"- kokkujooksuks - rsk nüüd on death wobble'i tekkimise kiirusvahemik 40-60
Aga noh hullu pole ju miskit sellega - seda on kergelt ette tunda kui hoog peale tulema hakkab - siis on vaja tummiselt kiirendama hakata kuni jõuab ohtlikust alast välja 8)
Ja üldiselt - on see probleem siiski ainult asfaldil sõites - miskil auklikul või treppis teel ei tule hoogu peale - ma arvan, et mu Troll on lihtsalt asfaldi vastu allergiliseks muutunud :twisted:
tartuoffroad.ee
5581340
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Loodan mõistvale suhtumisele - küll ei liigitu otseselt 4x4 teema alla aga äkki keegi teab rohtu peaaegu samasuguse võdina vastu.
Nimelt sõber soetas lolli peaga 98.a Chrysler Voyageri 2.5TD ning sellel esineb teistmoodi võdin - kogu kere hakkab rappuma (pigem tärisema) kiirusel 60-70. Ja kaob alles praktiliselt seismajäämisel. Esineb siledal, aukudeta teel, mühkus-lohkus teel esineb tunduvalt vähem. Rooli, pidureid, kiirendust ega muud ei mõjuta, lihtsalt terve vann läheb resonantsi.
Keegi oskab nõu anda? Laseks turvapuuri/tugitalad sisse keevitada ;) Rooliamordist vist abi pole...

Tänud,

Mart
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Loll ettepanek, mida ilmselt olete juba teinud. Aga rattad nii veljed kui rehvid on üle kontrollitud? Ei loobi, ei viska ja ei ole kaheksas?
+372 5028488
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Sai vahetet stabikavarras, kuna "tark" mees ülevaatuspunktist surmtõsiselt väitis olevat selle pooleks... Ei muutunud miskit, siis uued stabikavarda puksid - nüüd kolis vibra 50-60 kanti. Sirged rehvid-veljed, loomulikult tehtud. Nii et mine võta kinni :no
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Jutujätkuks - peale piduriklotside, amortide ja puksipudinate vahetamisest sai jamast lahti.
Kasutaja avatar
martins
Off Roader Wannabe
Postitusi: 28
Liitunud: R Okt 15, 2010 8:11 pm

Re: Death wobble - surmavõbin

Postitus Postitas martins »

Juhuslikult sattusin siia teemasse...

Nüüd siis see DW ka minuni jõudnud... Paar päeva linna kiirustel sõitu- ja mõned maantee otsad. Kõik oli väga ok, mingeid anomaaliaid ei olnud. Ühel ilusal päikselisel päeval juhtusin paldiski mnt. kulgema kui see lambist 80km/h sisse lõi. See ikka lööb adrenaliini nii taevasse, et vähe ei ole! Jala võttis värisema küll :D Asukoht liikluses oli ka super. 3 realine teelõik, taga auto, küljepeal troll ja 3 reas siis mingi pirukas. Kuhugi minna ei olnud ja see Esisilla Lammutamine oli nii hull, et rooli ei hoia, midagi peale pidurdamise ei aita ka.. Ei soovita oma nahal proovida.... Jube. Peale seda lammutamist igatahes masinaga hetkel üle 50km/h sõita ei taha. ja tunne on selline et iga moment võib jälle tulla.


Eks lähen käin silla üle ja vaatan mis seis on...


Kas seda teemat annaks tõsta kuhugi mujale alajaotusse kus ta oleks paremini nähtav/leitav/loetav :roll: Selle teema leidsin tänu google otsingule.

Martin
Jeep Grand Cherokee 5,2
Vasta

Mine “Nissan / Renault”