mis siis ikka juhtuma peaks? suure sillakäiguga on muidugi kinnitamine veidi keerulisem, kuna sild liigub ju roolivarda suhtes päris palju.boob kirjutas:Tekkis üks küsimus rooliamordi kinnitamise kohta...
Tavaliselt on rooliamordi üks ots roolivarda ja teine raami küljes. Mis juhtub, kui panna rooliamordi üks ots roolivarda ja teine silla külge?
Death wobble - surmavõbin
Moderaatorid: jr, Moderators
Lisan siis lõpuks oma DW lahtisaamise legendi. Masinaks hetkel 88 a. pikk Patrol
Vahetasin barankade asemele, milledega masin mulle tuli, alla tutikad BFG A/T-d. Asi paranes, võbin kadus70-80 km/h vahelt ja tekkis 50 km/h peale.
Käisin Mardi juuers ära ( aitäh kalale koordinaatide eest ), kontrollis sillad ja kõik oli OK, boob ei olnud suutnud metsas midagi kõveraks keerata. Tähendab, kõva masin, krrrt
Rooliamort on siiani üks isakeselt saadud nn.kasutatud originaal.
Aga Mart andis vihje Tema praktikas oli mingil isendil piisanud kere ja raami vaheliste tagumiste pukside vahetusest.
Vaatasin siis ja ........... polnud olemasti, täitsa lahkunud.
Tekitasin siis uued ja kui juba tegemiseks läks panin ka tagasilla kohale kere ja raami vahele puksid nagu mu 82a. pikal Patrolil on. Puksid on küll tööriistamarketist ostetud ja veidi ümber tehtud, kuid....
Peale seda ei ole mina suutnud ühelgi teel olenemata selle seisukorrast kiirustel 0 - 110 km/h seda DW-d rohkem esile kutsuda
Vahetasin barankade asemele, milledega masin mulle tuli, alla tutikad BFG A/T-d. Asi paranes, võbin kadus70-80 km/h vahelt ja tekkis 50 km/h peale.
Käisin Mardi juuers ära ( aitäh kalale koordinaatide eest ), kontrollis sillad ja kõik oli OK, boob ei olnud suutnud metsas midagi kõveraks keerata. Tähendab, kõva masin, krrrt
Rooliamort on siiani üks isakeselt saadud nn.kasutatud originaal.
Aga Mart andis vihje Tema praktikas oli mingil isendil piisanud kere ja raami vaheliste tagumiste pukside vahetusest.
Vaatasin siis ja ........... polnud olemasti, täitsa lahkunud.
Tekitasin siis uued ja kui juba tegemiseks läks panin ka tagasilla kohale kere ja raami vahele puksid nagu mu 82a. pikal Patrolil on. Puksid on küll tööriistamarketist ostetud ja veidi ümber tehtud, kuid....
Peale seda ei ole mina suutnud ühelgi teel olenemata selle seisukorrast kiirustel 0 - 110 km/h seda DW-d rohkem esile kutsuda
omast kogemusest tean, et 10-st rehvitöökojast tasakaalustab 8 töökoda rehve valesti ja ebatäpselt ja nii ma olengi DW-it Patrolitel ja Landcruiseritel ravinud rataste üle tegemisega, eriti kulunud rehvidel ja XXX firma rehvide puhul ei aita seegi. Rooliamordi ülesanne on augu läbimisel tekkiva ratta viskumise leevendamine, mitte vibra äravõtmine või mis teised arvavad ?
Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.
Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
+372 5028488
Olen sinuga täiesti nõus ja neid elamusi ei taha küll enam korrata.jr kirjutas:Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.
Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
Eriti veel topeltadrenaliini süsti. Kel kujutlusvõimet, mõelge...
Peterburi maantee linnuka ja maardu vaheline lõik... kiirus u. 80-90 km/h , ja siis see hakkas, ning taga segusidrun ja kõrval reas täislastis rekka ..
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4474
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Ehee - nüüd siis mul masinal tänu vedrustuse mod'idele kah siuke vaffa omadus küljes
Kuna mul õnnestus eelmine paraleelvarras kah mõnusalt vändaks sõita, tõstsin alla doonori alt paraleelvarda - otsad olid nii kinni roostetanud, et esialgu ei saanud neid lahti ja seega oli kokkujooksu asemel lahkujooks (1cm ) sõita oli igatepidi normaalne - 60 pealt tikkus minema kätte lõhkuma aga kõik ülejäänud kiirused täiega ok - sõitsin niiviisi mitu nädalat - aga nüüd sain laiskusest jagu ja tegin siukse lolluse, et keerasin "kokkujooksu"- kokkujooksuks - rsk nüüd on death wobble'i tekkimise kiirusvahemik 40-60
Aga noh hullu pole ju miskit sellega - seda on kergelt ette tunda kui hoog peale tulema hakkab - siis on vaja tummiselt kiirendama hakata kuni jõuab ohtlikust alast välja
Ja üldiselt - on see probleem siiski ainult asfaldil sõites - miskil auklikul või treppis teel ei tule hoogu peale - ma arvan, et mu Troll on lihtsalt asfaldi vastu allergiliseks muutunud
Kuna mul õnnestus eelmine paraleelvarras kah mõnusalt vändaks sõita, tõstsin alla doonori alt paraleelvarda - otsad olid nii kinni roostetanud, et esialgu ei saanud neid lahti ja seega oli kokkujooksu asemel lahkujooks (1cm ) sõita oli igatepidi normaalne - 60 pealt tikkus minema kätte lõhkuma aga kõik ülejäänud kiirused täiega ok - sõitsin niiviisi mitu nädalat - aga nüüd sain laiskusest jagu ja tegin siukse lolluse, et keerasin "kokkujooksu"- kokkujooksuks - rsk nüüd on death wobble'i tekkimise kiirusvahemik 40-60
Aga noh hullu pole ju miskit sellega - seda on kergelt ette tunda kui hoog peale tulema hakkab - siis on vaja tummiselt kiirendama hakata kuni jõuab ohtlikust alast välja
Ja üldiselt - on see probleem siiski ainult asfaldil sõites - miskil auklikul või treppis teel ei tule hoogu peale - ma arvan, et mu Troll on lihtsalt asfaldi vastu allergiliseks muutunud
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Loodan mõistvale suhtumisele - küll ei liigitu otseselt 4x4 teema alla aga äkki keegi teab rohtu peaaegu samasuguse võdina vastu.
Nimelt sõber soetas lolli peaga 98.a Chrysler Voyageri 2.5TD ning sellel esineb teistmoodi võdin - kogu kere hakkab rappuma (pigem tärisema) kiirusel 60-70. Ja kaob alles praktiliselt seismajäämisel. Esineb siledal, aukudeta teel, mühkus-lohkus teel esineb tunduvalt vähem. Rooli, pidureid, kiirendust ega muud ei mõjuta, lihtsalt terve vann läheb resonantsi.
Keegi oskab nõu anda? Laseks turvapuuri/tugitalad sisse keevitada Rooliamordist vist abi pole...
Tänud,
Mart
Nimelt sõber soetas lolli peaga 98.a Chrysler Voyageri 2.5TD ning sellel esineb teistmoodi võdin - kogu kere hakkab rappuma (pigem tärisema) kiirusel 60-70. Ja kaob alles praktiliselt seismajäämisel. Esineb siledal, aukudeta teel, mühkus-lohkus teel esineb tunduvalt vähem. Rooli, pidureid, kiirendust ega muud ei mõjuta, lihtsalt terve vann läheb resonantsi.
Keegi oskab nõu anda? Laseks turvapuuri/tugitalad sisse keevitada Rooliamordist vist abi pole...
Tänud,
Mart
Re: Death wobble - surmavõbin
Juhuslikult sattusin siia teemasse...
Nüüd siis see DW ka minuni jõudnud... Paar päeva linna kiirustel sõitu- ja mõned maantee otsad. Kõik oli väga ok, mingeid anomaaliaid ei olnud. Ühel ilusal päikselisel päeval juhtusin paldiski mnt. kulgema kui see lambist 80km/h sisse lõi. See ikka lööb adrenaliini nii taevasse, et vähe ei ole! Jala võttis värisema küll Asukoht liikluses oli ka super. 3 realine teelõik, taga auto, küljepeal troll ja 3 reas siis mingi pirukas. Kuhugi minna ei olnud ja see Esisilla Lammutamine oli nii hull, et rooli ei hoia, midagi peale pidurdamise ei aita ka.. Ei soovita oma nahal proovida.... Jube. Peale seda lammutamist igatahes masinaga hetkel üle 50km/h sõita ei taha. ja tunne on selline et iga moment võib jälle tulla.
Eks lähen käin silla üle ja vaatan mis seis on...
Kas seda teemat annaks tõsta kuhugi mujale alajaotusse kus ta oleks paremini nähtav/leitav/loetav Selle teema leidsin tänu google otsingule.
Martin
Nüüd siis see DW ka minuni jõudnud... Paar päeva linna kiirustel sõitu- ja mõned maantee otsad. Kõik oli väga ok, mingeid anomaaliaid ei olnud. Ühel ilusal päikselisel päeval juhtusin paldiski mnt. kulgema kui see lambist 80km/h sisse lõi. See ikka lööb adrenaliini nii taevasse, et vähe ei ole! Jala võttis värisema küll Asukoht liikluses oli ka super. 3 realine teelõik, taga auto, küljepeal troll ja 3 reas siis mingi pirukas. Kuhugi minna ei olnud ja see Esisilla Lammutamine oli nii hull, et rooli ei hoia, midagi peale pidurdamise ei aita ka.. Ei soovita oma nahal proovida.... Jube. Peale seda lammutamist igatahes masinaga hetkel üle 50km/h sõita ei taha. ja tunne on selline et iga moment võib jälle tulla.
Eks lähen käin silla üle ja vaatan mis seis on...
Kas seda teemat annaks tõsta kuhugi mujale alajaotusse kus ta oleks paremini nähtav/leitav/loetav Selle teema leidsin tänu google otsingule.
Martin
Jeep Grand Cherokee 5,2