Remontmõõdus kolb Patrolile?

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Laurius
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: P Mär 20, 2005 9:57 am

Remontmõõdus kolb Patrolile?

Postitus Postitas Laurius »

Mõtlesin enne uurida siit kui hakata mööda ilma taga otsima ... Tarvis 1. remontmõõdus kolbi Patrol Y60 2,8 td mootorile.
Kuuldavasti vanal heal N-ajal tehti suurel kodumaal kõikidele mootoritele sellist sorti varuosakraami. Kas keegi teab, kas Patrolile ka sellist võimalust pakutakse? Ja kui siis kes ja kus pakub?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Uuri TakeT'ist. Neil on igast kraami. Peasi, et see uus kolb on teistega samas kaalus. Seega pead kolvid üle kaaluma enne sissepanekut ja vajadusel ühte kaalu ajama. Muidu võib keps koos kolviga välja lennata või vänt tekkivast vibrast puru minna.
+372 5028488
Laurius
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: P Mär 20, 2005 9:57 am

Postitus Postitas Laurius »

Aitäh kiire vastuse eest, JR, uurin TakeT-ist järgi. Ja kaalumine on kindlasti plaanis kui asi läheb uue kolvi hankimiseni.
... Aga ... probleem on selles, et pärast kriimude lihvimist silku siseseinalt on kolb silindri jaoks liiga suur ja kolb kolksub käigusuuna muutmisel ühest seinast teise (siit ka see tiks mida ma taga olen ajanud). Mõte siis järgmine: keevitada kolvile alumiinkeevitusega rida pikiõmblusi peale ja treipingis vormi ajada. :?:
Loomulikult tuleb kolb kaalu ajada pärast. Ja sellisel juhul on probleem veel ka rõngastega. Sest (uued) rõngad mis praegu sees on, ei taga piisavat tihedust. St. et rõngas peaks olema muus osas sama mõõtu aga laiem ehk ulatama kolvi rõnga soonest rohkem välja ilma et kompressioon pilust või mujalt lahkuks. Ehk on keegi kunagi mõõtnud ja teab mõne teise masina rõngaid, mis seks puhuks sobida võivad?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Kuule, aga sul on lihtsam tammepuust kolvid sisse teha :lol:

Kolbi keevitama hakata? Ja veel diiselmootori kolbi? Pakun välja, et keevitusega rikud kolvi termodünaamika ära, mis teeb kindlasti kolvi rabedaks nende kohtade pealt ja mingil hetkel lihtsalt tükid eralduvad kolvist silindrisse ja edasine on juba aimatav.

Kui kolb loksub, siis võta remontmõõt ja puuri silindrid üle. See töö eeldab aga ka terve väntmehanismi balanseerimist spetsiaalses pingis. Minu teada on 2.8TD "Internaly balanced" ehk siis tasakaalustus tehakse väntvõlli balanssimisega mitte hoorattaga. Amper Racing ehk teeb seda tööd või vähemalt saad sealt edasist infot kuhu pöörduda ja mida üldse oma mootoriga teha.
+372 5028488
Laurius
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: P Mär 20, 2005 9:57 am

Postitus Postitas Laurius »

jajaa ... tammepuu versioonile ma paraku mõelnud ei ole:)

aga remontmõõdus kolb on tellitud ja selle ajan samasse kaalu vanaga, mille välja vahetan.
Vasta

Mine “Nissan / Renault”