käivitus probleem y60`l

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Janek260 kirjutas:
helar kirjutas:Küsiks laiemalt üldsuselt, ehk on mõtteid:

Hommikuti käivitades läheb nö poolest pöördest käima.
Käib aga nii nagu mõni silinder tagant ära. Soojenedes läheb paremaks, kuid vahel jätab mootor ikka vahele. Gaasi anda pole üldse mõtet- puterdab veel hullemini. Isegi öö läbi soojas garaažis seisnud ,hommikul sama jama- peale külmkaivitust jätab mootor ebakorrapäraselt vahele. Kui mootor soe, kõik timm.

Küünlad kõik uued, ja nende toimimine kontrollitud visuaalselt läbi pihustite ava. Peale "kiiret töötsüklit" on afterglow veel ca 5 kuni ja edasi minutit (sõltub temperatuurist).

Uued pihustiotsad.
Kütte pealevooluvoolik on läbipaistev, kuttenalga olla ei saa .
Kompressioon mõõdetud külmalt- kõik suts ühtlaselt alla 30.

Jääb üle mõni klapp lekib... Või on ehk kellelgi veel mõtteid?
Sama diagnoos minu 260-l. Peaks samad motod olema.
Samuti küünlad uued ja kontrollitud. Filtrid uued.
Silindrite kadumine toimub isegi siis, kui "tuuritada" pöördeid sooja mootoriga.

Edud.
Janek.

Nii, tänase päeva seisuga saab öelda, et lahenesid minu autol lõpuks külmkäivitusega seotud probleemid. :bg

Puterdamise põhjus oli paaris vigases hüdrotõukuris. Hetkel vahetasin 4 tk välja ja peale hommikust käivitamist ei jäta enam ühtegi matsu vahele. Tulevikus on plaanis kõik hüdrotõukurid mehhaaniliste vastu välja vahetada.

Küünalde toimimise probleem lahenes, kui elektrik käis ajus kõik jooted üle, isegi tahhomeeter hakkas peale seda normaalselt tööle. :D
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

isakene kirjutas:
helar kirjutas: Siin on nupu peale tehtud:

http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ver-47799/
No nupu peale tegemisega saab ilma õpetuseta ka hakkama :)
Huvitavam info oli hoopis see, et 4,2D mootori hõõgküünla juhtplokk toimetab nagu "tavaline" pre-ja afterglow'ga plokk ja seda on võimalik 2,8-le aretada. Kahjuks seda välja ei lugenud, kas ja kuipalju süsteemi modima peab.
Kas see töötaks ?
Manused
web_k50inst.jpg
web_k50inst.jpg (192.8 KiB) Vaadatud 4820 korda
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Saan aru , et see mingi taimeriga relee, kuid kuidas krt see 3. aste toimib ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

See tundub olevat mingi lihtne taimer. Ei usalda sellist skeemi kopka eest, kuna annab 10 sek sooja nii purukülma kui ka töösooja mootori puhul. 10 sek + afterglow sooja mootoriga on ilmne overkill ja võib küünlad ära küpsetada, samas 10 sek võib kusagil -20C juures vähe olla. Õige küünlarelee mõõdab mootori temperatuuri ja annab vastavalt sellele soojenemisaja.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

helar kirjutas:Saan aru , et see mingi taimeriga relee, kuid kuidas krt see 3. aste toimib ?
3. aste on afterglow ehk järelhõõgus, kus küünaldele antakse mingi aeg peale mootori käivitumist läbi takisti nõrgemat voolu, et nad soojad püsiksid ja külma mootori tööd parandaksid.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Kuivõrd ma elektris ennast tugevana ei tunne siis ehk rumalad küsimused antakse andeks.
Minu talupoja loogika ütleb , et sellisel juhul on vaja (sh ) taimeriga releed mida on võimalik juhtida vastavalt takistusele ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

helar kirjutas:Kuivõrd ma elektris ennast tugevana ei tunne siis ehk rumalad küsimused antakse andeks.
Minu talupoja loogika ütleb , et sellisel juhul on vaja (sh ) taimeriga releed mida on võimalik juhtida vastavalt takistusele ?
Umbes nii jah. Ja releesid on topelt, pre- ja afterglow käivad eraldi ahelate pealt.

...ja ilmselt peab see asi ka mingil määral programmeeritav olema, aja/temperatuuri graafik ideaalis tõenäoliselt lineaarne ei ole.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas jr »

Huvitavad probleemid on teil siin, et 2.8td ei taha paugust käima minna. Minu kogemused selle mootoriga on sellised, et kui asjad korras, siis pole eelsüüteküünlaid ka -15 juures vaja. Käivitub kenasti, kergelt puterdab, kuid ei midagi dramaatilist. Kulunud pumbaga isendi puhul läheb käivitus soojast peast vähe keerulisemaks. Selle vastu aitas pumba keeramine 4-5 kraadi varasemaks ja kütusekoguse suurendamine. Mõnda aega saab nii edasi sõita, kuniks veel rohkem ära kulub pump.
+372 5028488
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Rahvas, mul teile palve:

Oleks vaja mõõta kiire eelsüüte tsükli ajal ( armatuuris spiraal põleb) volte 4 silindri eelsüüte küünla tipu pealt ( mutter) ja aku miinusklemmi pealt. Kui palju teil voltmeeter näitab ??

Mõõta saab ka üksi: Parempoolse aku kõrval kaitsmekarp. Seal sees roheline kaitse. Kui süütevõti on süüteasendis ja see kaitse oma kohale tagasi panna ongi süüde sees.

Minul näitab mõõtetulemus 0,6 volti. Kaevamise alguses oli see veel 1,7v. Minu talupoja loogika järgi peaks seal esimesel 2- 4 sekundil (aeg sõltub jah ved temp )olema ümmargune 0 volti...
Hea , kui saaks siia mitu erinevat mõõtetulemust.

Kiitus ette !
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

jr kirjutas:Huvitavad probleemid on teil siin, et 2.8td ei taha paugust käima minna. Minu kogemused selle mootoriga on sellised, et kui asjad korras, siis pole eelsüüteküünlaid ka -15 juures vaja. Käivitub kenasti, kergelt puterdab...
Nojaaah, hea kompressiooniga vähesepoolse läbisõiduga mootoriga võib see ju nii olla. Minu omal kukkus just vana aasta lõpus 700 000 kellale ette, mida vanakesest ikka tahta...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

helar kirjutas:Rahvas, mul teile palve:

Oleks vaja mõõta kiire eelsüüte tsükli ajal ( armatuuris spiraal põleb) volte 4 silindri eelsüüte küünla tipu pealt ( mutter) ja aku miinusklemmi pealt. Kui palju teil voltmeeter näitab ??

Mõõta saab ka üksi: Parempoolse aku kõrval kaitsmekarp. Seal sees roheline kaitse. Kui süütevõti on süüteasendis ja see kaitse oma kohale tagasi panna ongi süüde sees.

Minul näitab mõõtetulemus 0,6 volti. Kaevamise alguses oli see veel 1,7v. Minu talupoja loogika järgi peaks seal esimesel 2- 4 sekundil (aeg sõltub jah ved temp )olema ümmargune 0 volti...
Hea , kui saaks siia mitu erinevat mõõtetulemust.
:confused Mis loogika see nüüd on?

Null ei tohi küünla plussklemmi ja massi vahel mingil juhul olla, kui talle vool peale tuleb. Pinge võiks olla olenevalt aku headusest kusagil 8-12V. Kui klemmil on 0 või midagi sinnakanti, ei saa küünlad ju üldse voolu ja tuleb hakata riket otsima.

Või mõtled sa kahekontuurilise küünla afterglow klemmi? Sinna võib mingi jääkpinge tekkida, kui mass päris ideaalne ei ole. Kui see pinge on väike, ei ole sellest probleemi.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Kiire ( preglow ) tsükli ajal antakse küünalde alumisele latile peale 12v. Samas ülemisel latil peab olema läbi järelkütte ( afterglow) relee mass. See mass panebki 4.5.6. küünla hõõguma.( 1,2,3 saab massi küünla korpusest) Kui kiire tsükkel läbi saab lülitab afterglow relee sinna nüüd massi asemel + 12v peale.
Ma perfektsionistina tahaksin kiire tsükli ajal seal massi näha, ehk 0 volti mõõta.
Võtsin latilt afterglow juhtme maha, panin lati otse massi ja preglow latile 12 v järgi. Ikka saan tulemuse 0.6v. Kas mõni küünal siis pasta või ongi see siis tõepoolest normaalne ? Pole ühtegi manuaali ka selle kohta.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

I=U/R ehk Ohmi seadus on võlusõna. Piisab ka kehvast ühendusest või õrnalt sädelevast relee kontaktist ja ongi sul juba mingi väike vastupinge olemas. Kõike seda saab ainult mõõtmise teel kindlaks teha, aga selleks on juba profitestrit vaja, ehitusmarketi 10-eurise junniga nii täpseid mõõtmisi ei tee. Ja seesama odav tester võib kah sul täiesti lambist õllepudeli hinda tegeliku pinge asemel näidata, kõigepealt proovi mingit teist mõõteriista. Minu isiklik arvamus on, et see 0,6V hõõgküünalde toimetamist küll tuntaval määral ei mõjuta.:)
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas helar »

Täna testisin profitestriga. See ei suutvat ainult Bingo loto numbreid ennustada- peale selle aga kõike muud mõõta.
Tulemus töösooja mootoriga 0,7 v. Nagu algul kirjutasin alustasin 1,7v. Peale kõikide pistikute ja ühenduste puhastamist ja pingutamist siis 0,7 v. Massi panin otse- ei muutunud.
Enne kui kodanik Ohmile mõttes pasunasse sõidan, ootaks siiski ka mõnda teist mõõtetulemust.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: käivitus probleem y60`l

Postitus Postitas isakene »

Ikkagi, ma ei saa aru, milles on probleem. Praegu, niipalju kui ma aru saan, mõõdad sa pinget küünla miinusklemmi ja aku miinusklemmi vahel, tegin ka lihtsa joonise: Pilt

See, et ahelas eksisteerib mingi pingelang, näitab, et ahel omab mingit takistust, ilma ju ei saaks. Kuna küünalde puhul tegemist on päris suure vooluga, pakun lambist, et suurusjärk võiks olla umbes 30A. Vastavalt Ohmi seadusele, R=U/I ehk 0,7 / 30 = 0,02 oomi. Vase eritakistus, ehk meetripikkune 1mm2 läbimõõduga juhtmejupi takistus on umbes samapalju. Milles probleem?
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Vasta

Mine “Nissan / Renault”